Začátek školního roku, opakování na krku, aby to nebyla nuda. Vzpomínám si na příspěvek Vlada Burjana na jedné AbecEDU s pavlínou Loňkovou. Tehdy jsme vysílali na sociální síti Clubhouse.
Některé věci ve vyučování mohou být zábavné, jiné zajímavé a některé jsou smysluplné.
Asi nepůjde to, aby vždy bylo vše zajímavé, smysluplné a zároveň zábavné. Potřebuji své žáky vytáhnout mimo komfortní zónu, aby nastalo učení. Půjde vždy o to, abychom vyvažovali smysluplnost, zábavnost a zajímavost.
Zadání bylo jasné.
Vyberte takové osobnosti a historické události, které by podle vás měli být na naši opakovací časové přímce. Vše budeme vyrábět elektronicky, zvolíme si kritéria naší práce.
O kritériích jsme společně diskutovali, zapsali jsme si je na tabuli, vyfotili a uložili na naši společnou padletí nástěnku. Diskutovali jsme o počtu příspěvků a kvalitě – jak se pozná kvalitní práce.
Sem budeme ukládat i naše výstupy, výstup se vygeneruje tímto způsobem, takto ho nahrajete na nástěnku.
Vyráběli jsme falešné instagramové profily ve známém nástroji zeoob.com, už jsme se s ním seznámili, využívali jsem ho příležitostně v minulém školním roce – článek o tom je zde. Jak jednoduché je vyrobit takový falešný profil.
A všimli jste si v záhlaví stránky, v jakých dalších službách můžete vytvářet fejkové zprávy?
Nevšimli. 🙂
Nevadí, koukněte, vyzkoušejte.
Na jedné nástěnce máme naše výstupy, teď ještě padletí nástěnku s časovou přímkou. Koukám, že mi palet zase změnil vizuální podobu, časová osa už se mi nezobrazil (ebo to neumím), příspěvky se řadí za sebou. Přijde teď také práce s digitálními výstupy.
Váš výstup si stáhněte z elektronické nástěnky, na iPadu je takovýto postup, vložíte si tímto postupem do fotogalerie. Zobrazíte si druhou nástěnku s časovou přímkou a vložíte ho tam.
Nastal chaos, příspěvky se nám řadily tak, jak jsme je nahrávali.
Budeme muset přesouvat a to můžeme jen na mém iPadu, v mém přihlášením, protože já jsem administrátor – práva a oprávnění k nástěnce a příspěvkům na ní. Zároveň je důležité, abychom věděli, k jakému roku, období příslušný příspěvek přidáme.
Chaos se postupně mění v řád. Ještě vyhlašuji úkol pro ty, kteří mají hotovo.
Potřebujeme vymyslet, proč je tato osobnost, událost zařazena ve vašem výběru pro naši opakovací časovou přímku. Zkusíme takovou obhajobu v příštích hodinách.
Učili jsme se pracovat s elektronickými výstupy, přesouvat je z jedné nástěnky na druhou, nepanikařit, říct si o radu, postup, ukázat spolužákům postup. Některé výstupy – falešné instaprofily – jsou i vtipné, jazyk některých profilů je drsnější, tak to v dnešní době na sociálních sítích chodí. Snažíme se kultivovat prostředí sociálních sítí, ale mám takový dojem, že jsem jako ty hráze v době povodní. Někdy odolám, někdy nemám šanci.
Potěšilo mě, že žáci použili i kolážovací aplikaci PicCollage a Marii Terezii poslali do OC Westfield nakupovat pomůcky pro její děti, které mají nastoupit školní docházku. Dokonce použijí i můj nick ze sociálních sítí. Všímaví žáci.
Slávek Hora