Přejdi na obsah

Dejte mi pevný bod a pohnu i českým školstvím

Petra a Slávek, ISSN 2788-1377

Menu
  • Úvodní stránka
  • Slávek Hora
  • Petra Boháčková
  • Inspirace…
  • Školení
  • O2 Chytrá škola
    • Aplikace Action Bound – využití v hodině
    • Aplikace Action Bound – úvod
    • Určuj druhy rostlin – jaké aplikace jsou nejvhodnější
    • Snotes znamená tajné zprávy
    • Romulus a Rébus
    • Co se skrývá v Geofunu
    • Mapa geolokační hry
    • Copak je to za ptáčka
    • Příprava geolokační hry
    • Rozšířená realita v geolokačních hrách
    • Společné testování
    • Inspirace pro tvorbu geolokačních her ve výuce
    • Questing
    • Osvědčené postupy pro návrhy hry
    • Mapy a rozšířená realita
    • Pro měření používejme senzory
    • Mapy a rozšířená realita
    • iNaturalist
    • Hopla z gauče ven
    • Jak jsme připravovali obsah hry
    • Když jsou do hry potřeba křížovky
    • Mindfulness
    • Obrázky od hry od umělé inteligence
    • Když potřebujete do hry delší text
    • Živé webkamery
    • Pohled z okna
    • Adventní kalendář
  • O nás
Menu

Co mi letos fungovalo?

Zveřejněno v 10 června, 202210 června, 2022 od Slávek Hora

Školní rok už zase končí. Ani jsem si ho nestačil užít a za pár dní jsou prázdniny, mě čeká dovolená. Tedy čas se začít ohlížet a zjistit, co se letos dařilo a co udělat jinak, aby to bylo zas o kousek lepší.

Zjistil jsem, že se mi opravdu pracuje se žáky lépe, když přes sebou vidíme fáze našich projektů, vysvětlíme si cíle a kritéria hodnocení, zapíšeme si je, můžeme si je kdykoliv při práci kontrolovat, připomínat, vztahovat se k nim, případně je upravovat, posouvat, protože jsme si je stanovili příliš nízko apod. A zjistil jsem, že i žákům se tak lépe pracuje.

Na čem si to ukážeme?

Můžeme třeba na našem animování se sedmáky. Je to takový těžký věk: všechno vím, všude sem byl, co mi budete říkat, to je trapný a tak. Takže to vezmeme i rozvojově do našich vztahů.

První bude tedy nástěnka, jasně, nástěnka v Padletu. Rozdělení do týmů. Cíle a fáze naší práce, kritéria. Jak poznáme, že to je dobré?

A můžeme do týmů, jak chceme?

Proč ne. Zjistíme, co to udělá. A jdeme na námět a scénář. Cvičíme práci se sdílenými dokumenty, práva a oprávnění, to už známe z předcházejícího projektu, typografie, uvidíme, co nám půjde. Tak jeden tým si poradil, mají obrázkový scénář. Potřebujeme si také naplánovat, co budeme potřebovat k natáčení. Vše zaznamenáváme do nástěnky, abychom měli deník naší práce, doklady, splnění kritérií.

Ukázka práce s animačním studiem. To zní hrdě. Jeden držák na iPad, zelená deka, vystříhané obrázky. Každý tým si zkouší vytvořit kousek filmu, naučit se na tom princip animování.

To je dost pracný.

Tak všechno je pracné, když se to dělá pořádně. Ještě dohoda o tom, jak budeme uchovávat data – zajímají nás všechny fáze práce, abychom si mohli ukázat posun.

Jdeme psát scénář, animovat, sdílet, nahrávat. Ještě budeme potřebovat zvuky, hudbu, možná budete dabovat, stříhat film, dodávat titulky… To si ještě doplánujeme, tohle všechno bychom si měli vyzkoušet, u toho všeho se budeme kroutit.

Tohle jsem letos vytrvale zkoušel ve všech svých třídách a ukazoval jsem to na většině svých seminářů a webinářů. Jednak moji žáci věděli, co nás čeká, věděli jsme, jaké kroky máme dělat, abychom úspěšně zvládli práci, hned jsme také věděli, jak bude vypadat dobrá práce. Na stanovování cílů a jejich rozpracování do kritérií se podíleli žáci, proto se nám vše také dobře hodnotilo. A řekl bych, že se nám práce i dařila, dobře se nám překonávaly překážky.

Proč jsem to psal? No protože je konec školního roku a my bychom se měli začít ohlížet a vyhodnocovat naši praxi, naše stanovené cíle, shromažďovat o tom důkazy a šířit příklady inspirativní praxe mezi sebou. A jak to máte vy? Napíšete?

Slávek Hora

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Nejnovější příspěvky

  • Krásné léto
  • Dokončená opakovací únikovka
  • Konečně už to stiskni
  • Únikovka jako opakování
  • Digitální hudebka

Nejnovější komentáře

  • Slávek Hora: zGIFuj to
  • Regína Hajná: zGIFuj to
  • Slávek Hora: zGIFuj to
  • Miluše Moučková: zGIFuj to
  • Petra: Online adventní kalendář

Archivy

  • Červen 2025
  • Květen 2025
  • Duben 2025
  • Březen 2025
  • Únor 2025
  • Leden 2025
  • Prosinec 2024
  • Listopad 2024
  • Říjen 2024
  • Září 2024
  • Červen 2024
  • Květen 2024
  • Duben 2024
  • Březen 2024
  • Únor 2024
  • Leden 2024
  • Prosinec 2023
  • Listopad 2023
  • Říjen 2023
  • Září 2023
  • Červen 2023
  • Květen 2023
  • Duben 2023
  • Březen 2023
  • Únor 2023
  • Leden 2023
  • Prosinec 2022
  • Listopad 2022
  • Říjen 2022
  • Září 2022
  • Červenec 2022
  • Červen 2022
  • Květen 2022
  • Duben 2022
  • Březen 2022
  • Únor 2022
  • Leden 2022
  • Prosinec 2021
  • Listopad 2021
  • Říjen 2021
  • Září 2021
  • Červen 2021
  • Květen 2021
  • Duben 2021
  • Březen 2021
  • Únor 2021
  • Leden 2021
  • Prosinec 2020
  • Listopad 2020
  • Říjen 2020
  • Září 2020
  • Červen 2020
  • Květen 2020
  • Duben 2020
  • Březen 2020
  • Únor 2020
  • Leden 2020
  • Prosinec 2019
  • Listopad 2019
  • Říjen 2019
  • Září 2019
  • Červen 2019
  • Květen 2019
  • Duben 2019
  • Březen 2019
  • Únor 2019

Šuplíčky

  • #AI
  • #AR
  • #Bighugelab
  • #Bosounohou
  • #Bylo_nebylo
  • #Classtools
  • #Codeweek
  • #Fotografujeme
  • #Goconqr
  • #Google
  • #Inspirace
  • #Jen_tak
  • #Mohli_byste_vědět
  • #Na_zkušené
  • #oslavujeme
  • #programujeme
  • #QR
  • #šifrujeme
  • #Vytaženo_ze_šuplíku
  • #Výuka
  • #Zápisky_z_konferencí
  • #Zaujalo_nás
  • Prezentujeme
  • Uncategorized

Základní informace

  • Přihlásit se
  • Zdroj kanálů (příspěvky)
  • Kanál komentářů
  • Česká lokalizace

Toto dílo podléhá licenci Creative Commons Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní License.

Webarchivováno Národní knihovnou Čr, více

© 2025 Dejte mi pevný bod a pohnu i českým školstvím | Powered by Minimalist Blog WordPress Theme