Přejdi na obsah

Dejte mi pevný bod a pohnu i českým školstvím

Petra a Slávek, ISSN 2788-1377

Menu
  • Úvodní stránka
  • Slávek Hora
  • Petra Boháčková
  • Inspirace…
  • Školení
  • O2 Chytrá škola
    • Aplikace Action Bound – využití v hodině
    • Aplikace Action Bound – úvod
    • Určuj druhy rostlin – jaké aplikace jsou nejvhodnější
    • Snotes znamená tajné zprávy
    • Romulus a Rébus
    • Co se skrývá v Geofunu
    • Mapa geolokační hry
    • Copak je to za ptáčka
    • Příprava geolokační hry
    • Rozšířená realita v geolokačních hrách
    • Společné testování
    • Inspirace pro tvorbu geolokačních her ve výuce
    • Questing
    • Osvědčené postupy pro návrhy hry
    • Mapy a rozšířená realita
    • Pro měření používejme senzory
    • Mapy a rozšířená realita
    • iNaturalist
    • Hopla z gauče ven
    • Jak jsme připravovali obsah hry
    • Když jsou do hry potřeba křížovky
    • Mindfulness
    • Obrázky od hry od umělé inteligence
    • Když potřebujete do hry delší text
    • Živé webkamery
    • Pohled z okna
    • Adventní kalendář
  • O nás
Menu

Mezinárodní konference Design FILS

Zveřejněno v 24 června, 202225 června, 2022 od Petra

Mezinárodní konference k ukončení projektu Erasmus plus Desing FILS (navrhování inovativních výukových prostor, v rámci tohoto projektu jste se mohli účastnit pětitýdenního online kurzu) se konala v tureckém Istanbulu. Místem konání byl palác Adile Sultan Kasri.

Program konference zahrnoval přednášky, především univerzitních učitelů a také workshopy, které vedli učitelé a také univerzitní učitelé.

Mezi nejzajímavější přednášky bych zařadila přednášku dr. Wesleyho Immse o tom, co můžeme očekávat od „inovativní“ výuky. Zamýšlel se nad tím, jak covid vyučování změnil a kam ho posunul. Zmínil, že inovativní prostory bez inovativní pedagogiky nikdy nebudou fungovat. Už proběhlo několik výzkumů, které se právě přínosem inovativních prostor k úspěšné výuce, zabývají. Stihla jsem si poznamenat jen to, že v jednom výzkumu došlo ke zlepšení o 17% v angličtině, matematice a přírodovědných předmětech. Až dostanu prezentaci, budu mít i odkaz na tento výzkum.

Další zajímavá přednáška byla přednáška dr. Michaela Hallisyho, která se týkala kombinované výuky. Připomněl, že podle něj, to, co se odehrávalo během covidu, nebyla distanční ani kombinovaná výuka, ale jen naše reakce na nastalou krizi. Často se podle něj online odehrávalo to, co normálně děláme jako učitelé ve třídě a to nemohlo fungovat. Klíčovým prvkem pro kombinovanou výuku je podle něj flexibilita (časová, místní).

Také mě zaujala přednáška dr. Fátimy Garcíi Doval. Prezentace byla plná informací, jak různé architektonické prvky mohou ovlivňovat výuku. Opět ale jsem si nestihla dělat poznámky, takže doplním až bude k dispozici prezentace.

Několik fotografií.

Po skončení konference jsme ještě navštívili 4 istanbulské školy. O nich se dozvíte v některém z dalších článků.

A abych vás neochudila o ict, tak pár odkazů na ict nástroje zmíněné v různých prezentacích a workshopech.

Onlien yyhledávač pro děti: mymunka.com

Tvorba jednoduchých her se vzdělávacím obsahem: educandy.com

Tvorba komiksových stripů: toonytool.com

Tvorba sdílených nástěnek pro brainstorming a pod: ideaboardz.com

Pro uživatele Dropboxu, kteří si nevšimli, že přímo v Dropboxu je možné vytvořit sdílený dokument (podobné google dokumentům): Dropbox Paper

Gimkit.com: tenhle nástroj si asi zaslouží větší prozkoumání, studenti odpovídají na otázky a za správné odpovědi se jim přičítají peníze (za nesprávné odečítají) a za ně si mohou nakupovat různá vylepšení.

 

 

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Nejnovější příspěvky

  • Krásné léto
  • Dokončená opakovací únikovka
  • Konečně už to stiskni
  • Únikovka jako opakování
  • Digitální hudebka

Nejnovější komentáře

  • Slávek Hora: zGIFuj to
  • Regína Hajná: zGIFuj to
  • Slávek Hora: zGIFuj to
  • Miluše Moučková: zGIFuj to
  • Petra: Online adventní kalendář

Archivy

  • Červen 2025
  • Květen 2025
  • Duben 2025
  • Březen 2025
  • Únor 2025
  • Leden 2025
  • Prosinec 2024
  • Listopad 2024
  • Říjen 2024
  • Září 2024
  • Červen 2024
  • Květen 2024
  • Duben 2024
  • Březen 2024
  • Únor 2024
  • Leden 2024
  • Prosinec 2023
  • Listopad 2023
  • Říjen 2023
  • Září 2023
  • Červen 2023
  • Květen 2023
  • Duben 2023
  • Březen 2023
  • Únor 2023
  • Leden 2023
  • Prosinec 2022
  • Listopad 2022
  • Říjen 2022
  • Září 2022
  • Červenec 2022
  • Červen 2022
  • Květen 2022
  • Duben 2022
  • Březen 2022
  • Únor 2022
  • Leden 2022
  • Prosinec 2021
  • Listopad 2021
  • Říjen 2021
  • Září 2021
  • Červen 2021
  • Květen 2021
  • Duben 2021
  • Březen 2021
  • Únor 2021
  • Leden 2021
  • Prosinec 2020
  • Listopad 2020
  • Říjen 2020
  • Září 2020
  • Červen 2020
  • Květen 2020
  • Duben 2020
  • Březen 2020
  • Únor 2020
  • Leden 2020
  • Prosinec 2019
  • Listopad 2019
  • Říjen 2019
  • Září 2019
  • Červen 2019
  • Květen 2019
  • Duben 2019
  • Březen 2019
  • Únor 2019

Šuplíčky

  • #AI
  • #AR
  • #Bighugelab
  • #Bosounohou
  • #Bylo_nebylo
  • #Classtools
  • #Codeweek
  • #Fotografujeme
  • #Goconqr
  • #Google
  • #Inspirace
  • #Jen_tak
  • #Mohli_byste_vědět
  • #Na_zkušené
  • #oslavujeme
  • #programujeme
  • #QR
  • #šifrujeme
  • #Vytaženo_ze_šuplíku
  • #Výuka
  • #Zápisky_z_konferencí
  • #Zaujalo_nás
  • Prezentujeme
  • Uncategorized

Základní informace

  • Přihlásit se
  • Zdroj kanálů (příspěvky)
  • Kanál komentářů
  • Česká lokalizace

Toto dílo podléhá licenci Creative Commons Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní License.

Webarchivováno Národní knihovnou Čr, více

© 2025 Dejte mi pevný bod a pohnu i českým školstvím | Powered by Minimalist Blog WordPress Theme