Přejdi na obsah

Dejte mi pevný bod a pohnu i českým školstvím

Petra a Slávek, ISSN 2788-1377

Menu
  • Úvodní stránka
  • Slávek Hora
  • Petra Boháčková
  • Inspirace…
  • Školení
  • O2 Chytrá škola
    • Aplikace Action Bound – využití v hodině
    • Aplikace Action Bound – úvod
    • Určuj druhy rostlin – jaké aplikace jsou nejvhodnější
    • Snotes znamená tajné zprávy
    • Romulus a Rébus
    • Co se skrývá v Geofunu
    • Mapa geolokační hry
    • Copak je to za ptáčka
    • Příprava geolokační hry
    • Rozšířená realita v geolokačních hrách
    • Společné testování
    • Inspirace pro tvorbu geolokačních her ve výuce
    • Questing
    • Osvědčené postupy pro návrhy hry
    • Mapy a rozšířená realita
    • Pro měření používejme senzory
    • Mapy a rozšířená realita
    • iNaturalist
    • Hopla z gauče ven
    • Jak jsme připravovali obsah hry
    • Když jsou do hry potřeba křížovky
    • Mindfulness
    • Obrázky od hry od umělé inteligence
    • Když potřebujete do hry delší text
    • Živé webkamery
    • Pohled z okna
    • Adventní kalendář
  • O nás
Menu

PostCodeWeek 2020 – 1. část – přibližujeme programování každému

Zveřejněno v 16 října, 202016 října, 2020 od Slávek Hora

A zavíráme školy…

Jak zavírají školy, mám naplánovaný CodeWeek?!

Tak až zítra, až zítra, to stihneme, v úterý to stihneme. Však víte, že mám připraveno. A taky zaregistrováno. A žáci to mají v Classroomech. No stejně to bude zajímavé, protože deváťáci jsou první týden v distančním vzdělávání. Takže to pojede v Google Meet.

Nezapomenout sluchátka, mám tak můžu jet – do Chraštic. Dneska to bude dobrodružnější, kolega má v distančním vzdělávání všechny své třídy, takže zůstává doma. Já mám komplikovanější dopravu – vlakem do Písku a z Písku autem s kolegyní Niki. A co to tak může představovat? Vstávat ve 4.15 h, v 5.14 h. osobák do Tábora, 20 minut přestávka, čeká se na vlak od Písku, ten se hned vrací, v 5.46 h. se rozjíždíme a v 7.13 h vystupuji v Písku, kolegyně čeká. Před 7.45 h přistáváme u školy.

Nejde internet.

Stačil jsem jen vstoupit do sborovny a pozdravit se s kolegy. Tak to je boží. Hned řeším jeden nefunkční účet – díky za neomezená data, ale komu, ta si platím sám. Účet napraven, dítě může do distanční výuky. Ještě paní učitelka nemůže tvořit Google Učebny, odklika si asi studenta, přesun do správné skupiny. Taková malá rozcvička – můj ranní CodeWeek. A už musím letět do učebny, pípá na mě oznámení z Připomínek:

Vlez si do Meetu jako první.

Mám totiž místnost zneviditelněnou, abych tam byl první a vyzkoušel si řízení Meetu. Uf, stíhám, 8.25 h a jsem v Meetu. Počítač připojen na data mého iPhone. V 8.35 h se totiž ukáže naplánovaná úloha s kódem místnosti. Přicházejí první žáci. Zdravíme se. Neumím si vůbec představit, že bychom si neřekli:

Hezké ráno, jak se máte?

Hned vysvětluji důvod, proč byl Meet zneviditelněn. Ptám se, co potřebuje devítka ode mě pro distanční výuku. Nic moc zásadního to není. Vysvětlujeme si tedy, o čem je CodeWeek, co budeme dnes dělat. Vlastně se spoléhám na to, že když dokážou být sami doma a připojit se k Meetu, dokážou i zodpovědně studovat.

Zdroje dnešní práce máme v Classroomu – koukneme na Code.org – vytvořte si účet, zkuste prozkoumat jednotlivé úlohy i scénáře. Koukněte i na KidsCodr, nakoukněte i do Bastlírny. Mě to zaujalo. Třeba Vás taky.

Chce se někdo na něco doptat? Jooooo, sejdeme se tu v 10.20 h. Zkusíme si popovídat o tom, co jste zažili.

Rozcházíme se, žáci pracují, důvěřuji jim. Občas se ozve nějaká otázka, lovím ještě opozdilce, ten výpadek internetu byl v celé obci, tak někteří přicházejí déle. Zatím si připravím zpětnou vazbu pomocí Jamboardu. Zkusil jsem si vytvořit několik (pět) listů tabule s různými typy úkolů – chci, aby si nástroj vyzkoušeli, protože ho pak mohou učitelé využívat ve svých předmětech on-line. Přidávám ho k úkolu v Classroomu a dávám Jamboardu příkaz, aby se rozkopíroval každému žákovi. Počet bodů, mohl bych použít Rubriky – kritéria, už jsme to vyzkoušeli minule, teď to neudělám. Hlavně nezapomenout datum ukončení úkolu a Téma. Mám, naplánováno na 10.15 h a můžu jít řešit další účty a nepřipojeného žáka z devítky.

V 10.20 h se devítka disciplinovaně připojuje na náš Meet. Mluvíme o tom, co je zaujalo, proč to některé nebavily některé části – tohle nebude smysl mého života, nechci takhle pracovat, pro některé to bylo první setkání s kódem, někteří už něco „bastlí“. OK, vnímám to, mluvím o zpětné vazbě, všimli si, že do Classroomu přistál úkol. Slovo závěrem a loučíme se.

Tak snad se brzy sejdeme naživo. A díky za Vaši práci a zpětnou vazbu, nezapomeňte na termín.

Tak nějak bychom pracovali i v případě prezenčního setkání, jen bych asi byl ukecanější. V podstatě je pozitivní, že jsem nemohl a nechal je v klidu pracovat. A jestli pracovali? To je jejich zodpovědnost, oni chtějí být použitelní na trhu práce. Mým úkolem bylo vytvořit podmínky.

Ještě se teď rychle přepnout na šesťáky. O nich zase příště. A jak prožíváte distanční výuku vy? Přenášíte Váš klid na žáky, kteří mohou mít trochu strach z toho, co se to kolem nich děje?

A už se mi schází jen splněné úkoly, tak se s Vámi podělím o ukázky.

Slávek Hora

4 komentáře u „PostCodeWeek 2020 – 1. část – přibližujeme programování každému“

  1. Míša napsal:
    18 října, 2020 (4:41 pm)

    To je skvělá práce 👍😃

    Odpovědět
    1. Slávek Hora napsal:
      18 října, 2020 (4:44 pm)

      Míšo, díky. Moc si toho ocenění vážím, žáci budou určitě taky. 🙂
      Slávek

      Odpovědět
  2. ;) napsal:
    28 října, 2020 (11:47 pm)

    Ahoj Slávku,

    tvoje články mě často uklidní, jako právě dnes. Nějak na mě dopadá, že nedokážu naplnit očekávání všech zúčastněných (dětí, rodičů, kolegů, vedení…). A i když racionálně vím, jaká je moje role – nejsem odpovědný, za naučení se žáků, ale za podmínky, které jsem jim vytvořil – tak emocionálně mi pomáhá, když to slyším/čtu…a ještě jedna věc mě u Tebe a Petry vždycky zaujme – řízené a soustředěné vidění toho dobrého na našem světě.

    Dík 😉
    Luk

    Odpovědět
    1. Slávek Hora napsal:
      29 října, 2020 (10:18 am)

      Lukáši, díky za ocenění. Moc mě tvůj komentář potěšil. Jsem rád, že články pomáhají i s tímto pohledem na svět vzdělávání. Krásný den.

      Slávek Hora

      Odpovědět

Napsat komentář: Slávek Hora Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Nejnovější příspěvky

  • Jak si ai vymýšlí
  • Když chcete něco udělat se 3D tiskem
  • Jen takový ai pokus
  • Když klíčujete na zelenou
  • Další hra do hodin angličtiny

Nejnovější komentáře

  • Slávek Hora: zGIFuj to
  • Regína Hajná: zGIFuj to
  • Slávek Hora: zGIFuj to
  • Miluše Moučková: zGIFuj to
  • Petra: Online adventní kalendář

Archivy

  • Květen 2025
  • Duben 2025
  • Březen 2025
  • Únor 2025
  • Leden 2025
  • Prosinec 2024
  • Listopad 2024
  • Říjen 2024
  • Září 2024
  • Červen 2024
  • Květen 2024
  • Duben 2024
  • Březen 2024
  • Únor 2024
  • Leden 2024
  • Prosinec 2023
  • Listopad 2023
  • Říjen 2023
  • Září 2023
  • Červen 2023
  • Květen 2023
  • Duben 2023
  • Březen 2023
  • Únor 2023
  • Leden 2023
  • Prosinec 2022
  • Listopad 2022
  • Říjen 2022
  • Září 2022
  • Červenec 2022
  • Červen 2022
  • Květen 2022
  • Duben 2022
  • Březen 2022
  • Únor 2022
  • Leden 2022
  • Prosinec 2021
  • Listopad 2021
  • Říjen 2021
  • Září 2021
  • Červen 2021
  • Květen 2021
  • Duben 2021
  • Březen 2021
  • Únor 2021
  • Leden 2021
  • Prosinec 2020
  • Listopad 2020
  • Říjen 2020
  • Září 2020
  • Červen 2020
  • Květen 2020
  • Duben 2020
  • Březen 2020
  • Únor 2020
  • Leden 2020
  • Prosinec 2019
  • Listopad 2019
  • Říjen 2019
  • Září 2019
  • Červen 2019
  • Květen 2019
  • Duben 2019
  • Březen 2019
  • Únor 2019

Šuplíčky

  • #AI
  • #AR
  • #Bighugelab
  • #Bosounohou
  • #Bylo_nebylo
  • #Classtools
  • #Codeweek
  • #Fotografujeme
  • #Goconqr
  • #Google
  • #Inspirace
  • #Jen_tak
  • #Mohli_byste_vědět
  • #Na_zkušené
  • #oslavujeme
  • #programujeme
  • #QR
  • #šifrujeme
  • #Vytaženo_ze_šuplíku
  • #Výuka
  • #Zápisky_z_konferencí
  • #Zaujalo_nás
  • Prezentujeme
  • Uncategorized

Základní informace

  • Přihlásit se
  • Zdroj kanálů (příspěvky)
  • Kanál komentářů
  • Česká lokalizace

Toto dílo podléhá licenci Creative Commons Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní License.

Webarchivováno Národní knihovnou Čr, více

© 2025 Dejte mi pevný bod a pohnu i českým školstvím | Powered by Minimalist Blog WordPress Theme