Už se budu opakovat, když napíšu, že jedním z nástrojů, které se v našem projektu Erasmus plus KA2 s názvem Giants učíme používat ve výuce, jsou únikové místnosti. Už jsem o únikových místnostech psala v článcích Zámečky kam se podíváš, Stihnete uniknout a Malý princ, hlášení č. 3. Dalším nástrojem, který v online únikovkách můžete velice…
Půjdeme ven – s Geocachingem
O Geocachingu jsme si už něco pověděli. Takový úvodní textík s tradičními keškami, tradičkami. Nic jiného nikdy stejně hledat nebudu, páč je to moc složité. Čím jsem starší, tím víc se přesvědčuji o pravdivosti rčení Nikdy neříkej nikdy. Tak koho by nelákalo jít řešit nějaký rébus a být v tom úspěšný. Tak co by tak…
Krátce o jednom sebehodnotícím nástroji
Školy jsou už nějaký pátek zavřené, probíhá výuka na dálku. Možná přišel čas se podívat, jak jste se ve využívání digitálních technologií posunuli. Na otázku, jaké máme kompetence, pokud jde o využívání ICT nástrojů, nám může pomoci odpovědět sebehodnotící nástroj TET – SAT (Technology Enhanced Teaching Self-Assessment Tool), který byl vytvořen v rámci projektu Mentep….
Opakuj si – třeba s kartičkami
Když jsem chodil na vysokou školu, bojoval jsem s jazyky, tedy těmi cizími. A jen tak na okraj, potýkám se s nimi i dnes. Je to paradox, studoval jsem obor český jazyk a literatura, docházel na hodiny ruštiny, která mi nedělala problémy. Ale ta angličtina. A ještě latina. Jak jsem s nimi bojoval? Tak kvůli…
Root a fyzikální veličiny
Letos v lednu jsem navštívila Bett Show. Jeden z robotů, který nás tam zaujal, byl robot Root od firmy iRobot. Firma vyrábí robotické vysavače, možná máte nějaký doma. Root potom slouží k výuce programování. Od ledna uplynul už nějaký čas. Firma Profimedia nelenila a navázala kontakt s výrobci Rootu a několik robotů se tak dostalo…
Pracovní list – jedině elektronicky
Na podzim 2019 jsme byli v rámci CKP Bruntál na exkurzi v londýnských školách. Na dvou ze čtyř mě překvapila rozmyšlená koncepce IT. Ta první měla vše nastavené na nástrojích Google, ta druhá zase měla svůj systém propracovaný na nástrojích Apple. Nezaujala mě ta vyhraněnost k platformám, ale spíš úspory v oblasti papíru a toneru. Jedna…
Micro:bit a frekvence
Mrzí mě, že jsou žáci doma. Nemůžeme si hrát se všemi těmi roboty a robůtky, které ve škole máme. Ale naštěstí tu je možnost využít simulátoru jednoho mého oblíbeného počítače. O čem mluvím? O microbi:tu, přece. Jde o BBC micro:bit, mikropočítač. Práce s ním je určena žákům už od řekněme, prvního stupně základní školy. Podle…
Budeme si vystřihovat – v PicCollage
Pavlína Loňková (zdravím tě) jednou prohlásila, že budeme učit naše studenty v nejlepší aplikaci na světě, v PicCollage. Tak jsme jí za to říkali Miss PicCollage. Pavlíno, díky. Vždycky si na to vzpomenu, když se někde o téhle aplikaci zmíním. Už se nám tu blogem PicCollage několikrát mihla. My si dnes ukážeme, jak na skutečné…
Jedna trochu pozapomenutá aplikace – Actionbound
Hned na začátku musím říct, že jsem tuhle aplikaci jednu dobu hodně využívala, ale jak šel čas, úplně jsem na ni zapomněla. Teď si ale zaslouží připomenutí, protože se dá při učení na dálku dobře využít. Jde o aplikaci Actionbound. Můžete si ji stáhnout do zařízení s operačním systémem iOS i Android. Aplikace slouží k…
Klábosíme – vyzkoušíme s ChatterPixem
Všichni teď oceňujeme, když si s někým můžeme promluvit, pokecat, jen tak klábosit, filozofovat… No, až tohle skončí, budeme si aspoň chvíli vážit osobního kontaktu. Zatím musíme využívat on-line komunikace. A k tomu, aby nás to bavilo víc, můžeme použít i ChatterPix. Existuje pro iOS i pro Android (tady jen v dětské verzi) a existuje i…