Dejte mi pevný bod a pohnu i českým školstvím

Petra a Slávek

Menu
  • Úvodní stránka
  • Slávek Hora
  • Petra Boháčková
  • Inspirace…
  • Školení
  • O2 Chytrá škola
    • Aplikace Action Bound – využití v hodině
    • Aplikace Action Bound – úvod
    • Určuj druhy rostlin – jaké aplikace jsou nejvhodnější
Menu

Fyzika a rozšířená realita

Zveřejněno v 6 září, 20194 září, 2019 od Petra

Uteklo to. A už máme za sebou i první hodiny v novém školním roce. A tak bez velkého otálení, pojďme na to.

Už asi od poloviny loňského roku mám staženou učebnici fyziky, která využívá rozšířenou realitu. Jde o učebnici, která obsahuje látku, kterou u nás učíme v sedmém ročníku a letos učím dvě sedmé třídy, takže na ni přišla řada až teď.  Jde o interaktivní učebnici Vividbooks.

Hned na začátku ale nepříjemné zjištění – aplikaci je možné spustit jen na ipadech, kde funguje AR kit, tedy na těch, které obsahují rychlejší, výkonější čipy. Zkrátka na těch nových. Hm, tak co s tím.

Takže jsem musela vymyslet, jak si vystačit jen s mými osobními zařízeními. A samozřejmě, že nebudeme s učebnicí pracovat metodou “přečíst/poslechnout a vyplnit”. Jo, domovské a expertní skupiny budou to pravé.

Na úvodní hodinu v sedmém ročníku jsem využila část učebnice nazvanou Fyzikální veličiny pro zopakování látky ze šestého ročníku.
Vytiskla jsem pracovní listy s těmi fyzikálními veličinami, které jsme loni probírali. Měla jsem tedy 5 různých pracovních listů.
Žáci se rozdělili do domovských skupin po pěti. Každý ve skupině dostal jeden pracovní list, měli tedy 5 různých fyz. veličin ve skupině.
Pak jsme vytvořili expertní skupiny – např. všichni, kdo měli prac. list délka, vytvořili skupinu a stali se experty na délku. Prohlédli si rozšířenou realitu, která je s pracovním listem spojená a s její pomocí, s pomocí portfolia z loňska a s pomocí učitelky vyplnili odpovědi na otázky v pracovním listě.
Pak se vrátli do domovských skupin a to, co se naučili, sdíleli se svými spolužáky ve skupině. Každý měl tedy na konci hodiny jeden originální pracovní list a informace od svých spolužáků (4 další fyz. veličiny).
S touhle organizací se to dalo zvládnou jen se dvěma zařízeními, na nichž aplikace fungovala.

 

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Nejnovější příspěvky

  • Grafseso podle vzoru pexeso
  • Překlad? Zkuste další funkce Překladače
  • Online deskovky v distančce
  • Prezentace – pojďme na tu interaktivní a sdílenou
  • Zámek online

Nejnovější komentáře

  • Slávek Hora: Prezentace – pojďme na tu interaktivní a sdílenou
  • Kejsy: Prezentace – pojďme na tu interaktivní a sdílenou
  • Tomáš Musiol: Zámek online
  • Petra: Zámek online
  • Helena Šilhánková: Zámek online

Archivy

  • Leden 2021
  • Prosinec 2020
  • Listopad 2020
  • Říjen 2020
  • Září 2020
  • Červen 2020
  • Květen 2020
  • Duben 2020
  • Březen 2020
  • Únor 2020
  • Leden 2020
  • Prosinec 2019
  • Listopad 2019
  • Říjen 2019
  • Září 2019
  • Červen 2019
  • Květen 2019
  • Duben 2019
  • Březen 2019
  • Únor 2019

Šuplíčky

  • #AR
  • #Bighugelab
  • #Bosounohou
  • #Bylo_nebylo
  • #Classtools
  • #Codeweek
  • #Fotografujeme
  • #Goconqr
  • #Google
  • #Inspirace
  • #Jen_tak
  • #Mohli_byste_vědět
  • #Na_zkušené
  • #QR
  • #Vytaženo_ze_šuplíku
  • #Výuka
  • #Zápisky_z_konferencí
  • #Zaujalo_nás
  • Prezentujeme
  • Uncategorized

Základní informace

  • Přihlásit se
  • Zdroj kanálů (příspěvky)
  • Kanál komentářů
  • Česká lokalizace
© 2021 Dejte mi pevný bod a pohnu i českým školstvím | Powered by Minimalist Blog WordPress Theme