Kdo se těšil na pokračování seriálu Malého prince (článek 1, článek 2, článek 3), tak ten se ho letos nedočká. Ale naše spolupráce s kolegyní Alenou pokračuje. Spousta věcí se změnila. Z dětí se staly druháci, Alena si pomalu začíná na technologie zvykat a já… A taky jsme vyměnili knížku, budeme pracovat s knihou Alenka v říši divů.
Tento týden jsme se s dětmi setkali poprvé. Je vidět, že jsou starší, zdají se nezávislejší, pracují samostatněji. Dělení do skupin proběhlo rychle, ale myslím, že to se dětem dobře dařilo už loni.
Celou první hodinu jsme se seznamovali – s Micro:bitem a postavou Alenky.
Seznamte se. Tohle je Micro:bit.
A tohle je Alenka.
(nakresli Alenku)
Někdo si představuje Alenku na způsob Pikaču. Ten asi bude překvapen.
Pak už jsme si ukazovali, jak se s Micro:bitem pracuje. Chvíli jsme bojovali se spárováním Microbitu s tabletem, nakonec se to ale všem povedlo.
Pak už jsme se ponořili do programování.
Jak se dnes cítíš? Vesele? Smutně? Naprogramuj Micro:bit, aby ukázal, jak se dnes ve škole cítíš.
Ukázali jsme si potřebné bloky, děti rychle pochopily princip. Některé si hravě poradily třeba s tím, že neexistuje blok „při stisknutí tlačítka B“ – překlikly na B za pomocí rozbalovací šipky. Jiné byly trochu zmatené. Líbilo se jim „vyklikávat“ diody do smajlíka, nedržely se jen zažitých „obličejů“.
Trochu nás potrápilo stahování programu do Micro:bita. Přece jen někdy se to všechno kousne a je potřeba zařízení v nastavení iPadu zapomenout. Tohle si ale někteří žáci budou do příště pamatovat a už nebude potřeba jim pomáhat, zvládnou to sami. Ale nakonec se všechno všem povedlo. Micro:bity poslouchaly na slovo.
Zbyla chvilka i na sebehodnocení.
Dařila se ti dnes práce?
…………………………………………………………………………………………………
Oznámkuj se: Za dnešní práci si zasloužím ………………………….., protože
…………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………
A tady odpovědi.