Přejdi na obsah

Dejte mi pevný bod a pohnu i českým školstvím

Petra a Slávek, ISSN 2788-1377

Menu
  • Úvodní stránka
  • Slávek Hora
  • Petra Boháčková
  • Inspirace…
  • Školení
  • O2 Chytrá škola
    • Aplikace Action Bound – využití v hodině
    • Aplikace Action Bound – úvod
    • Určuj druhy rostlin – jaké aplikace jsou nejvhodnější
    • Snotes znamená tajné zprávy
    • Romulus a Rébus
    • Co se skrývá v Geofunu
    • Mapa geolokační hry
    • Copak je to za ptáčka
    • Příprava geolokační hry
    • Rozšířená realita v geolokačních hrách
    • Společné testování
    • Inspirace pro tvorbu geolokačních her ve výuce
    • Questing
    • Osvědčené postupy pro návrhy hry
    • Mapy a rozšířená realita
    • Pro měření používejme senzory
    • Mapy a rozšířená realita
    • iNaturalist
    • Hopla z gauče ven
    • Jak jsme připravovali obsah hry
    • Když jsou do hry potřeba křížovky
    • Mindfulness
    • Obrázky od hry od umělé inteligence
    • Když potřebujete do hry delší text
    • Živé webkamery
    • Pohled z okna
    • Adventní kalendář
  • O nás
Menu

Měříme teplotu Micro:bitem

Zveřejněno v 11 září, 202011 září, 2020 od Petra

Měření teploty nás provází od března skoro na každém kroku. Teplotní rámy, kamery snímající teplotu, nebo „střílecí“ teploměry. A taky je to jedno z témat, které probíráme v šesté třídě ve fyzice. Proto jsem se ho rozhodla na začátku školního roku připomenout.

Už víte, že ráda používám Micro:bit. Tak jsem se ho využila i pro tohle opakování.

Micro:bit zvládne měření teploty. Nemá sice vestavěný senzor teploty, ale měří teplotu procesoru. Při teplotách kolem 20 stupňů Celsia a nepříliš zatíženém procesoru je přesnost takhle naměřené teploty pro naše potřeby dostačující.

Žáci pak dostali zhruba tohle zadání:

V šesté třídě jsme se učili, že teplota se měří ve stupních Celsia. Tahle stupnice ale není jediná. Další, často používanou, hlavně v anglosaských zemích, je stupnice Fahrenheitova. A ve fyzice se často požívá Kelvinova stupnice. Mezi všemi těmito stupnicemi existuje převodní vztah. Takže když si přečtu v receptu, že mám troubu předehřát na 356 stupňů Fahrenheita vím, že ve stupních Celsia to je 180 stupňů.

Co nás dnes čeká?

Na stole leží dva pracovní listy. V obou je vaším úkolem sestrojit teploměr, kde měření teploty bude provádět micro:bit. V jednom pracovním listu se budete zabývat měřením teploty ve stupních Celsia. Tenhle pracovní list je jednodušší, program, který budete vytvářet, je také velmi jednoduchý (a pro jistotu je v pracovním listě i nápověda).

Druhý pracovní list se zaměřuje na měření ve stupních Fahrenheita. Je celkově složitější. Nejdřív musíte přijít na převodní vztah mezi stupni Celsia a Fahrenheita a pak vymyslet program (budete muset využít proměnné, které si nadefinujete). Nebojte se ale, i na tomhle pracovním listu je nápověda.

Oba pracovní listy končí sebehodnocení, nezapomeňte ho vyplnit. Stačí, když si vyberete jen jeden z nich.

Pro žáky byla tohle první hodina, kdy s Micro:bitem pracovali, takže nám chvilku zabralo seznamování se s ním. Na moji radu si práci ve skupinách rozdělili, je vidět, že práci ve skupinách docela zvládají. Pak už každá skupina stihla něco jiného.  Ti, kteří si vybrali jednodušší variantu pracovního listu, většinou stihli spárovat Micro:bit s aplikací a naprogramovat ho. Začali i s výrobou teploměru. Ti, kteří si vybrali složitější pracovní list spárovali Micro:bit a začali se věnovat převodu z jedné stupnice na druhou. Zatím k převodnímu vztahu tak úplně nedošli.

         

Na další hodinu nám toho zbylo docela dost, ale to už práci určitě dokončíme. Jsem zvědavá na teploměry, zatím jsem viděla spíše klasické tvary, ale třeba někdo překvapí.

Jak to dopadlo dám vědět za týden.

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Nejnovější příspěvky

  • Krásné léto
  • Dokončená opakovací únikovka
  • Konečně už to stiskni
  • Únikovka jako opakování
  • Digitální hudebka

Nejnovější komentáře

  • Slávek Hora: zGIFuj to
  • Regína Hajná: zGIFuj to
  • Slávek Hora: zGIFuj to
  • Miluše Moučková: zGIFuj to
  • Petra: Online adventní kalendář

Archivy

  • Červen 2025
  • Květen 2025
  • Duben 2025
  • Březen 2025
  • Únor 2025
  • Leden 2025
  • Prosinec 2024
  • Listopad 2024
  • Říjen 2024
  • Září 2024
  • Červen 2024
  • Květen 2024
  • Duben 2024
  • Březen 2024
  • Únor 2024
  • Leden 2024
  • Prosinec 2023
  • Listopad 2023
  • Říjen 2023
  • Září 2023
  • Červen 2023
  • Květen 2023
  • Duben 2023
  • Březen 2023
  • Únor 2023
  • Leden 2023
  • Prosinec 2022
  • Listopad 2022
  • Říjen 2022
  • Září 2022
  • Červenec 2022
  • Červen 2022
  • Květen 2022
  • Duben 2022
  • Březen 2022
  • Únor 2022
  • Leden 2022
  • Prosinec 2021
  • Listopad 2021
  • Říjen 2021
  • Září 2021
  • Červen 2021
  • Květen 2021
  • Duben 2021
  • Březen 2021
  • Únor 2021
  • Leden 2021
  • Prosinec 2020
  • Listopad 2020
  • Říjen 2020
  • Září 2020
  • Červen 2020
  • Květen 2020
  • Duben 2020
  • Březen 2020
  • Únor 2020
  • Leden 2020
  • Prosinec 2019
  • Listopad 2019
  • Říjen 2019
  • Září 2019
  • Červen 2019
  • Květen 2019
  • Duben 2019
  • Březen 2019
  • Únor 2019

Šuplíčky

  • #AI
  • #AR
  • #Bighugelab
  • #Bosounohou
  • #Bylo_nebylo
  • #Classtools
  • #Codeweek
  • #Fotografujeme
  • #Goconqr
  • #Google
  • #Inspirace
  • #Jen_tak
  • #Mohli_byste_vědět
  • #Na_zkušené
  • #oslavujeme
  • #programujeme
  • #QR
  • #šifrujeme
  • #Vytaženo_ze_šuplíku
  • #Výuka
  • #Zápisky_z_konferencí
  • #Zaujalo_nás
  • Prezentujeme
  • Uncategorized

Základní informace

  • Přihlásit se
  • Zdroj kanálů (příspěvky)
  • Kanál komentářů
  • Česká lokalizace

Toto dílo podléhá licenci Creative Commons Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní License.

Webarchivováno Národní knihovnou Čr, více

© 2025 Dejte mi pevný bod a pohnu i českým školstvím | Powered by Minimalist Blog WordPress Theme