Přejdi na obsah

Dejte mi pevný bod a pohnu i českým školstvím

Petra a Slávek, ISSN 2788-1377

Menu
  • Úvodní stránka
  • Slávek Hora
  • Petra Boháčková
  • Inspirace…
  • Školení
  • O2 Chytrá škola
    • Aplikace Action Bound – využití v hodině
    • Aplikace Action Bound – úvod
    • Určuj druhy rostlin – jaké aplikace jsou nejvhodnější
    • Snotes znamená tajné zprávy
    • Romulus a Rébus
    • Co se skrývá v Geofunu
    • Mapa geolokační hry
    • Copak je to za ptáčka
    • Příprava geolokační hry
    • Rozšířená realita v geolokačních hrách
    • Společné testování
    • Inspirace pro tvorbu geolokačních her ve výuce
    • Questing
    • Osvědčené postupy pro návrhy hry
    • Mapy a rozšířená realita
    • Pro měření používejme senzory
    • Mapy a rozšířená realita
    • iNaturalist
    • Hopla z gauče ven
    • Jak jsme připravovali obsah hry
    • Když jsou do hry potřeba křížovky
    • Mindfulness
    • Obrázky od hry od umělé inteligence
    • Když potřebujete do hry delší text
    • Živé webkamery
    • Pohled z okna
    • Adventní kalendář
  • O nás
Menu

Geocaching – příležitost něco se naučit

Zveřejněno v 3 dubna, 20202 dubna, 2020 od Slávek Hora

Školy nám zavřeli, to ano. Doporučili a zakázali nám kde co. Ale jít na procházku nám nezakázali. A můžete na procházku i s telefonem. A s rouškou. Tedy i o tom je dost vzrušená diskuze.

S telefonem? Vy jste se snad zbláznil?!

Tak snad už víte, že nepoužívám telefon jen tak. Už jsem se v životě pohyboval v různých krajích, rád poznávám okolí, ve kterém žiji, momentálně se pohybuji, školím, projíždím. Doma mám zákaz říct zámek, památka, výlet. Když už na výlet dojde, tak maximálně jeden objekt za den, a k tomu jednu kešku. A o nich chci dnes psát.

Aaaaaa, to jsou ty malé poklady ukryté v přírodě. Ale to je nebezpečné!

Jistě poklady, a nebezpečné je to tak, jak tomu dovolíte. Jak přeceníte svoje síly. Nebezpečné je vyjít ven, hrát na babu, jen tak se procházet… 100% bezpečí neexistuje. Ano, míra rizika, tu musíme vyhodnocovat pořád, i doma. Když jdu po schodech do sklepa, měl bych si rozsvítit, abych nezakopl o kýbl, který na mě kdosi nastražil. Nevědomě.

Tak nejdřív potřebujete účet, jinak budete za mudlu. Pusťte si nejdříve krátký film, ať víte, do čeho jdete.  Klidně si můžete hledání připravit doma a pak jít do přírody, do města, prostě na místo. Příprava se rozhodně vyplatí. Nabízí se Vám stažení aplikací – pro obě hlavní platformy, vyberte si. Můžete si stáhnout oficiální aplikaci, můžete si stáhnout aplikaci třetích stran. Přihlaste se.

Webové rozhraní Geocaching.com

Zobrazte si mapu a rozhlédněte se kolem svého bydliště. To jsou věci. Co všechno se kolem Vašeho domu nachází. Přišel jsem na to, že hned za mým bydlištěm byl v době protektorátu pracovně-výchovný tábor pro obyvatelstvo, které odmítlo nastoupit na nucené práce. Když si rozkliknete Popis, dostanete se k tzv. listingu. Nezapomeňte se také podívat, jak náročná keška je, jaký je to druh (ano, existují druhy keší, třeba tohle je travička, tedy tradiční keš), jak je přístupná… Tím snížíte riziko. Riziko úrazu, riziko Vaší neúspěšnosti. Po tom, co keš objevíte, zapíšete se do logbooku, kešku opět ukryjete. Do telefonu, nebo doma v počítači, logujete. Stačí poděkovat za keš, případně napsat, s kým jste hledali… Můžete dát i srdíčko – jakési ocenění pro ownera (zakladatele kaše a toho, kdo o keš pečuje). Koukněte i do logů – zpráv těch, kteří byli před Vámi, občas to pomůže při hledání. Při hledání můžete využití i Nápovědu. Nechte se navigovat, použít můžete i kompas.

Můj telefon má kompas?

Z oficiální aplikace

A už Vás napadá, proč o tom píšu? No jistě, zkuste to se svými žáky. Zajímavý úkol, jen se třeba podívat, co je v okolí Vašeho bydliště, jestli nemohu objevit kus zapadlé historie a přírody kolem sebe. A třeba o tom napsat příběh, dát dohromady fotostory, komiks, natočit film… Už se mi rozjíždí na plné obrátky má učitelská představivost. Nezapomeňte připomenout bezpečí, to je důležité i u dětí, i u dospělých.

A kdy jsem objevil svoji první keš? To mám zaznamenané ve svém účtu – 5. 5. 2012 – Židovský hřbitov ve Stráži u Tachova, to bylo setkání Rady starších portálu RVP.CZ. Od té doby už jsem získal 764 keší. A také mám k dispozici zajímavou statistiku. Nejvzdálenější keš? Černobylská katastrofa na Islandu – keška za přístavem v Reykjavíku. Vzpomínám si na tu podivnou noc, byla téměř bílá, obloha byla plná krvavých červánků… A vzpomínky, zážitky, ty už mi nikdo nevezme.

Ze statistik

Vzpomínky, zážitky a fotky – to Vám nikdo nevezme

A co jsme se dneska naučili? To záleží na tom, jak jste to naplánovali, promysleli si to, vedli přípravu Vašich žáků na dálku. A hlavně, jak jste provedli reflexi – co jsme se dnes učili, proč jsme se to učili tímto způsobem, co nám udělalo radost, jaké zajímavé skutečnosti jste zjistili o svém okolí? A co udělat pro to, aby se příště dařilo lépe, co poradíte ostatním, aby byli aspoň tak úspěšní, jako vy?

Jestli to mám vyzkoušené? No to jsou dotazy. Jasně, že mám. Měli jsem na třeba projektový Den Země, protože to s planetou souvisí. Připravovali jsme se, tvořili jsme pravidla, hledali kešky v okolí a natáčeli filmy (film 1, film 2, film 3). A reflexe, ta byla taky, ta totiž nesmí chybět. V následujícím týdnu jsem potkával některé rodiče:

Vy jste nám dal, hned jsme museli jít hledat kešky. Ale moc děkujeme. Konečně jsem ho dostali ven.

Hodně štěstí při hledání. A nezapomeňte na svou bezpečnost.

Slávek Hora

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Nejnovější příspěvky

  • Jak si ai vymýšlí
  • Když chcete něco udělat se 3D tiskem
  • Jen takový ai pokus
  • Když klíčujete na zelenou
  • Další hra do hodin angličtiny

Nejnovější komentáře

  • Slávek Hora: zGIFuj to
  • Regína Hajná: zGIFuj to
  • Slávek Hora: zGIFuj to
  • Miluše Moučková: zGIFuj to
  • Petra: Online adventní kalendář

Archivy

  • Květen 2025
  • Duben 2025
  • Březen 2025
  • Únor 2025
  • Leden 2025
  • Prosinec 2024
  • Listopad 2024
  • Říjen 2024
  • Září 2024
  • Červen 2024
  • Květen 2024
  • Duben 2024
  • Březen 2024
  • Únor 2024
  • Leden 2024
  • Prosinec 2023
  • Listopad 2023
  • Říjen 2023
  • Září 2023
  • Červen 2023
  • Květen 2023
  • Duben 2023
  • Březen 2023
  • Únor 2023
  • Leden 2023
  • Prosinec 2022
  • Listopad 2022
  • Říjen 2022
  • Září 2022
  • Červenec 2022
  • Červen 2022
  • Květen 2022
  • Duben 2022
  • Březen 2022
  • Únor 2022
  • Leden 2022
  • Prosinec 2021
  • Listopad 2021
  • Říjen 2021
  • Září 2021
  • Červen 2021
  • Květen 2021
  • Duben 2021
  • Březen 2021
  • Únor 2021
  • Leden 2021
  • Prosinec 2020
  • Listopad 2020
  • Říjen 2020
  • Září 2020
  • Červen 2020
  • Květen 2020
  • Duben 2020
  • Březen 2020
  • Únor 2020
  • Leden 2020
  • Prosinec 2019
  • Listopad 2019
  • Říjen 2019
  • Září 2019
  • Červen 2019
  • Květen 2019
  • Duben 2019
  • Březen 2019
  • Únor 2019

Šuplíčky

  • #AI
  • #AR
  • #Bighugelab
  • #Bosounohou
  • #Bylo_nebylo
  • #Classtools
  • #Codeweek
  • #Fotografujeme
  • #Goconqr
  • #Google
  • #Inspirace
  • #Jen_tak
  • #Mohli_byste_vědět
  • #Na_zkušené
  • #oslavujeme
  • #programujeme
  • #QR
  • #šifrujeme
  • #Vytaženo_ze_šuplíku
  • #Výuka
  • #Zápisky_z_konferencí
  • #Zaujalo_nás
  • Prezentujeme
  • Uncategorized

Základní informace

  • Přihlásit se
  • Zdroj kanálů (příspěvky)
  • Kanál komentářů
  • Česká lokalizace

Toto dílo podléhá licenci Creative Commons Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní License.

Webarchivováno Národní knihovnou Čr, více

© 2025 Dejte mi pevný bod a pohnu i českým školstvím | Powered by Minimalist Blog WordPress Theme