Tohle je vážně poslední příspěvek letošního školního roku 2021-2022. S Petrou jsme vám chtěli poděkovat za vaši přízeň, popřát vám hodně zajímavých letních zážitků, které vám pomohou dostat se do toho nejlepšího učitelské stavu, který se po vás v září (respektive poslední týden v srpnu) očekává. Nezapomeňte, že všechno zlé, je pro něco dobré, za…
Instagram offline
Jedna krátká inspirace z videomedailonků na GTP. Pavel Hodál (díky, Pavle) využil v hodině s dětmi papírovou šablonu sociální sítě Instagram. Žáci do šablony vyfotili podle zadání fotku a doplnili popisek a hastagy. ostatně, podívejte se sami. Já jsem si Pavlův nápad vypůjčila a využila ji pro shrnutí fyziky. Do papírové šablony si žáci vyfotili…
Léto, léto mý…
To byl nějaký hit, ne? No jasně, Iveta Bartošová, Léto. A mně to evokovalo, že začíná učitelská dovolená, které nesprávně říkáme prázdniny. Tak prázdniny mají děti, žáci, my máme řádnou dovolenou na zotavenou. O tom jsem tedy původně psát nechtěl, ale myšlenka se vloudila. A o čem to tedy chceš psát? Že tam je to…
Mezinárodní konference Design FILS
Mezinárodní konference k ukončení projektu Erasmus plus Desing FILS (navrhování inovativních výukových prostor, v rámci tohoto projektu jste se mohli účastnit pětitýdenního online kurzu) se konala v tureckém Istanbulu. Místem konání byl palác Adile Sultan Kasri. Program konference zahrnoval přednášky, především univerzitních učitelů a také workshopy, které vedli učitelé a také univerzitní učitelé. Mezi nejzajímavější…
Řekni mi, co čteš…
Dnes můžeme začít tímto citátem. Údajně ho má na svědomí T. G. Masaryk. Ale už jsem slyšel i jiná jména. Tak znáte to, něco si pomyslíte a někdo to za vás řekne. Ale zpět k věci. Vážně, co teď čtete? A co si schováváte na dovolenou a těšíte se na to, nebo naopak víte, že…
Pojďte na výstavu
Jedním z výstupů projektu Erasmus plus Giants je uspořádání výstavy prací žáků doplněné o rozšířenou realitu. Každý měsíc jsme vybírali v každé zemi jeden obraz, se kterým jsme chtěli naše partnery seznámit. Žáci z partnerských škol obraz namalovali (využívali různé techniku, některé obrazy byl například doplněny modelínou nebo ledové plochy byly pokryty vrstvou klovatiny) a poslali…
O zodpovědnosti a improvizaci
Už minule jsem psal o tom, že jsem se sedmáky animoval. Byla to vlastně zakázka. A nemohl bys je to naučit, my bychom rádi natočili nějaký krátký film v hodině. Proč ne, mohlo by nás to bavit, vyzkoušíme a naučíme se na tom spousty věcí. Zkusíme rozvinout i tak křehké věci, jako je zodpovědnost a…
Čočkový poločas rozpadu
Někdy musí učitel řešit zajímavé problémy. Třeba kolik čočky musí nakoupit, aby měl pro všechny skupinky 300 zrníček čočky. Já už to vyřešila, stačilo mi jedno 400g balení. A ještě mi čočka zbyla 🙂 Jaderná energie je něco, co si (nejen) žáci základky moc neosahají. Ale některé věci si ukázat můžeme. Třeba si můžeme namodelovat,…
Co mi letos fungovalo?
Školní rok už zase končí. Ani jsem si ho nestačil užít a za pár dní jsou prázdniny, mě čeká dovolená. Tedy čas se začít ohlížet a zjistit, co se letos dařilo a co udělat jinak, aby to bylo zas o kousek lepší. Zjistil jsem, že se mi opravdu pracuje se žáky lépe, když přes sebou…
Na Erasmu na Krétě
O tom, že jsme se konečně mohli účastnit osobního setkání v rámci projektu Erasmus+ Giants, jsem už psala v předchozích dvou článcích (Crossword labs a Pythagorův pohár). Slíbila jsem ještě jeden, tak dnes slib plním. Setkání probíhalo skoro jako za předcovidových časů. Skoro proto, že žáci nebydleli v rodinách, ale spolu s učiteli v hotelu….