Přejdi na obsah

Dejte mi pevný bod a pohnu i českým školstvím

Petra a Slávek, ISSN 2788-1377

Menu
  • Úvodní stránka
  • Slávek Hora
  • Petra Boháčková
  • Inspirace…
  • Školení
  • O2 Chytrá škola
    • Aplikace Action Bound – využití v hodině
    • Aplikace Action Bound – úvod
    • Určuj druhy rostlin – jaké aplikace jsou nejvhodnější
    • Snotes znamená tajné zprávy
    • Romulus a Rébus
    • Co se skrývá v Geofunu
    • Mapa geolokační hry
    • Copak je to za ptáčka
    • Příprava geolokační hry
    • Rozšířená realita v geolokačních hrách
    • Společné testování
    • Inspirace pro tvorbu geolokačních her ve výuce
    • Questing
    • Osvědčené postupy pro návrhy hry
    • Mapy a rozšířená realita
    • Pro měření používejme senzory
    • Mapy a rozšířená realita
    • iNaturalist
    • Hopla z gauče ven
    • Jak jsme připravovali obsah hry
    • Když jsou do hry potřeba křížovky
    • Mindfulness
    • Obrázky od hry od umělé inteligence
    • Když potřebujete do hry delší text
    • Živé webkamery
    • Pohled z okna
    • Adventní kalendář
  • O nás
Menu

Micro:bit s Alenkou

Zveřejněno v 9 října, 20208 října, 2020 od Petra

Kdo se těšil na pokračování seriálu Malého prince (článek 1, článek 2, článek 3), tak ten se ho letos nedočká. Ale naše spolupráce s kolegyní Alenou pokračuje. Spousta věcí se změnila. Z dětí se staly druháci, Alena si pomalu začíná na technologie zvykat a já… A taky jsme vyměnili knížku, budeme pracovat s knihou Alenka v říši divů.

Tento týden jsme se s dětmi setkali poprvé. Je vidět, že jsou starší, zdají se nezávislejší, pracují samostatněji. Dělení do skupin proběhlo rychle, ale myslím, že to se dětem dobře dařilo už loni.

Celou první hodinu jsme se seznamovali – s Micro:bitem a postavou Alenky.

Seznamte se. Tohle je Micro:bit.

A tohle je Alenka.

(nakresli Alenku)

Někdo si představuje Alenku na způsob Pikaču. Ten asi bude překvapen.

Pak už jsme si ukazovali, jak se s Micro:bitem pracuje. Chvíli jsme bojovali se spárováním Microbitu s tabletem, nakonec se to ale všem povedlo.

Pak už jsme se ponořili do programování.

Jak se dnes cítíš? Vesele? Smutně? Naprogramuj Micro:bit, aby ukázal, jak se dnes ve škole cítíš. 

Ukázali jsme si potřebné bloky, děti rychle pochopily princip. Některé si hravě poradily třeba s tím, že neexistuje blok „při stisknutí tlačítka B“ – překlikly na B za pomocí rozbalovací šipky. Jiné byly trochu zmatené. Líbilo se jim „vyklikávat“ diody do smajlíka, nedržely se jen zažitých „obličejů“.

Trochu nás potrápilo stahování programu do Micro:bita. Přece jen někdy se to všechno kousne a je potřeba zařízení v nastavení iPadu zapomenout. Tohle si ale někteří žáci budou do příště pamatovat a už nebude potřeba jim pomáhat, zvládnou to sami. Ale nakonec se všechno všem povedlo. Micro:bity poslouchaly na slovo.

   

Zbyla chvilka i na sebehodnocení.

Dařila se ti dnes práce? 

…………………………………………………………………………………………………

Oznámkuj se: Za dnešní práci si zasloužím ………………………….., protože 

…………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………

A tady odpovědi.

 

 

 

 

 

 

 

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Nejnovější příspěvky

  • Jak to mají v Portugalsku
  • Upoutej mě… v iMovie
  • Jak jsme dodělali labyrint
  • Učíme se na UčFestu 2025 ve Světicích
  • Jak si ai vymýšlí

Nejnovější komentáře

  • Slávek Hora: zGIFuj to
  • Regína Hajná: zGIFuj to
  • Slávek Hora: zGIFuj to
  • Miluše Moučková: zGIFuj to
  • Petra: Online adventní kalendář

Archivy

  • Květen 2025
  • Duben 2025
  • Březen 2025
  • Únor 2025
  • Leden 2025
  • Prosinec 2024
  • Listopad 2024
  • Říjen 2024
  • Září 2024
  • Červen 2024
  • Květen 2024
  • Duben 2024
  • Březen 2024
  • Únor 2024
  • Leden 2024
  • Prosinec 2023
  • Listopad 2023
  • Říjen 2023
  • Září 2023
  • Červen 2023
  • Květen 2023
  • Duben 2023
  • Březen 2023
  • Únor 2023
  • Leden 2023
  • Prosinec 2022
  • Listopad 2022
  • Říjen 2022
  • Září 2022
  • Červenec 2022
  • Červen 2022
  • Květen 2022
  • Duben 2022
  • Březen 2022
  • Únor 2022
  • Leden 2022
  • Prosinec 2021
  • Listopad 2021
  • Říjen 2021
  • Září 2021
  • Červen 2021
  • Květen 2021
  • Duben 2021
  • Březen 2021
  • Únor 2021
  • Leden 2021
  • Prosinec 2020
  • Listopad 2020
  • Říjen 2020
  • Září 2020
  • Červen 2020
  • Květen 2020
  • Duben 2020
  • Březen 2020
  • Únor 2020
  • Leden 2020
  • Prosinec 2019
  • Listopad 2019
  • Říjen 2019
  • Září 2019
  • Červen 2019
  • Květen 2019
  • Duben 2019
  • Březen 2019
  • Únor 2019

Šuplíčky

  • #AI
  • #AR
  • #Bighugelab
  • #Bosounohou
  • #Bylo_nebylo
  • #Classtools
  • #Codeweek
  • #Fotografujeme
  • #Goconqr
  • #Google
  • #Inspirace
  • #Jen_tak
  • #Mohli_byste_vědět
  • #Na_zkušené
  • #oslavujeme
  • #programujeme
  • #QR
  • #šifrujeme
  • #Vytaženo_ze_šuplíku
  • #Výuka
  • #Zápisky_z_konferencí
  • #Zaujalo_nás
  • Prezentujeme
  • Uncategorized

Základní informace

  • Přihlásit se
  • Zdroj kanálů (příspěvky)
  • Kanál komentářů
  • Česká lokalizace

Toto dílo podléhá licenci Creative Commons Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní License.

Webarchivováno Národní knihovnou Čr, více

© 2025 Dejte mi pevný bod a pohnu i českým školstvím | Powered by Minimalist Blog WordPress Theme