Přejdi na obsah

Dejte mi pevný bod a pohnu i českým školstvím

Petra a Slávek, ISSN 2788-1377

Menu
  • Úvodní stránka
  • Slávek Hora
  • Petra Boháčková
  • Inspirace…
  • Školení
  • O2 Chytrá škola
    • Aplikace Action Bound – využití v hodině
    • Aplikace Action Bound – úvod
    • Určuj druhy rostlin – jaké aplikace jsou nejvhodnější
    • Snotes znamená tajné zprávy
    • Romulus a Rébus
    • Co se skrývá v Geofunu
    • Mapa geolokační hry
    • Copak je to za ptáčka
    • Příprava geolokační hry
    • Rozšířená realita v geolokačních hrách
    • Společné testování
    • Inspirace pro tvorbu geolokačních her ve výuce
    • Questing
    • Osvědčené postupy pro návrhy hry
    • Mapy a rozšířená realita
    • Pro měření používejme senzory
    • Mapy a rozšířená realita
    • iNaturalist
    • Hopla z gauče ven
    • Jak jsme připravovali obsah hry
    • Když jsou do hry potřeba křížovky
    • Mindfulness
    • Obrázky od hry od umělé inteligence
    • Když potřebujete do hry delší text
    • Živé webkamery
    • Pohled z okna
    • Adventní kalendář
  • O nás
Menu

Aplikace Action Bound – úvod

Digitální technologie

Digitální technologie čím dál více pronikají do našich běžných životů a prosazují se i jako zásadní didaktické pomůcky v našich školách. Digitálními technologiemi můžeme nazvat stolní a přenosné počítače, tablety, mobilní telefony, digitální fotoaparáty.

RVP ZV definuje klíčové kompetence jako soubor dovedností, vědomostí, schopností, postojů a hodnot, důležitých pro osobní rozvoj a uplatnění každého člena ve společnosti. Jsou formulovány poměrně široce, tak aby mohly být postihnuty každým vzdělávacím oborem, kompetence týkající se digitálních technologií v současné verzi zcela chybí. Zmínku o nich lze najít v kompetenci komunikativní –  žák využívá informační a komunikační prostředky a technologie pro kvalitní a účinnou komunikaci s okolním světem. 

Digitální technologie, které se prosazují v běžném životě žáků, zpětně mohou  ovlivňovat obsah vzdělávacího oboru všech  vzdělávacích oborů.

Aplikace Action Bound patří k aplikacím, které si obsahem naplní učitel. Žáci v nich mohou například procvičovat fyzikální jevy a zákonitosti, ale také měřit (po propojení s aplikací umožňující měření). Takové aplikace nabízí možnost individualizace výuky, přizpůsobení se potřebám konkrétní třídy, možnost využití pro jakýkoli fyzikální obsah. Takovou aplikací je například Science journal nebo právě aplikace Actionbound.

Popis aplikace Actionbound

Učitel si vytvoří účet na actionbound.com a naplní aplikaci obsahem. Žák může zadané úkoly procházet sám nebo je může plnit ve skupině. Aplikace může obsahovat různé typy úloh, lze ji nastavit tak, že úlohy spustí na určených souřadnicích. Postup práce a výsledky zůstávají v aplikaci uloženy, učitel tak může kdykoli vidět, které úlohy se žákovi nepodařilo splnit a které bez problémů zvládl. Učitel se registruje, vloží úkoly a sleduje výsledky žáka ve webovém rozhraní, k práci žáků slouží aplikace nainstalovaná do mobilních zařízení žáků (nebo školy). Aplikace existuje pro operační systémy iOS a Android. 

 

Obsah učitel vloží do aplikace v záložce Content, nastavení aplikace, tzn. zda žáci plní úkoly každý sám nebo ve skupině, zda pořadí otázek je fixní nebo se může měnit, dobu trvání hry, název apod. se provádí v záložce Settings. Také je zde možné nastavit, zda žáci okamžitě po odeslání odpovědi vidí, tam, kde je to možné, správný výsledek.

 

V záložce Results učitel vidí výsledky (figure 3). Nejprve se může seznámit s přehledem – kolik žáků celkem hru řešilo, jak dlouho trvalo řešení hry, jaký je průměrný čas na jednu hru, jak žáci sami hru hodnotili z hlediska různých aspektů, lze získat i grafický přehled. Pak lze získat přehled o jednotlivých hráčích, např. jak dlouho hru hráli, které úkoly se jim dařilo splnit, kde udělali chybu apod. 

 

Mobilní aplikace slouží pro řešení úloh. Žáci si aplikaci spustí, zapíší své jméno či jméno skupiny (a jména jednotlivých členů skupiny) a mohou začít řešit úkoly. Možné typy úloh: výběr z více odpovědí (figure 4), seřazení hodnot dle určitého klíče, vyfocení či nahrání videa, krátká odpověď na otázku, otázky ano/ne. Také lze nastavit, že žáci mají odejít na určité místo (nastaví se souřadnice, nutná GPS), kde úlohu splní. 

 

Nejnovější příspěvky

  • Krásné léto
  • Dokončená opakovací únikovka
  • Konečně už to stiskni
  • Únikovka jako opakování
  • Digitální hudebka

Nejnovější komentáře

  • Slávek Hora: zGIFuj to
  • Regína Hajná: zGIFuj to
  • Slávek Hora: zGIFuj to
  • Miluše Moučková: zGIFuj to
  • Petra: Online adventní kalendář

Archivy

  • Červen 2025
  • Květen 2025
  • Duben 2025
  • Březen 2025
  • Únor 2025
  • Leden 2025
  • Prosinec 2024
  • Listopad 2024
  • Říjen 2024
  • Září 2024
  • Červen 2024
  • Květen 2024
  • Duben 2024
  • Březen 2024
  • Únor 2024
  • Leden 2024
  • Prosinec 2023
  • Listopad 2023
  • Říjen 2023
  • Září 2023
  • Červen 2023
  • Květen 2023
  • Duben 2023
  • Březen 2023
  • Únor 2023
  • Leden 2023
  • Prosinec 2022
  • Listopad 2022
  • Říjen 2022
  • Září 2022
  • Červenec 2022
  • Červen 2022
  • Květen 2022
  • Duben 2022
  • Březen 2022
  • Únor 2022
  • Leden 2022
  • Prosinec 2021
  • Listopad 2021
  • Říjen 2021
  • Září 2021
  • Červen 2021
  • Květen 2021
  • Duben 2021
  • Březen 2021
  • Únor 2021
  • Leden 2021
  • Prosinec 2020
  • Listopad 2020
  • Říjen 2020
  • Září 2020
  • Červen 2020
  • Květen 2020
  • Duben 2020
  • Březen 2020
  • Únor 2020
  • Leden 2020
  • Prosinec 2019
  • Listopad 2019
  • Říjen 2019
  • Září 2019
  • Červen 2019
  • Květen 2019
  • Duben 2019
  • Březen 2019
  • Únor 2019

Šuplíčky

  • #AI
  • #AR
  • #Bighugelab
  • #Bosounohou
  • #Bylo_nebylo
  • #Classtools
  • #Codeweek
  • #Fotografujeme
  • #Goconqr
  • #Google
  • #Inspirace
  • #Jen_tak
  • #Mohli_byste_vědět
  • #Na_zkušené
  • #oslavujeme
  • #programujeme
  • #QR
  • #šifrujeme
  • #Vytaženo_ze_šuplíku
  • #Výuka
  • #Zápisky_z_konferencí
  • #Zaujalo_nás
  • Prezentujeme
  • Uncategorized

Základní informace

  • Přihlásit se
  • Zdroj kanálů (příspěvky)
  • Kanál komentářů
  • Česká lokalizace

Toto dílo podléhá licenci Creative Commons Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní License.

Webarchivováno Národní knihovnou Čr, více

© 2025 Dejte mi pevný bod a pohnu i českým školstvím | Powered by Minimalist Blog WordPress Theme