Přejdi na obsah

Dejte mi pevný bod a pohnu i českým školstvím

Petra a Slávek, ISSN 2788-1377

Menu
  • Úvodní stránka
  • Slávek Hora
  • Petra Boháčková
  • Inspirace…
  • Školení
  • O2 Chytrá škola
    • Aplikace Action Bound – využití v hodině
    • Aplikace Action Bound – úvod
    • Určuj druhy rostlin – jaké aplikace jsou nejvhodnější
    • Snotes znamená tajné zprávy
    • Romulus a Rébus
    • Co se skrývá v Geofunu
    • Mapa geolokační hry
    • Copak je to za ptáčka
    • Příprava geolokační hry
    • Rozšířená realita v geolokačních hrách
    • Společné testování
    • Inspirace pro tvorbu geolokačních her ve výuce
    • Questing
    • Osvědčené postupy pro návrhy hry
    • Mapy a rozšířená realita
    • Pro měření používejme senzory
    • Mapy a rozšířená realita
    • iNaturalist
    • Hopla z gauče ven
    • Jak jsme připravovali obsah hry
    • Když jsou do hry potřeba křížovky
    • Mindfulness
    • Obrázky od hry od umělé inteligence
    • Když potřebujete do hry delší text
    • Živé webkamery
    • Pohled z okna
    • Adventní kalendář
  • O nás
Menu

zGIFuj to

Zveřejněno v 2 května, 20251 května, 2025 od Slávek Hora

Ten nadpis vypadá divně, že? Určitě jste ale poznali, že půjde o formát GIF, čti džif i gif – to se mi líbí, ta angličtina je totiž zrádná. Co budeme dělat, to už víte, budeme tvořit krátké klipy, mohli bychom to nazvat i pohyblivými obrázky.

Tak to bude asi náročné.

Ale vůbec ne. Jitka Rambousková tento týden napsala článek na svůj blog Co jsem vyzkoušela, kde vzdala hold webinářům, na které ráda chodí a řadu jich také vede. Já vzdám hold své lektorské činnosti a lidem, kteří sem docházejí. Vedu teď kurz ICT koordinátora pro VISK, na něj také dochází Markéta Čechová, učitelka ze ZŠ Sázava (určitě koukněte na sekci jejich webu o výuce). Doufám, že mi to, Markéto, prominete, nedohodl jsem si s vámi, že vás tu vyjmenuji.

Na posledním setkání Markéta při animační dílna řekla tradiční větu, kterou mám rád, inspirující fráze:

A tohle znáte?

No neznali jsme. Co? Stránku na animaci GIFů z obrázků, které si namalujete do šablonky: https://www.eatmy.art/.

Tak to je boží.

Někteří malovali už na setkání, někteří určitě už doma, někteří – třeba já, hned ukazovali, kudy chodili, použili i v hodinách.

Tento týden byl takový rychlý, krátký, navíc plný školení, nějaká rychlá aktivita by se hodila. Hodilo se mi to i do posledních kapitol dějepisu v 9. ročníku.

Mohli bychom vyzkoušet namalovat klip ve formátu GIF v kapilolách o Světě a naší zemí na prahu 21. století.

Zkusil to jeden tým, jeden člen, docela se to povedlo, i když to byla smutná záležitost – válka v bývalé Jugoslávii. To osmáci to vzali kreativně, ukázal jsem svou práci – nedokonalou, oni to rozvinuli do dokonalost. Docela se pozná, kdo to kdy odevzdal (rozuměj – jak rychle to odevzdal). Ti, co byli rychlí, to nemají tak propracované. Ti, kteří si práci užili, to mají vymyšlené, i s detaily. Prosím, neplatí to univerzálně. Není to přímá úměrnost. 🙂

Zkusili jsme to s Petrou Boháčkovou i na našich workshopech, které jsem v tomto týdnu vedli v Praze a v Bystřici.

Wau, to je dobré.

Však to Markéta Čechová říkala. Musím ji na dalším setkání potěšit oceněním. Dobré to bylo. No a jak tedy na to? Na výše zmíněném serveru si stáhnete šablony bezplatně. Jsou tu i šablony, které si musíte zaplatit. Vytisknete. Vyzkoušel jsem si i stažení nebo vyfocení do iPadu a anotaci přímo v iPadu. To jde taky a můžete svým žákům ukázat bezpapírovou variantu.

Rozkreslíte pohyb jednotlivých obrázků (1 – 3, 1 – 9), na jedné šabloně máte možnost namalovat i popředí a pozadí vaší animace a určit, jakou rychlostí se snímky budou střídat, posouvat.

Gut.

Vyfotíte, v bezpapírové variantě uložíte, nahrajete na sever eatmy.art přes slovíčko upload, stránka to sama „schroustá a vyplivne“ vám hotový GIF. Tak tomu říkám pokrok. Vy si jen stáhnete do mobilního zařízení, případně i počítače.

Reflexe osmáckých výtvorů mě ještě čeká, ale je to úspěšné, žáci mají zajímavé nápady. Vysvětlíme si rizika, jde to použít do různých oborových oblastí, žáci mohou připsat i příběh svého GIFu… Ano, hledáme pedagogický rozměr.

Budete hledat se mnou? Proto je tu padletí nástěnka, kam můžete vaše výtvory nahrát – Padlet pro vás, vyzkoušejte. Přes plus nebo tužku vytvoříte lístek, nemusíte se podepisovat, nahrajte ale váš GIF pomocí fialového symbolu ve spodní části lístku a zveřejněte. Krásná práce.

Nedohodl jsem se se žáky, že zveřejním jejich práce, ale určitě se v úterý zeptám a přidám povolené práce na výše uvedenou nástěnku. Samozřejmě anonymně.

Hezké GIFování v různých oborech lidského pouznávání ve škole.

Pár obrázků z mé vlastní tvorby:

Slávek Hora

4 komentáře u „zGIFuj to“

  1. Miluše Moučková napsal:
    2 května, 2025 (1:47 pm)

    Dobrý den, děkuji za nápad. Je to skvělé. Vyzkouším k tématu opylení a oplození v přírodopise. Mám velmi kreativní třídu. Pěkné jarní dny.

    Odpovědět
    1. Slávek Hora napsal:
      3 května, 2025 (2:12 pm)

      Super, Miluše. Pak se nezapomeňte pochlubit výtvory na padletí nástěnce: https://padlet.com/slavahora/gifujeme

      Slávek

      Odpovědět
  2. Regína Hajná napsal:
    13 května, 2025 (2:43 pm)

    Děkuji za skvělý tip. Moc jsme si to s dětmi užili. Gify jsem vložila na padletí nástěnku.

    Odpovědět
    1. Slávek Hora napsal:
      16 května, 2025 (9:07 pm)

      Regino, je to perfektní, viděl jsem a ukazoval jsem i na kurzu koordinátorů ICT. Skvělá práce. Poděkujte žákům. 🙂

      Slávek Hora

      Odpovědět

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Nejnovější příspěvky

  • Jak si ai vymýšlí
  • Když chcete něco udělat se 3D tiskem
  • Jen takový ai pokus
  • Když klíčujete na zelenou
  • Další hra do hodin angličtiny

Nejnovější komentáře

  • Slávek Hora: zGIFuj to
  • Regína Hajná: zGIFuj to
  • Slávek Hora: zGIFuj to
  • Miluše Moučková: zGIFuj to
  • Petra: Online adventní kalendář

Archivy

  • Květen 2025
  • Duben 2025
  • Březen 2025
  • Únor 2025
  • Leden 2025
  • Prosinec 2024
  • Listopad 2024
  • Říjen 2024
  • Září 2024
  • Červen 2024
  • Květen 2024
  • Duben 2024
  • Březen 2024
  • Únor 2024
  • Leden 2024
  • Prosinec 2023
  • Listopad 2023
  • Říjen 2023
  • Září 2023
  • Červen 2023
  • Květen 2023
  • Duben 2023
  • Březen 2023
  • Únor 2023
  • Leden 2023
  • Prosinec 2022
  • Listopad 2022
  • Říjen 2022
  • Září 2022
  • Červenec 2022
  • Červen 2022
  • Květen 2022
  • Duben 2022
  • Březen 2022
  • Únor 2022
  • Leden 2022
  • Prosinec 2021
  • Listopad 2021
  • Říjen 2021
  • Září 2021
  • Červen 2021
  • Květen 2021
  • Duben 2021
  • Březen 2021
  • Únor 2021
  • Leden 2021
  • Prosinec 2020
  • Listopad 2020
  • Říjen 2020
  • Září 2020
  • Červen 2020
  • Květen 2020
  • Duben 2020
  • Březen 2020
  • Únor 2020
  • Leden 2020
  • Prosinec 2019
  • Listopad 2019
  • Říjen 2019
  • Září 2019
  • Červen 2019
  • Květen 2019
  • Duben 2019
  • Březen 2019
  • Únor 2019

Šuplíčky

  • #AI
  • #AR
  • #Bighugelab
  • #Bosounohou
  • #Bylo_nebylo
  • #Classtools
  • #Codeweek
  • #Fotografujeme
  • #Goconqr
  • #Google
  • #Inspirace
  • #Jen_tak
  • #Mohli_byste_vědět
  • #Na_zkušené
  • #oslavujeme
  • #programujeme
  • #QR
  • #šifrujeme
  • #Vytaženo_ze_šuplíku
  • #Výuka
  • #Zápisky_z_konferencí
  • #Zaujalo_nás
  • Prezentujeme
  • Uncategorized

Základní informace

  • Přihlásit se
  • Zdroj kanálů (příspěvky)
  • Kanál komentářů
  • Česká lokalizace

Toto dílo podléhá licenci Creative Commons Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní License.

Webarchivováno Národní knihovnou Čr, více

© 2025 Dejte mi pevný bod a pohnu i českým školstvím | Powered by Minimalist Blog WordPress Theme