Přejdi na obsah

Dejte mi pevný bod a pohnu i českým školstvím

Petra a Slávek, ISSN 2788-1377

Menu
  • Úvodní stránka
  • Slávek Hora
  • Petra Boháčková
  • Inspirace…
  • Školení
  • O2 Chytrá škola
    • Aplikace Action Bound – využití v hodině
    • Aplikace Action Bound – úvod
    • Určuj druhy rostlin – jaké aplikace jsou nejvhodnější
    • Snotes znamená tajné zprávy
    • Romulus a Rébus
    • Co se skrývá v Geofunu
    • Mapa geolokační hry
    • Copak je to za ptáčka
    • Příprava geolokační hry
    • Rozšířená realita v geolokačních hrách
    • Společné testování
    • Inspirace pro tvorbu geolokačních her ve výuce
    • Questing
    • Osvědčené postupy pro návrhy hry
    • Mapy a rozšířená realita
    • Pro měření používejme senzory
    • Mapy a rozšířená realita
    • iNaturalist
    • Hopla z gauče ven
    • Jak jsme připravovali obsah hry
    • Když jsou do hry potřeba křížovky
    • Mindfulness
    • Obrázky od hry od umělé inteligence
    • Když potřebujete do hry delší text
    • Živé webkamery
    • Pohled z okna
    • Adventní kalendář
  • O nás
Menu

Fyzika a rozšířená realita

Zveřejněno v 6 září, 20194 září, 2019 od Petra

Uteklo to. A už máme za sebou i první hodiny v novém školním roce. A tak bez velkého otálení, pojďme na to.

Už asi od poloviny loňského roku mám staženou učebnici fyziky, která využívá rozšířenou realitu. Jde o učebnici, která obsahuje látku, kterou u nás učíme v sedmém ročníku a letos učím dvě sedmé třídy, takže na ni přišla řada až teď.  Jde o interaktivní učebnici Vividbooks.

Hned na začátku ale nepříjemné zjištění – aplikaci je možné spustit jen na ipadech, kde funguje AR kit, tedy na těch, které obsahují rychlejší, výkonější čipy. Zkrátka na těch nových. Hm, tak co s tím.

Takže jsem musela vymyslet, jak si vystačit jen s mými osobními zařízeními. A samozřejmě, že nebudeme s učebnicí pracovat metodou „přečíst/poslechnout a vyplnit“. Jo, domovské a expertní skupiny budou to pravé.

Na úvodní hodinu v sedmém ročníku jsem využila část učebnice nazvanou Fyzikální veličiny pro zopakování látky ze šestého ročníku.
Vytiskla jsem pracovní listy s těmi fyzikálními veličinami, které jsme loni probírali. Měla jsem tedy 5 různých pracovních listů.
Žáci se rozdělili do domovských skupin po pěti. Každý ve skupině dostal jeden pracovní list, měli tedy 5 různých fyz. veličin ve skupině.
Pak jsme vytvořili expertní skupiny – např. všichni, kdo měli prac. list délka, vytvořili skupinu a stali se experty na délku. Prohlédli si rozšířenou realitu, která je s pracovním listem spojená a s její pomocí, s pomocí portfolia z loňska a s pomocí učitelky vyplnili odpovědi na otázky v pracovním listě.
Pak se vrátli do domovských skupin a to, co se naučili, sdíleli se svými spolužáky ve skupině. Každý měl tedy na konci hodiny jeden originální pracovní list a informace od svých spolužáků (4 další fyz. veličiny).
S touhle organizací se to dalo zvládnou jen se dvěma zařízeními, na nichž aplikace fungovala.

 

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Nejnovější příspěvky

  • Krásné léto
  • Dokončená opakovací únikovka
  • Konečně už to stiskni
  • Únikovka jako opakování
  • Digitální hudebka

Nejnovější komentáře

  • Slávek Hora: zGIFuj to
  • Regína Hajná: zGIFuj to
  • Slávek Hora: zGIFuj to
  • Miluše Moučková: zGIFuj to
  • Petra: Online adventní kalendář

Archivy

  • Červen 2025
  • Květen 2025
  • Duben 2025
  • Březen 2025
  • Únor 2025
  • Leden 2025
  • Prosinec 2024
  • Listopad 2024
  • Říjen 2024
  • Září 2024
  • Červen 2024
  • Květen 2024
  • Duben 2024
  • Březen 2024
  • Únor 2024
  • Leden 2024
  • Prosinec 2023
  • Listopad 2023
  • Říjen 2023
  • Září 2023
  • Červen 2023
  • Květen 2023
  • Duben 2023
  • Březen 2023
  • Únor 2023
  • Leden 2023
  • Prosinec 2022
  • Listopad 2022
  • Říjen 2022
  • Září 2022
  • Červenec 2022
  • Červen 2022
  • Květen 2022
  • Duben 2022
  • Březen 2022
  • Únor 2022
  • Leden 2022
  • Prosinec 2021
  • Listopad 2021
  • Říjen 2021
  • Září 2021
  • Červen 2021
  • Květen 2021
  • Duben 2021
  • Březen 2021
  • Únor 2021
  • Leden 2021
  • Prosinec 2020
  • Listopad 2020
  • Říjen 2020
  • Září 2020
  • Červen 2020
  • Květen 2020
  • Duben 2020
  • Březen 2020
  • Únor 2020
  • Leden 2020
  • Prosinec 2019
  • Listopad 2019
  • Říjen 2019
  • Září 2019
  • Červen 2019
  • Květen 2019
  • Duben 2019
  • Březen 2019
  • Únor 2019

Šuplíčky

  • #AI
  • #AR
  • #Bighugelab
  • #Bosounohou
  • #Bylo_nebylo
  • #Classtools
  • #Codeweek
  • #Fotografujeme
  • #Goconqr
  • #Google
  • #Inspirace
  • #Jen_tak
  • #Mohli_byste_vědět
  • #Na_zkušené
  • #oslavujeme
  • #programujeme
  • #QR
  • #šifrujeme
  • #Vytaženo_ze_šuplíku
  • #Výuka
  • #Zápisky_z_konferencí
  • #Zaujalo_nás
  • Prezentujeme
  • Uncategorized

Základní informace

  • Přihlásit se
  • Zdroj kanálů (příspěvky)
  • Kanál komentářů
  • Česká lokalizace

Toto dílo podléhá licenci Creative Commons Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní License.

Webarchivováno Národní knihovnou Čr, více

© 2025 Dejte mi pevný bod a pohnu i českým školstvím | Powered by Minimalist Blog WordPress Theme