To máme právě řešit s mými žáky, pohádky. Ale zjistil jsem, že všechno znají, všude byli… Znáte to. Tak budeme dělat praktický průzkum pohádek. Myšlenkovou mapu, mapu příběhu, hezky ve skupinách, znovu pořešíme grafy pohádek z Cryptomanie… O grafech psala Petra. A pak jim předhodím kybernetické pohádky. Jeden osvětový web pro děti, mládež a učitele….
Chvála improvizaci
Látka a těleso ve fyzice v šesté třídě. Látka, která není těžká a tak se dá využít i jinak než jen podtrháváním a kroužkováním v pracovních listech. S žáky jsme se rozhodli, že zkusíme vytvořit krátkou animaci, kde ukážeme, že tomu, co je látka a co těleso, rozumíme. Tak jsme se pustili do práce. …
Zas něco z jablečného sadu, protože to mě baví
Pokud nemáte rádi jablka, myslím jako Apple, tak si zacpěte uši, zalepte oči. Dnes chci prostě psát prostě o vylepšení, které nás postihlo teď na podzim. Tak jo, a co to teda je? Mně stačí málo. Třeba anotační centrum. To jsou ty nástroje, kterými můžeme popisovat fotky, psát do poznámek, prstem, stylusem, uchošťourem… Uchošťourem? Tak…
Když je ten státní svátek
Ano, když je ten státní svátek, je třeba si také odpočinout. My s Petrou to také praktikujeme, minulé dva víkendy jsme strávili na konferencích. Mohli jsem se potkat na Učitel IN v Plzni nebo na BUMeetingu v Brně. Ač se to nezdá, tak nám pak chybí čas na čerpání sil. Tak my čerpáme a tento…
Něco si namalujeme, paní učitelko
V sobotu 15.10. se na Západočeské univerzitě v Plzni konala konference Učitel In. V prvním kole workshopů jsem si vybrala workshop o Deskové hry a jejich využití napříč předměty. Jednou z her, kterou nám lektor Zdeněk Lomička představil, byla hra Canvas. Hra, kterou využijete třeba ve výtvarné výchově. Hra, která je jedním slovem krásná. Hru…
CodeWeek končí
No jo, on byl CodeWeek Přesně, málem jsem ho letos pro samé digiativity propásnul. 8. – 23. 10. 2022. Týden evropského kódování, tedy můžete přihlásit jakékoliv digiaktivity. Letos nečím žádnou informatiku, jen pašuji ty digitální kompetence do svých češtin a dějepisů. 1. Blooketíme – „Zahrajeme si dneska Bloket?“ A to hrajeme vyjmenované slova, mluvnické kategorie…
Co by bylo, kdyby
Dnešní příspěvek bude o jedné knížce. Tu knížku napsal Randall Munroe a pojmenoval ji Co kdyby? Knížka je plná absurdních otázek, které autor dostal a na které se pokusil najít vědecké odpovědi. Otázky jsou většinou doprovázeny zajímavými vysvětlujícími nákresy a obrázky. Vybrat otázku, která mě nejvíc zaujala není prostě možné. Rozum zůstává stát nad každou….
Dáme jim to domů
Diskuze o tom, jestli dávat dětem domácí úkoly, hýbou naším školním rybníkem často. I to, jestli je hodnotit. Pozitivně nebo negativně, a můžeme hodnotit něco, co nevzniklo? Tedy děcko nedoneslo, rodič nepodepsal… Nehodlám se zaplétat do těchto diskuzí. Můj názor je jasný. Pracovat budeme ve škole. Chceš být ale zodpovědný, chceš se připravit, a procvičit…
Výkon motorku
Stavebnice Sam labs nebude stát v koutě. Napadlo mě vždycky, když jsem ji v tom rohu třídy zahlédla. Ve fyzice v osmé třídě v tématu práce a výkon konečně zase přišla ke slovu. Proč se bavit o výkonu motoru nějakého výtahu, když si můžeme vypočítat práci a výkon motorku našeho. Ze stavebnice Sam labs. Tahle…
Výzva…
Dneska jenom rychle. Bez obrázků. Všechno se nějak zrychlilo. Nebo toho přibylo? Nebo jsem si zase nechal naložit? Tak nějak. Budou to jen taková zjištění. A jedna výzva. Pro nás? To posuďte sami. Hodně věcí ve výuce je pro moje žáky nové. Já, můj výukový styl. Moje otázky. Třeba: Za co byste se za dnešek…