Přejdi na obsah

Dejte mi pevný bod a pohnu i českým školstvím

Petra a Slávek, ISSN 2788-1377

Menu
  • Úvodní stránka
  • Slávek Hora
  • Petra Boháčková
  • Inspirace…
  • Školení
  • O2 Chytrá škola
    • Aplikace Action Bound – využití v hodině
    • Aplikace Action Bound – úvod
    • Určuj druhy rostlin – jaké aplikace jsou nejvhodnější
    • Snotes znamená tajné zprávy
    • Romulus a Rébus
    • Co se skrývá v Geofunu
    • Mapa geolokační hry
    • Copak je to za ptáčka
    • Příprava geolokační hry
    • Rozšířená realita v geolokačních hrách
    • Společné testování
    • Inspirace pro tvorbu geolokačních her ve výuce
    • Questing
    • Osvědčené postupy pro návrhy hry
    • Mapy a rozšířená realita
    • Pro měření používejme senzory
    • Mapy a rozšířená realita
    • iNaturalist
    • Hopla z gauče ven
    • Jak jsme připravovali obsah hry
    • Když jsou do hry potřeba křížovky
    • Mindfulness
    • Obrázky od hry od umělé inteligence
    • Když potřebujete do hry delší text
    • Živé webkamery
    • Pohled z okna
    • Adventní kalendář
  • O nás
Menu

Nová hra na obzoru

Zveřejněno v 28 dubna, 202327 dubna, 2023 od Petra

Velikost úhlu odrazu se rovná velikosti úhlu dopadu. Dopadající a odražený paprsek leží ve stejné rovině – v rovině dopadu.

Jak vidíte, ve fyzice v osmé třídě došlo na zákon odrazu (pro nefyziky – všechno se točí kolem zrcadel). Rozhodli jsme se žáky opustit klidné vody vyrábění periskopu a zkusit vyvinout prototyp deskové hry, ve které bude využit právě zákon odrazu.

K dispozici máme kartonové krabice, laserová ukazovátka, zrcátka a naše hlavy. Taky máme nápad. Cílem hry bude zasáhnout paprskem z laserového ukazovátka terč. Mezi terčem a ukazovátkem budou umístěny překážky rozestavěné podle karty, kterou si hráč vytáhne. Hráč bude muset postavit mezi překážky zrcátka tak, aby paprsek zasáhl terč. Takže hru bude moci hrát. jednotlivec. Ale i skupinka hráčů, vymyslíme jim bodování.

Na začátku jsme si zkusili sepsat úkoly, které před námi stojí. A rovnou jsme se do nich pustili.

Už máme název. Návrhy, hlasování a název je na světě. Hra se bude jmenovat Zasuň, rozsviť a tref se (osmáci, no :-)).

Překážky a držáky na zrcadla vytiskneme na 3D tiskárně. Na konci hodiny jsme už měli soubor připravený k tisku. Po vytištění musíme trochu opakovat s Járou Cimrmanem „… Výrobky, které vycházejí z naší dílny, jsou zatím příliš veliké. …“ Příště upravíme, zmenšíme.

O tom, jak s tvorbou hry pokračujeme, vás budu informovat v některém z dalších příspěvků.

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Nejnovější příspěvky

  • 3D tisk mapy
  • Jak jsem si hráli na burzu – legální opisování
  • Jak jsme psali recenze
  • Důležitá dovednost na iPadu – anotace
  • Výtah do vesmíru

Nejnovější komentáře

  • Slávek Hora: zGIFuj to
  • Regína Hajná: zGIFuj to
  • Slávek Hora: zGIFuj to
  • Miluše Moučková: zGIFuj to
  • Petra: Online adventní kalendář

Šuplíčky

  • #AI
  • #AR
  • #Bighugelab
  • #Bosounohou
  • #Bylo_nebylo
  • #Classtools
  • #Codeweek
  • #Fotografujeme
  • #Goconqr
  • #Google
  • #Inspirace
  • #Jen_tak
  • #Mohli_byste_vědět
  • #Na_zkušené
  • #Nezařazeno
  • #Oslavujeme
  • #Prezentujeme
  • #programujeme
  • #QR
  • #šifrujeme
  • #Vytaženo_ze_šuplíku
  • #Výuka
  • #Zápisky_z_konferencí
  • #Zaujalo_nás

Základní informace

  • Přihlásit se
  • Zdroj kanálů (příspěvky)
  • Kanál komentářů
  • Česká lokalizace

Pokus UD 1:1 UD ALL

Toto dílo podléhá licenci Creative Commons Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní License.

Webarchivováno Národní knihovnou Čr, více

© 2025 Dejte mi pevný bod a pohnu i českým školstvím | Powered by Minimalist Blog WordPress Theme