Přejdi na obsah

Dejte mi pevný bod a pohnu i českým školstvím

Petra a Slávek, ISSN 2788-1377

Menu
  • Úvodní stránka
  • Slávek Hora
  • Petra Boháčková
  • Inspirace…
  • Školení
  • O2 Chytrá škola
    • Aplikace Action Bound – využití v hodině
    • Aplikace Action Bound – úvod
    • Určuj druhy rostlin – jaké aplikace jsou nejvhodnější
    • Snotes znamená tajné zprávy
    • Romulus a Rébus
    • Co se skrývá v Geofunu
    • Mapa geolokační hry
    • Copak je to za ptáčka
    • Příprava geolokační hry
    • Rozšířená realita v geolokačních hrách
    • Společné testování
    • Inspirace pro tvorbu geolokačních her ve výuce
    • Questing
    • Osvědčené postupy pro návrhy hry
    • Mapy a rozšířená realita
    • Pro měření používejme senzory
    • Mapy a rozšířená realita
    • iNaturalist
    • Hopla z gauče ven
    • Jak jsme připravovali obsah hry
    • Když jsou do hry potřeba křížovky
    • Mindfulness
    • Obrázky od hry od umělé inteligence
    • Když potřebujete do hry delší text
    • Živé webkamery
    • Pohled z okna
    • Adventní kalendář
  • O nás
Menu

Příprava geolokační hry

Co

V letošním školním roce jsme se se třídou sedmáků věnovali tvorbě geolokační hry. Geolokační hra je hra, jejíž úkoly je možné plnit pouze na zvolených místech danými GPS souřadnicemi. Většina z vás určitě o nějaké podobné hře už slyšela. Dlouho moderní je geokešing, ale v poslední době vzniká také celá řada únikovek, a to i ve školním prostředí. Většinou tyto hry připravuje učitel, nás však zajímalo, jak si povedou při přípravě žáci.

Proč

Během přípravy jsme prozkoumali několik aplikací, kde lze geolokační hry tvořit. Rozhodli jsme se pro tvorbu hry v aplikaci Actionbound. Je pro hráče zdarma a je uživatelsky přívětivá. Umožňuje tvorbu a správu her skrz webové rozhraní a následné hraní vytvořené hry v mobilní aplikaci. Díky společné práci při přípravě hry si žáci vyzkouší celou řadu věcí. Finální výsledek pak ještě mohou nabídnout ostatním dětem na škole. Hru totiž může hrát každý, kdo si stáhne aplikaci. Aplikace má přednastavené některé úkoly, ale nabídka je poměrně široká, takže pro základní hry to stačí. Najdete zde například možnosti typu: otázka s otevřenou odpovědí, volba správné odpovědi s více možností nebo seřazení podle správného pořadí. Ve vybraných místech navíc můžete úkoly doplnit videem, audiem nebo fotografií. 

Společně jsme volili téma 

Žáci přišli se svými nápady na hlavní téma hry a posléze hlasovali prostřednictvím google formuláře. Nepřekvapivě, téma s nejvyšším počtem hlasů vyhrálo, v našem případě sport v Čakovicích. 

Volba míst pro plnění úkolů

Následovala volba lokalit, kde budou připraveny úkoly pro hráče. Prostřednictvím google maps jsme zvolili deset lokalit, tak aby nám korespondovaly s naším tématem. Žáci pak ještě zaměřili přesnou lokaci a vyfotografovali zvolené místo, abychom měli podklad pro tvorbu úkolů. Úkoly jsme tvořili, co nejvíce tak, aby jejich vyřešení bylo vázáno na lokalitu. Například bylo třeba spočítat v místě počet stromů a výsledné číslo umístit do šifry. 

Diskutovali a tvořili úkoly pro lokality

Při společné práci ve skupinách brainstormovali a následně diskutovali nad co nejvhodnějšími úkoly pro jejich lokality. Naučili se rozdělit si práci a každý jednotlivec musel splnit svůj úkol. Jeden například hledal historické informace, druhý hledal podklady pro výpočet BMI, třetí nakreslil postavičku, která provede hráče hrou a podobně. Žáci tak měli možnost vybrat si takovou aktivitu, která je jim osobně nejbližší. 

Finalizace hry a odměna

Pro testování hry jsme se rozhodli udělat skupinky a propojit starší děti s mladšími. Sedmákům tak s testováním pomohli děti z druhých tříd. Jak se to povedlo se dočtete v Petřině článku. 

Na závěr už jen dodáme, že pro děti, kteří hru absolvovali, žáci vytiskli na 3D tiskárně odměny. Jaké? To je překvapení. Ale aby odměnu získali, museli získat kód pro odemčení pokladu. Jen testování ukáže, jak dlouho poklad na místě zůstane.

Nejnovější příspěvky

  • Slavíme narozeniny
  • Jak jsem ověřovali něco, se pořádně ověřit nedá
  • Měli jsme ve třídě návštěvu a Přemyslovce k tomu
  • Pohlednice s rozšířenou realitou.
  • A už jste viděli…

Nejnovější komentáře

  • Slávek Hora: Slavíme narozeniny
  • Renata Balejová: Slavíme narozeniny
  • Slávek Hora: Slavíme narozeniny
  • Petra: Riskuj
  • Zuzana Melecká: Slavíme narozeniny

Archivy

  • Únor 2023
  • Leden 2023
  • Prosinec 2022
  • Listopad 2022
  • Říjen 2022
  • Září 2022
  • Červenec 2022
  • Červen 2022
  • Květen 2022
  • Duben 2022
  • Březen 2022
  • Únor 2022
  • Leden 2022
  • Prosinec 2021
  • Listopad 2021
  • Říjen 2021
  • Září 2021
  • Červen 2021
  • Květen 2021
  • Duben 2021
  • Březen 2021
  • Únor 2021
  • Leden 2021
  • Prosinec 2020
  • Listopad 2020
  • Říjen 2020
  • Září 2020
  • Červen 2020
  • Květen 2020
  • Duben 2020
  • Březen 2020
  • Únor 2020
  • Leden 2020
  • Prosinec 2019
  • Listopad 2019
  • Říjen 2019
  • Září 2019
  • Červen 2019
  • Květen 2019
  • Duben 2019
  • Březen 2019
  • Únor 2019

Šuplíčky

  • #AI
  • #AR
  • #Bighugelab
  • #Bosounohou
  • #Bylo_nebylo
  • #Classtools
  • #Codeweek
  • #Fotografujeme
  • #Goconqr
  • #Google
  • #Inspirace
  • #Jen_tak
  • #Mohli_byste_vědět
  • #Na_zkušené
  • #oslavujeme
  • #programujeme
  • #QR
  • #Vytaženo_ze_šuplíku
  • #Výuka
  • #Zápisky_z_konferencí
  • #Zaujalo_nás
  • Prezentujeme
  • Uncategorized

Základní informace

  • Přihlásit se
  • Zdroj kanálů (příspěvky)
  • Kanál komentářů
  • Česká lokalizace

Toto dílo podléhá licenci Creative Commons Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní License.

Webarchivováno Národní knihovnou Čr, více

© 2023 Dejte mi pevný bod a pohnu i českým školstvím | Powered by Minimalist Blog WordPress Theme