Přejdi na obsah

Dejte mi pevný bod a pohnu i českým školstvím

Petra a Slávek, ISSN 2788-1377

Menu
  • Úvodní stránka
  • Slávek Hora
  • Petra Boháčková
  • Inspirace…
  • Školení
  • O2 Chytrá škola
    • Aplikace Action Bound – využití v hodině
    • Aplikace Action Bound – úvod
    • Určuj druhy rostlin – jaké aplikace jsou nejvhodnější
    • Snotes znamená tajné zprávy
    • Romulus a Rébus
    • Co se skrývá v Geofunu
    • Mapa geolokační hry
    • Copak je to za ptáčka
    • Příprava geolokační hry
    • Rozšířená realita v geolokačních hrách
    • Společné testování
    • Inspirace pro tvorbu geolokačních her ve výuce
    • Questing
    • Osvědčené postupy pro návrhy hry
    • Mapy a rozšířená realita
    • Pro měření používejme senzory
    • Mapy a rozšířená realita
    • iNaturalist
    • Hopla z gauče ven
    • Jak jsme připravovali obsah hry
    • Když jsou do hry potřeba křížovky
    • Mindfulness
    • Obrázky od hry od umělé inteligence
    • Když potřebujete do hry delší text
    • Živé webkamery
    • Pohled z okna
    • Adventní kalendář
  • O nás
Menu

Když jdete suplovat…

Zveřejněno v 12 ledna, 202412 ledna, 2024 od Slávek Hora

Jdu suplovat a napsal jsem si tu hodinu sám, to je úděl zástupce ředitele. Navíc poslední hodina a pracovky. Míchám si do krabice různé nápady, které bych mohl zrealizovat, kdyby náhodou. Učitelský plán B, C, mnohdy i D a E.

Jdu zásadně dřív, co kdyby se něco zadrhlo. Třída je ještě prázdná, protože páťáci mají vlastivědu. Zkoumám stůl na kterém je napsáno, že pracovky zařídí Martina H. Tu potkávám na chodbě, Martina je uklízečka.

Martino, čtu tady: „Zařídí Martina H.“ Tak jak to bude?

A Martina mi vysvětluje, co všechno bude třeba a co mají páťáci dělat. je to boží, protože budeme vyrábět kulicha. To se hodí, venku je zima. Navíc páťáky učím na informatiku, bude to práce podle návodu, jednotlivé kroky. Programování a algoritmizace, práce s daty… učitel informatiky. Všechny pomůcky máme ve třídě.

Přichází žáci, rádi se vidíme.

A můžeme se i sednout jak chceme?

Vyměním to za klid při práci, klasické uzavření dohody. Ukazuji, co budeme vyrábět, jak budeme po jednotlivých krocích postupovat, kde vidím určitou algoritmizaci a smyčku. Žáci se doptávají, upřesňujeme náš postup, náš program, přidávám i práci pro rychlíky – jak bude náš program postupovat dál.

U některých žáků je vidět, že zručnost jim není cizí, ukazují zrychlení práce při stříhání vln, ukazuji svůj postup, vzájemně se obohacujeme. Někteří nabízí nezištně pomoc těm, kterým to tak nejde. Nabízím i já, uhlazujeme, rovnáme, směřujeme k úspěchu.

Dobrá práce, víc by se ti dařilo, kdybys… Zkusíš to?

Všichni zkouší, i když někteří přiznávají, že tohle tedy není jejich oblíbená činnost. Mám radost, že se daří, i když každému jinak. Je vidět, že se respektujeme.

Rodí se nám první kulichy, pomáhám držet čepku při stříhání, oceňuji barevnost i přesnost práce, vystavujeme naše výrobky na učitelský stůl. Pomalu se nám ale čas krátí, nastává čas na úklid, poslední bod našeho programu. Vlastně ne poslední, protože musí přijít reflexe.

Co jsme dneska vyráběli a jak se nám dařilo? Co mi zbývá na příště a jak to zařídím, abych byl/a úspěšnější.

Odcházíme, řešíme ještě otevření skříňky s nefunkčním čipem. Martina nám pomáhá a také stačí kouknout, jak se páťákům dařilo vyrábění. Řekl bych, že prima spolupráce. Suplovaná hodina pracovek. Všichni jsem byli spokojení s naší prací a jejím průběhem. Nikdo na nikoho netlačil, všichni pracovali podle svého tempa, všichni dokázali dodržet dohody a pracovní postup. Příště budou pokračovat.

Také chodíte rádi suplovat?

Slávek Hora

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Nejnovější příspěvky

  • School Innovation Forum
  • Čtu si… Čteš si… Čti si!
  • Jak to mají v Portugalsku
  • Upoutej mě… v iMovie
  • Jak jsme dodělali labyrint

Nejnovější komentáře

  • Slávek Hora: zGIFuj to
  • Regína Hajná: zGIFuj to
  • Slávek Hora: zGIFuj to
  • Miluše Moučková: zGIFuj to
  • Petra: Online adventní kalendář

Archivy

  • Červen 2025
  • Květen 2025
  • Duben 2025
  • Březen 2025
  • Únor 2025
  • Leden 2025
  • Prosinec 2024
  • Listopad 2024
  • Říjen 2024
  • Září 2024
  • Červen 2024
  • Květen 2024
  • Duben 2024
  • Březen 2024
  • Únor 2024
  • Leden 2024
  • Prosinec 2023
  • Listopad 2023
  • Říjen 2023
  • Září 2023
  • Červen 2023
  • Květen 2023
  • Duben 2023
  • Březen 2023
  • Únor 2023
  • Leden 2023
  • Prosinec 2022
  • Listopad 2022
  • Říjen 2022
  • Září 2022
  • Červenec 2022
  • Červen 2022
  • Květen 2022
  • Duben 2022
  • Březen 2022
  • Únor 2022
  • Leden 2022
  • Prosinec 2021
  • Listopad 2021
  • Říjen 2021
  • Září 2021
  • Červen 2021
  • Květen 2021
  • Duben 2021
  • Březen 2021
  • Únor 2021
  • Leden 2021
  • Prosinec 2020
  • Listopad 2020
  • Říjen 2020
  • Září 2020
  • Červen 2020
  • Květen 2020
  • Duben 2020
  • Březen 2020
  • Únor 2020
  • Leden 2020
  • Prosinec 2019
  • Listopad 2019
  • Říjen 2019
  • Září 2019
  • Červen 2019
  • Květen 2019
  • Duben 2019
  • Březen 2019
  • Únor 2019

Šuplíčky

  • #AI
  • #AR
  • #Bighugelab
  • #Bosounohou
  • #Bylo_nebylo
  • #Classtools
  • #Codeweek
  • #Fotografujeme
  • #Goconqr
  • #Google
  • #Inspirace
  • #Jen_tak
  • #Mohli_byste_vědět
  • #Na_zkušené
  • #oslavujeme
  • #programujeme
  • #QR
  • #šifrujeme
  • #Vytaženo_ze_šuplíku
  • #Výuka
  • #Zápisky_z_konferencí
  • #Zaujalo_nás
  • Prezentujeme
  • Uncategorized

Základní informace

  • Přihlásit se
  • Zdroj kanálů (příspěvky)
  • Kanál komentářů
  • Česká lokalizace

Toto dílo podléhá licenci Creative Commons Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní License.

Webarchivováno Národní knihovnou Čr, více

© 2025 Dejte mi pevný bod a pohnu i českým školstvím | Powered by Minimalist Blog WordPress Theme