S osmáky tvoříme deskovou hru, která bude využívat zákon odrazu. O hře jsem už psala ve dvou předchozích dílech – díl první, díl druhý.
Co je od poslední zprávy nového?
Navrhli a vytiskli jsme tři stojánky na laser. Ke slovu tady přišlo vteřinové lepidlo, vytisknout stojánek v jednom kuse se nám nedařilo.
Pak jsme pracovali v Canvě. Spolužáci z devítky, kteří Canvu umí používat, s námi strávili jednu hodinu, kdy nám ukázali základní fígle. My jsme se poprali s přihlašováním a sdílením návrhů. A s návrhy samotnými.
Máme tedy plán hry a hrací karty vytvořené v Canvě.
Máme i pravidla. Doufám, že to tu nečtou žáci (tvůrci hry), ale podle mého pravidla lépe vypadají (opět Canva) než něco sdělují.
To, jak jsou pochopitelná, vyzkoušeli deváťáci, kteří hru testovali. Jedna skupina prý pravidla pochopila úplně a hned, druhá skupina zase vůbec. (teď to nějak zpracujte :-))
Během testovacího hraní vznikla nějaká doporučení, která do pravidel zapracujeme.
Jedna žačka se pokusila vytvořit logo hry, opět v Canvě. Zatím její návrh vypadá takhle:
I když, jestli se nepletu, ještě dozná změny.
Nechce se mi ještě bilancovat, co se při tvorbě hry podařilo a co by se dalo zlepšit. Zatím ale zmíním, že jsem došla k učitelskému poznání (vlastně jsem ho tušila už na začátku), které bych formulovala podle Járy Cimrmana: „Říkám vám, když máte jen jednu hodinu týdně, nepouštějte se do žádných větších projektů.“