Přejdi na obsah

Dejte mi pevný bod a pohnu i českým školstvím

Petra a Slávek, ISSN 2788-1377

Menu
  • Úvodní stránka
  • Slávek Hora
  • Petra Boháčková
  • Inspirace…
  • Školení
  • O2 Chytrá škola
    • Aplikace Action Bound – využití v hodině
    • Aplikace Action Bound – úvod
    • Určuj druhy rostlin – jaké aplikace jsou nejvhodnější
    • Snotes znamená tajné zprávy
    • Romulus a Rébus
    • Co se skrývá v Geofunu
    • Mapa geolokační hry
    • Copak je to za ptáčka
    • Příprava geolokační hry
    • Rozšířená realita v geolokačních hrách
    • Společné testování
    • Inspirace pro tvorbu geolokačních her ve výuce
    • Questing
    • Osvědčené postupy pro návrhy hry
    • Mapy a rozšířená realita
    • Pro měření používejme senzory
    • Mapy a rozšířená realita
    • iNaturalist
    • Hopla z gauče ven
    • Jak jsme připravovali obsah hry
    • Když jsou do hry potřeba křížovky
    • Mindfulness
    • Obrázky od hry od umělé inteligence
    • Když potřebujete do hry delší text
    • Živé webkamery
    • Pohled z okna
    • Adventní kalendář
  • O nás
Menu

Micro:bit místo vajíček

Zveřejněno v 12 dubna, 202411 dubna, 2024 od Petra

Pojďme se mrknout, jak můžeme místo vajíček využít micro:bit … i když ne na Velikonoce.

Vážně vzrušující výzva vznikla tak trochu z nápadu umělé inteligence. Síly v sedmičce s pracovním listem se nám všem trochu zajídaly, tak jsem spolu s AI přemýšlela o nějaké zábavné možnosti, jak si probrané síly procvičit. A AI mi připomněla vajíčkonauta (a pak vymyslela název aktivity).

Takže, jak dopravit náklad, v našem případě syrové vajíčko, bez poškození na neznámou planetu? Zadání znělo vyrobit přistávací modul, který by vajíčko ochránil. Postup byl – navrhnout, vyrobit, otestovat, vylepšit, otestovat, vylepšit … a pak vložit vajíčko a pustit, vlastně přistát.

V sedmičkách je 30 žáků, učím dvě, skupiny byly po třech … a pokusů nepočítaných … Cenu vajíček všichni známe, tak jak to zařídit, aby nás tahle výzva nezruinovala? Ano, pomohl microbit. Odkaz vede na stránky, které obsahují napady na vědecké experimenty s micro:bitem. Mezi nimi najdete experiment Upuštěné vejce.

Micro:bit jsme vkládali do vyráběných přistávacích modulů. A s napětím po každém zkušebním pádu hledali, zda ukazuje křížek nebo nic.

Testování a vylepšování přistávacích modulů trvalo asi tři vyučovací hodiny. Ti, kteří byli hotovi dříve, vytvářeli návod na výrobu svého modulu – forma byla volbou skupiny (kresby, popis, vznikla i hezká videa).

Cely postup práce žáci zaznamenávali na Padlet. Nakonec tam měli: prvotní plánek přistávacího modulu, fotografie z výroby, program, kterým naprogramovali micro:bit, návod na výrobu výsledného modulu a odpověď na jednu z otázek – co bych příště mohl udělat jinak, aby se vajíčko nerozbilo a co způsobilo, že se vajíčko nerozbilo.

Klíčovým byl den D, tedy P – tedy pádu vajíček. Vajíčka jsme pouštěli z výšky jednoho patra. Zaznamenali jsme, jak vypadalo vajíčko uložené v modulu před pádem. A pak po pádu. Někdo pád modulu natočil na video.

Jak to tak bývá, někomu se dařilo více, někomu méně. Jedna třída dostala na planetu skoro všechny vajíčkonauty (jeden přistání nepřežil), druhá jich tam dopravila jen polovinu.

 

 

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Nejnovější příspěvky

  • Jak jsme dodělali labyrint
  • Učíme se na UčFestu 2025 ve Světicích
  • Jak si ai vymýšlí
  • Když chcete něco udělat se 3D tiskem
  • Jen takový ai pokus

Nejnovější komentáře

  • Slávek Hora: zGIFuj to
  • Regína Hajná: zGIFuj to
  • Slávek Hora: zGIFuj to
  • Miluše Moučková: zGIFuj to
  • Petra: Online adventní kalendář

Archivy

  • Květen 2025
  • Duben 2025
  • Březen 2025
  • Únor 2025
  • Leden 2025
  • Prosinec 2024
  • Listopad 2024
  • Říjen 2024
  • Září 2024
  • Červen 2024
  • Květen 2024
  • Duben 2024
  • Březen 2024
  • Únor 2024
  • Leden 2024
  • Prosinec 2023
  • Listopad 2023
  • Říjen 2023
  • Září 2023
  • Červen 2023
  • Květen 2023
  • Duben 2023
  • Březen 2023
  • Únor 2023
  • Leden 2023
  • Prosinec 2022
  • Listopad 2022
  • Říjen 2022
  • Září 2022
  • Červenec 2022
  • Červen 2022
  • Květen 2022
  • Duben 2022
  • Březen 2022
  • Únor 2022
  • Leden 2022
  • Prosinec 2021
  • Listopad 2021
  • Říjen 2021
  • Září 2021
  • Červen 2021
  • Květen 2021
  • Duben 2021
  • Březen 2021
  • Únor 2021
  • Leden 2021
  • Prosinec 2020
  • Listopad 2020
  • Říjen 2020
  • Září 2020
  • Červen 2020
  • Květen 2020
  • Duben 2020
  • Březen 2020
  • Únor 2020
  • Leden 2020
  • Prosinec 2019
  • Listopad 2019
  • Říjen 2019
  • Září 2019
  • Červen 2019
  • Květen 2019
  • Duben 2019
  • Březen 2019
  • Únor 2019

Šuplíčky

  • #AI
  • #AR
  • #Bighugelab
  • #Bosounohou
  • #Bylo_nebylo
  • #Classtools
  • #Codeweek
  • #Fotografujeme
  • #Goconqr
  • #Google
  • #Inspirace
  • #Jen_tak
  • #Mohli_byste_vědět
  • #Na_zkušené
  • #oslavujeme
  • #programujeme
  • #QR
  • #šifrujeme
  • #Vytaženo_ze_šuplíku
  • #Výuka
  • #Zápisky_z_konferencí
  • #Zaujalo_nás
  • Prezentujeme
  • Uncategorized

Základní informace

  • Přihlásit se
  • Zdroj kanálů (příspěvky)
  • Kanál komentářů
  • Česká lokalizace

Toto dílo podléhá licenci Creative Commons Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní License.

Webarchivováno Národní knihovnou Čr, více

© 2025 Dejte mi pevný bod a pohnu i českým školstvím | Powered by Minimalist Blog WordPress Theme