… a moc nám to nešlo, chtělo by se napsat.
Ale popořádku. Sešly se dvě věci. Nejdřív Jitka (díky, Jitko) sdílela odkaz na textovou adventuru napsanou umělou inteligencí a pak Libor (díky, Libore) sdílel odkaz na vyhledávač, který je umělou inteligencí doplněn.
A jak už víte, v devítce jsme už letos jednu hru tvořili, tak proč to nezkusit s další? Propojíme chatovací a obrázkovací umělou inteligenci.
Zadání jsem žákům připravila na padlet. Zadání znělo takhle:
Vytvořte skupiny po 4. Dva členové mají na starosti text, dva obrázky. Hru nepíšete vy sami, podle vašich pokynů ji píše umělá inteligence. Ilustrace nekreslíte sami, podle vašich pokynů je kreslí umělá inteligence. Hra se musí odehrávat v prostředí jedné z elektráren. Musí se v ní objevit místa, která jsou důležitá pro výrobu elektrické energie (nutné zkontrolovat ve virtuální prohlídce, pokud budete potřebovat zpřesnit zadání, taky se hodí elektrárnu si virtuálně projít). Hra musí obsahovat alespoň pět ilustrací. Typ hry: adventura (nebo podle dohody s učitelkou i jiná). Adventura = (z angl. adventure což znamená dobrodružství) je označení pro žánr počítačových her. Hráč v těchto hrách ovládá postavu a prochází s ní jakýmsi příběhem a musí řešit různé zápletky, hovoří s jinými postavami a sbírá různé věci apod.
Odkazy na jednotlivé nástroje jsem také umístila na padlet. Také odkaz na virtuální prohlídky elektráren v ČR.
Žáci se do práce pustili s chutí. Vyzkoušeli si práci s obrázky. Chat dobře reagoval. Co se ale žákům nedařilo, bylo správně se zeptat. Získali od aplikace cíle hry, nápady se tam objevily dobré. Jen pak už se jim nedařilo neuronku přemluvit, aby hru psala ona. Zkrátka, chyběla ta dobrá otázka nebo dobré zadání.
Nejsem si jistá, čím to bylo, že se správnou otázku nedařilo najít. Možná to mohlo být i tím, že jsem žákům nedokázala to, co mají udělat, dobře vysvětlit. Jedna skupina skoro hodila flintu do žita a hru začali vymýšlet sami 🙂
Na druhou hodinu jsem tedy připravila kousek z blogu tatageek. V tu chvíli bych řekla, že se žákům rozsvítilo a pochopili, na co se ptát. Jenže jako na potvoru v tu chvíli nefungoval ani you.com (stále anglicky odpovídal, že se právě učí) ani chatGPT (ten nenabídnul ani přihlašovací stránku). A při tom v Brně oba nástroje v tu chvíli normálně fungovaly (viď, Pavle). Že by něco mezi Prahou a Brnem? Před koncem hodiny se rozběhl aspoň chatGPT, takže někteří kousek stihli napsat.
Snad to příští hodinu dopíšeme, držte nám palce.