Přejdi na obsah

Dejte mi pevný bod a pohnu i českým školstvím

Petra a Slávek, ISSN 2788-1377

Menu
  • Úvodní stránka
  • Slávek Hora
  • Petra Boháčková
  • Inspirace…
  • Školení
  • O2 Chytrá škola
    • Aplikace Action Bound – využití v hodině
    • Aplikace Action Bound – úvod
    • Určuj druhy rostlin – jaké aplikace jsou nejvhodnější
    • Snotes znamená tajné zprávy
    • Romulus a Rébus
    • Co se skrývá v Geofunu
    • Mapa geolokační hry
    • Copak je to za ptáčka
    • Příprava geolokační hry
    • Rozšířená realita v geolokačních hrách
    • Společné testování
    • Inspirace pro tvorbu geolokačních her ve výuce
    • Questing
    • Osvědčené postupy pro návrhy hry
    • Mapy a rozšířená realita
    • Pro měření používejme senzory
    • Mapy a rozšířená realita
    • iNaturalist
    • Hopla z gauče ven
    • Jak jsme připravovali obsah hry
    • Když jsou do hry potřeba křížovky
    • Mindfulness
    • Obrázky od hry od umělé inteligence
    • Když potřebujete do hry delší text
    • Živé webkamery
    • Pohled z okna
    • Adventní kalendář
  • O nás
Menu

Micro:bit a frekvence

Zveřejněno v 24 dubna, 202023 dubna, 2020 od Petra

Mrzí mě, že jsou žáci doma. Nemůžeme si hrát se všemi těmi roboty a robůtky, které ve škole máme. Ale naštěstí tu je možnost využít simulátoru jednoho mého oblíbeného počítače. O čem mluvím? O microbi:tu, přece.

Jde o BBC micro:bit, mikropočítač. Práce s ním je určena žákům už od řekněme, prvního stupně základní školy. Podle údajů výrobce cílí zejména na žáky ve věku 11 a 12 let. Ale rozhodně ho mohou využívat žáci mnohem starší. Můžeme ho využít v různých předmětech, dnes se zaměřím na fyziku. A v čem ještě je jeho používání výhodné? Vůbec ho nemusíte mít, součástí  prostředí, kde pro tento mikropočítač vytváříte program, je totiž i simulátor.

Program vytváříte online, není nutné nic stahovat. Takže začneme?

Zvu vás na adresu makecode.microbit.org.

Na stránce, která se před vámi otevře můžete založit nový projekt, importovat již vytvořený projekt, nebo můžete procházet již vytvořené kurzy, kde se vy nebo vaši žáci můžete učit s prostředím a micro:bitem pracovat.

Když si vyberete možnost vytvořit nový program, otevře se před vámi stránka, kde najdete záložku s jednotlivými bloky, které jednoduchým vytažením umístíte do pracovního pole a jejich spojováním vytváříte program. V levé části najdete simulátor, o kterém jsem se zmiňovala na začátku.

Jak pak může zadání práce vypadat? Moje zadání je pro devátou třídu, která má za sebou seznámení se s pojmy perioda a frekvence. Žáci ještě s micro:bitem nepracovali.

Úkol: Naprogramujte micro:bit tak, aby led diody, které budou svítit ve tvaru srdce, blikaly s frekvencí běžného tepu srdce (řekněme 70 úderů za minutu). Využijte tyto bloky – viz obrázek. Hotový program vyfoťte a vložte na moodle.

Co by měli žáci udělat?

  1. převést frekvenci 70 úderů za minutu na frekvenci v hertzích, tedy 70 : 60 = 1,16 Hz
  2. vypočítat periodu 1 : 1,16 = 0,86 s
  3. převést 0,86 s na ms (protože v bloku „pozastavit“ se pracuje s jednotkou ms) 0,86 s = 860 ms
  4. vydělit 860 ms dvěma (dva bloky pozastavit)
  5. sestavit program


Myslím, že nemusím vyjmenovávat, co všechno si žáci v téhle úloze procvičí. A doufám, že je to bude i bavit.

4 komentáře u „Micro:bit a frekvence“

  1. Pingback: Microbití srdce II – Proměnné a výpočty – Martin Stříbný
  2. Petra napsal:
    28 září, 2022 (8:05 pm)

    Martine, odkaz je nejaky poskozeny, neukazuje se (i kdyz se da dohledat). Nechcete se na to podivat a nejak to opravit? A bezva prace, diky. Petra

    Odpovědět
    1. Martin napsal:
      24 října, 2022 (9:10 pm)

      Upraveno

      Odpovědět
  3. ne napsal:
    24 října, 2022 (3:14 pm)

    ok

    Odpovědět

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Nejnovější příspěvky

  • Jak jsem ověřovali něco, se pořádně ověřit nedá
  • Měli jsme ve třídě návštěvu a Přemyslovce k tomu
  • Pohlednice s rozšířenou realitou.
  • A už jste viděli…
  • Jak jsme zase poroučeli umělé inteligenci

Nejnovější komentáře

  • Martin Gembec: Opakování pomocí křížovek
  • Petra: Opakování pomocí křížovek
  • Martin Gembec: Opakování pomocí křížovek
  • Petra: Mystery hangout opět na scéně
  • Helena Šilhánková: Mystery hangout opět na scéně

Archivy

  • Leden 2023
  • Prosinec 2022
  • Listopad 2022
  • Říjen 2022
  • Září 2022
  • Červenec 2022
  • Červen 2022
  • Květen 2022
  • Duben 2022
  • Březen 2022
  • Únor 2022
  • Leden 2022
  • Prosinec 2021
  • Listopad 2021
  • Říjen 2021
  • Září 2021
  • Červen 2021
  • Květen 2021
  • Duben 2021
  • Březen 2021
  • Únor 2021
  • Leden 2021
  • Prosinec 2020
  • Listopad 2020
  • Říjen 2020
  • Září 2020
  • Červen 2020
  • Květen 2020
  • Duben 2020
  • Březen 2020
  • Únor 2020
  • Leden 2020
  • Prosinec 2019
  • Listopad 2019
  • Říjen 2019
  • Září 2019
  • Červen 2019
  • Květen 2019
  • Duben 2019
  • Březen 2019
  • Únor 2019

Šuplíčky

  • #AI
  • #AR
  • #Bighugelab
  • #Bosounohou
  • #Bylo_nebylo
  • #Classtools
  • #Codeweek
  • #Fotografujeme
  • #Goconqr
  • #Google
  • #Inspirace
  • #Jen_tak
  • #Mohli_byste_vědět
  • #Na_zkušené
  • #programujeme
  • #QR
  • #Vytaženo_ze_šuplíku
  • #Výuka
  • #Zápisky_z_konferencí
  • #Zaujalo_nás
  • Prezentujeme
  • Uncategorized

Základní informace

  • Přihlásit se
  • Zdroj kanálů (příspěvky)
  • Kanál komentářů
  • Česká lokalizace

Toto dílo podléhá licenci Creative Commons Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní License.

Webarchivováno Národní knihovnou Čr, více

© 2023 Dejte mi pevný bod a pohnu i českým školstvím | Powered by Minimalist Blog WordPress Theme