Přejdi na obsah

Dejte mi pevný bod a pohnu i českým školstvím

Petra a Slávek, ISSN 2788-1377

Menu
  • Úvodní stránka
  • Slávek Hora
  • Petra Boháčková
  • Inspirace…
  • Školení
  • O2 Chytrá škola
    • Aplikace Action Bound – využití v hodině
    • Aplikace Action Bound – úvod
    • Určuj druhy rostlin – jaké aplikace jsou nejvhodnější
    • Snotes znamená tajné zprávy
    • Romulus a Rébus
    • Co se skrývá v Geofunu
    • Mapa geolokační hry
    • Copak je to za ptáčka
    • Příprava geolokační hry
    • Rozšířená realita v geolokačních hrách
    • Společné testování
    • Inspirace pro tvorbu geolokačních her ve výuce
    • Questing
    • Osvědčené postupy pro návrhy hry
    • Mapy a rozšířená realita
    • Pro měření používejme senzory
    • Mapy a rozšířená realita
    • iNaturalist
    • Hopla z gauče ven
    • Jak jsme připravovali obsah hry
    • Když jsou do hry potřeba křížovky
    • Mindfulness
    • Obrázky od hry od umělé inteligence
    • Když potřebujete do hry delší text
    • Živé webkamery
    • Pohled z okna
    • Adventní kalendář
  • O nás
Menu

Korálky, slunce a tak

Zveřejněno v 19 dubna, 202419 dubna, 2024 od Petra

Sluneční záření, v takové míře v jaké se na nás valilo v minulých dnech, nutně muselo zanechat následky. Zasáhlo i do výuky fyziky v devítce. Opálený pruh na ruce tam, kde nosím hodinky, mi připomněl, že mám někde uložené korálky … jo jo, korálky a fyzika a slunce, to jde dobře dohromady.

Korálky to nejsou jen tak ledajaké. Ukázala mi je Petra P. (díky, Petro). Za normálních okolností jsou bezbarvé, ale když na ně dopadne UV záření, to se začnou dít divy. Korálky jsou najednou barevné. A barvy jsou tím jasnější, čím víc UV záření na ně dopadá.

Využili jsme je k ověření toho, zda krémy, které používáme na opalování, opravdu zabrání dopadu uv záření na naši pokožku.

Několik korálků jsme vložili do dvou igelitových sáčků. Na jeden sáček jsme nanesli opalovací krém, druhý jsme nechali bez krému. Sáčky jsme umístili na slunce a pozorovali jsme, zda a jak moc se korálky zabarví.

Skupiny si přinesly jen jeden druh opalovacího krému. Mohly tedy porovnat jen situaci s krémem a bez. Mylím, že by mohlo být zajímavé porovnat, jak se liší krémy s různými faktory.

Ještě jsme zkontrolovali, zda nám ochranu před UV zářením poskytují i sluneční brýle.

Posledním krokem bylo vytvoření pracovního listu, který by mohli využít  spolužáci z jiných tříd, kteří by chtěli podobně ověřit jejich opalovací krémy a sluneční brýle. Úryvek z něj vidíte na fotce.

 

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Nejnovější příspěvky

  • 3D tisk mapy
  • Jak jsem si hráli na burzu – legální opisování
  • Jak jsme psali recenze
  • Důležitá dovednost na iPadu – anotace
  • Výtah do vesmíru

Nejnovější komentáře

  • Slávek Hora: zGIFuj to
  • Regína Hajná: zGIFuj to
  • Slávek Hora: zGIFuj to
  • Miluše Moučková: zGIFuj to
  • Petra: Online adventní kalendář

Šuplíčky

  • #AI
  • #AR
  • #Bighugelab
  • #Bosounohou
  • #Bylo_nebylo
  • #Classtools
  • #Codeweek
  • #Fotografujeme
  • #Goconqr
  • #Google
  • #Inspirace
  • #Jen_tak
  • #Mohli_byste_vědět
  • #Na_zkušené
  • #Nezařazeno
  • #Oslavujeme
  • #Prezentujeme
  • #programujeme
  • #QR
  • #šifrujeme
  • #Vytaženo_ze_šuplíku
  • #Výuka
  • #Zápisky_z_konferencí
  • #Zaujalo_nás

Základní informace

  • Přihlásit se
  • Zdroj kanálů (příspěvky)
  • Kanál komentářů
  • Česká lokalizace

Pokus UD 1:1 UD ALL

Toto dílo podléhá licenci Creative Commons Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní License.

Webarchivováno Národní knihovnou Čr, více

© 2025 Dejte mi pevný bod a pohnu i českým školstvím | Powered by Minimalist Blog WordPress Theme