Přejdi na obsah

Dejte mi pevný bod a pohnu i českým školstvím

Petra a Slávek, ISSN 2788-1377

Menu
  • Úvodní stránka
  • Slávek Hora
  • Petra Boháčková
  • Inspirace…
  • Školení
  • O2 Chytrá škola
    • Aplikace Action Bound – využití v hodině
    • Aplikace Action Bound – úvod
    • Určuj druhy rostlin – jaké aplikace jsou nejvhodnější
    • Snotes znamená tajné zprávy
    • Romulus a Rébus
    • Co se skrývá v Geofunu
    • Mapa geolokační hry
    • Copak je to za ptáčka
    • Příprava geolokační hry
    • Rozšířená realita v geolokačních hrách
    • Společné testování
    • Inspirace pro tvorbu geolokačních her ve výuce
    • Questing
    • Osvědčené postupy pro návrhy hry
    • Mapy a rozšířená realita
    • Pro měření používejme senzory
    • Mapy a rozšířená realita
    • iNaturalist
    • Hopla z gauče ven
    • Jak jsme připravovali obsah hry
    • Když jsou do hry potřeba křížovky
    • Mindfulness
    • Obrázky od hry od umělé inteligence
    • Když potřebujete do hry delší text
    • Živé webkamery
    • Pohled z okna
    • Adventní kalendář
  • O nás
Menu

Opakujeme s časovou přímkou

Zveřejněno v 20 září, 202418 září, 2024 od Slávek Hora

Začátek školního roku, opakování na krku, aby to nebyla nuda. Vzpomínám si na příspěvek Vlada Burjana na jedné AbecEDU s pavlínou Loňkovou. Tehdy jsme vysílali na sociální síti Clubhouse.

Některé věci ve vyučování mohou být zábavné, jiné zajímavé a některé jsou smysluplné.

Asi nepůjde to, aby vždy bylo vše zajímavé, smysluplné a zároveň zábavné. Potřebuji své žáky vytáhnout mimo komfortní zónu, aby nastalo učení. Půjde vždy o to, abychom vyvažovali smysluplnost, zábavnost a zajímavost.

Zadání bylo jasné.

Vyberte takové osobnosti a historické události, které by podle vás měli být na naši opakovací časové přímce. Vše budeme vyrábět elektronicky, zvolíme si kritéria naší práce.

O kritériích jsme společně diskutovali, zapsali jsme si je na tabuli, vyfotili a uložili na naši společnou padletí nástěnku. Diskutovali jsme o počtu příspěvků a kvalitě – jak se pozná kvalitní práce.

Sem budeme ukládat i naše výstupy, výstup se vygeneruje tímto způsobem, takto ho nahrajete na nástěnku.

Vyráběli jsme falešné instagramové profily ve známém nástroji zeoob.com, už jsme se s ním seznámili, využívali jsem ho příležitostně v minulém školním roce – článek o tom je zde. Jak jednoduché je vyrobit takový falešný profil.

A všimli jste si v záhlaví stránky, v jakých dalších službách můžete vytvářet fejkové zprávy?

Nevšimli. 🙂

Nevadí, koukněte, vyzkoušejte.

Na jedné nástěnce máme naše výstupy, teď ještě padletí nástěnku s časovou přímkou. Koukám, že mi palet zase změnil vizuální podobu, časová osa už se mi nezobrazil (ebo to neumím), příspěvky se řadí za sebou. Přijde teď také práce s digitálními výstupy.

Váš výstup si stáhněte z elektronické nástěnky, na iPadu je takovýto postup, vložíte si tímto postupem do fotogalerie. Zobrazíte si druhou nástěnku s časovou přímkou a vložíte ho tam.

Nastal chaos, příspěvky se nám řadily tak, jak jsme je nahrávali.

Budeme muset přesouvat a to můžeme jen na mém iPadu, v mém přihlášením, protože já jsem administrátor – práva a oprávnění k nástěnce a příspěvkům na ní. Zároveň je důležité, abychom věděli, k jakému roku, období příslušný příspěvek přidáme.

 

Chaos se postupně mění v řád. Ještě vyhlašuji úkol pro ty, kteří mají hotovo.

Potřebujeme vymyslet, proč je tato osobnost, událost zařazena ve vašem výběru pro naši opakovací časovou přímku. Zkusíme takovou obhajobu v příštích hodinách.

Učili jsme se pracovat s elektronickými výstupy, přesouvat je z jedné nástěnky na druhou, nepanikařit, říct si o radu, postup, ukázat spolužákům postup. Některé výstupy – falešné instaprofily – jsou i vtipné, jazyk některých profilů je drsnější, tak to v dnešní době na sociálních sítích chodí. Snažíme se kultivovat prostředí sociálních sítí, ale mám takový dojem, že jsem jako ty hráze v době povodní. Někdy odolám, někdy nemám šanci.

Potěšilo mě, že žáci použili i kolážovací aplikaci PicCollage a Marii Terezii poslali do OC Westfield nakupovat pomůcky pro její děti, které mají nastoupit školní docházku. Dokonce použijí i můj nick ze sociálních sítí. Všímaví žáci.

Slávek Hora

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Nejnovější příspěvky

  • Krásné léto
  • Dokončená opakovací únikovka
  • Konečně už to stiskni
  • Únikovka jako opakování
  • Digitální hudebka

Nejnovější komentáře

  • Slávek Hora: zGIFuj to
  • Regína Hajná: zGIFuj to
  • Slávek Hora: zGIFuj to
  • Miluše Moučková: zGIFuj to
  • Petra: Online adventní kalendář

Archivy

  • Červen 2025
  • Květen 2025
  • Duben 2025
  • Březen 2025
  • Únor 2025
  • Leden 2025
  • Prosinec 2024
  • Listopad 2024
  • Říjen 2024
  • Září 2024
  • Červen 2024
  • Květen 2024
  • Duben 2024
  • Březen 2024
  • Únor 2024
  • Leden 2024
  • Prosinec 2023
  • Listopad 2023
  • Říjen 2023
  • Září 2023
  • Červen 2023
  • Květen 2023
  • Duben 2023
  • Březen 2023
  • Únor 2023
  • Leden 2023
  • Prosinec 2022
  • Listopad 2022
  • Říjen 2022
  • Září 2022
  • Červenec 2022
  • Červen 2022
  • Květen 2022
  • Duben 2022
  • Březen 2022
  • Únor 2022
  • Leden 2022
  • Prosinec 2021
  • Listopad 2021
  • Říjen 2021
  • Září 2021
  • Červen 2021
  • Květen 2021
  • Duben 2021
  • Březen 2021
  • Únor 2021
  • Leden 2021
  • Prosinec 2020
  • Listopad 2020
  • Říjen 2020
  • Září 2020
  • Červen 2020
  • Květen 2020
  • Duben 2020
  • Březen 2020
  • Únor 2020
  • Leden 2020
  • Prosinec 2019
  • Listopad 2019
  • Říjen 2019
  • Září 2019
  • Červen 2019
  • Květen 2019
  • Duben 2019
  • Březen 2019
  • Únor 2019

Šuplíčky

  • #AI
  • #AR
  • #Bighugelab
  • #Bosounohou
  • #Bylo_nebylo
  • #Classtools
  • #Codeweek
  • #Fotografujeme
  • #Goconqr
  • #Google
  • #Inspirace
  • #Jen_tak
  • #Mohli_byste_vědět
  • #Na_zkušené
  • #oslavujeme
  • #programujeme
  • #QR
  • #šifrujeme
  • #Vytaženo_ze_šuplíku
  • #Výuka
  • #Zápisky_z_konferencí
  • #Zaujalo_nás
  • Prezentujeme
  • Uncategorized

Základní informace

  • Přihlásit se
  • Zdroj kanálů (příspěvky)
  • Kanál komentářů
  • Česká lokalizace

Toto dílo podléhá licenci Creative Commons Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní License.

Webarchivováno Národní knihovnou Čr, více

© 2025 Dejte mi pevný bod a pohnu i českým školstvím | Powered by Minimalist Blog WordPress Theme