Tuhle jsem zaslechla, že prý čtení se dá učit jen v hodinách českého jazyka. Ale houby. Některé z čtenářských technik klidně můžeme zařadit i do hodin tak češtině na první pohled vzdálených, jako je fyzika. Třeba čtení s předvídáním. Jde o techniku, kde žáci čtou stejný text, který dostávají postupně na kouscích papíru, nebo je…
Jak TO dostat k žákům – protože se často ptáte
Jak TO dostat k žákům? To je častá otázka na seminářích, webinářích, individuální podpoře. Jedná se o odkazy k připravené práci učitelů. Aby žáci mohli pracovat, když už není distanční výuka. Jste si na ten digitální svět zvykli, že? Tak úplně to není, ale s rozmyslem ty jedničky a nuly dokážeme přeci používat i v…
Rolničky v jiném jazyce
Teda, ty týdny jsou čím dál tím kratší. Ráno si říkám, dneska je čtvrtek … a on je už pátek. A článek chybí. Tak to musím rychle napravit. V projektu Giants, do kterého je naše škola zapojená v rámci programu Erasmus společně se čtyřmi dalšími zahraničními školami, jsme loni společně nazpívali Rolničky. Zpívali jsme všichni…
Budeme se učit hrou
Už jsem to psal dříve – Kdo si hraje… ten se učí. A to mohu potvrdit. Vždycky se víc naučím hrou. Prostě mě to motivuje, chci hrát dál, i když hra skončila nějakým mým dílčím úspěchem. A klidně to může být něco, co by mi jinak bylo nepříjemné. Dneska jsem z pozice lektora absolvoval část…
Společná tvorba animovaných příběhů
Že v tomhle roce pracujeme společně se čtyřmi dalšími školami v projektu Giants v rámci Erasmu, to už víte. Že jednou z aktivit je tvorba animovaných příběhů, kdy se na každém bude podílet každá ze zapojených škol, to se dozvíte dnes. V projektu nás pracuje pět partnerů. Náplň projektu jsme připravovali už před čtyřmi, možná…
Život v bublině a s bublinou – komiksovou
Bublina? Znám. Pes Bublina z Rychlých šípů. Tak si oprav to malé písmeno. Jo není bublina jako Bublina. Tak můžeme to chápat jako profesní bublinu, tu mám taky, když se občas vydám na výpravy mimo, jsem často překvapen, co se to děje?! Ale tu také nemyslím. Myslím komiksovou bublinu, když už jsme se minule začali…
O elektrárnách a kritériích
Ať si kdo chce co chce říká, ať si mamka slzy utírá, přijde v životě každého školního dítka čas, kdy ve fyzice narazí na elektrárny. Nejlepší by samozřejmě bylo na nějakou se dojet podívat. Spousta elektráren pořádá exkurze, i když některé z bezpečnostních důvodů třeba jen do infocentra. My ale místo osobní návštěvy využili možnosti…
Knížkový příspěvek, vlastně komiksový
O knížkách většinou píše Petra. Dneska jsme si to prohodili. O knížkách budu dnes psát já. O komiksové knížce. Komiks mám rád, to se o mně ví. Dokonce i jako učitel češtiny (někteří moji kolegové jsou… jak to je říct? Rezervovaní, to je kulantní označení). Kdysi jsem objevil komiks Rychlých šípů, které se do rodiny…
Jak probíhalo Erasmus setkání online
Až do tohoto týdne bych nevěřila, že online setkání v rámci projektu Erasmus může být tak příjemné. Kvůli Covidu totiž naši partneři nemohli přijet k nám na školu, takže jsme se celý týden scházeli online. Aby mobilita mohla být uznána jako splněná, muselo se setkání odehrávat každý den 3 hodiny. To se mi zpočátku zdálo…
O kritériích – zkontrolujte si sami
Mířím zase učit. Přesně, do Chraštic. Minule jsme měli nějaké úkoly, jasně popsané na tabuli, fixou, vyfotil jsem si, dal jsem do Classroomu. Nepřineslo to ale kýžený efekt, tak jak to uděláme lépe? Vy nemáte nástěnku v Padletu? No máme, pravda, tak ta kritéria a tam napíšu, dám chvíli na kontrolu v týmech, a napište…