Přejdi na obsah

Dejte mi pevný bod a pohnu i českým školstvím

Petra a Slávek, ISSN 2788-1377

Menu
  • Úvodní stránka
  • Slávek Hora
  • Petra Boháčková
  • Inspirace…
  • Školení
  • O2 Chytrá škola
    • Aplikace Action Bound – využití v hodině
    • Aplikace Action Bound – úvod
    • Určuj druhy rostlin – jaké aplikace jsou nejvhodnější
    • Snotes znamená tajné zprávy
    • Romulus a Rébus
    • Co se skrývá v Geofunu
    • Mapa geolokační hry
    • Copak je to za ptáčka
    • Příprava geolokační hry
    • Rozšířená realita v geolokačních hrách
    • Společné testování
    • Inspirace pro tvorbu geolokačních her ve výuce
    • Questing
    • Osvědčené postupy pro návrhy hry
    • Mapy a rozšířená realita
    • Pro měření používejme senzory
    • Mapy a rozšířená realita
    • iNaturalist
    • Hopla z gauče ven
    • Jak jsme připravovali obsah hry
    • Když jsou do hry potřeba křížovky
    • Mindfulness
    • Obrázky od hry od umělé inteligence
    • Když potřebujete do hry delší text
    • Živé webkamery
    • Pohled z okna
    • Adventní kalendář
  • O nás
Menu

Experimentujeme s Blue-boty

Zveřejněno v 5 ledna, 20244 ledna, 2024 od Slávek Hora

Blue-boti nás uchvátili. Experimentovali jsem s nimi ještě před Vánocemi, byli i na suplované hodině. A byli úspěšní. Prostě jsou to členové našeho týmu, naše „modrá šestka“. A myslím, že se objevili i v dopisech ježíškům.

Napadlo mě, že bychom si nemuseli kupovat podložku pro jejich pohyb, že bychom si to mohli vyrobit. Nápad mi kvasil v hlavě. Tak co bych k tomu tak mohli… potřebovat. Tak žáci zjistili, že jeden krok naše „modráska“ je dlouhý 15 cm, tedy měl by to být čtverec 15 x 15 cm. To se mi na jednu A4 vejde jeden čtverec.

A není to plýtvání papírem?

No, je, tak další nápad. někde jsem tu viděl papírky na skládání origami a ty byly čtvercové… Heuréka, ony mají 15 x 15 cm! A jak bych to mohl udělat nezničitelné?

Laminovačka, laminovačka, laminovačkaaaaa…

Stejný problém do A4 kapsy se vejde jeden čtverec. Ale někde tady byly… A3 kapsy. Jsou tu a je jich tu dost. Tak rozjedeme manufakturu. Páťáci jsou dnes na exkurzi, čtvrťáci by mohli vyrábět, ale oni si to chtějí užít, mám až do 3. hodiny volno, jdu vyrábět já.

Takže 4 kusy origami čtverců do A3 kapsy, nažhavit laminovačku, vložit do laminovaly, mezitím čtyři čtverce do A3 kapsy… opakuj do nekonečna ohraničeného v konečnu. Ještě nůžky a vystříhat čtverce, lepit budu lepící páskou, malými kousky, šetříme planetu. Manufaktura se rozjela, rušily ji jen neodbytná jednání spojená s vedením a řízením školy. Ale do 4. hodiny byla jezdící síť vyrobena, mám stažené i pracovní listy z Centra robotiky – Zvířátka a Otázky se zvířátky. To se bude líbit.

Ale my budeme vymýšlet i další úlohy.

Jé, pane učiteli, to je dobrý, po tom se modráskům bude jezdit.

Jdeme na práci. Jak po podložce modrásci jezdí? Nějaké překážky, otestováno, funkční. Tak jaké úkoly bychom mohli vymyslet?

Tak třeba jak se dostaneme z jedné barvy na další?

Může jezdit více modrásků po velké pracovní podložce?

Musíme dávat pozor, aby se nesrazili!

A jakou modrou barvu si to vlastně myslel?

Prostě hodiny se spoustou otázek a odpovědí. Dobrá. Ještě pomocí lepící gumy nalepíme zvířátka na plochu – mláďátka a dospělí příslušníci druhu. Čtvrťáci hned dávají úkoly a programují modrásky. A v jedné ze čtyřek dokonce použijeme souřadnice – Velká písmena v řádcích, čísla ve sloupcích. Můžeme adresovat, každý čtverec má svou adresu. Boží.

Ze selátka na prasátko, z telete na krávu…

Jestli nás někdo poslouchá… Poslouchá, protože jsme ve školní aule, takže kolem nás chodí starší žáci na záchod, fotografuje nás paní ředitelka…

 

Jeeee, co to máte?

To jsou naši noví kamarádi z říše robotů, pomáhají nám učit se, přemýšlet, formulovat úkoly, hledat zkratky, programovat…

Hodiny končí a my se loučíme s tím, že budou ty Vánoce. Tak krásné svátky a sejdeme se v lednu.

Zkuste přemýšlet, jestli by naši modráci nemohli malovat obrázky.

Ještě modrásci účinkovali v suplované hodině informatiky, tam to byly obrázky zvířat přilepené na čtverce, žáci si losovali otázky a programovali cestu k příslušnému obrázku zvířete. Opět pracovní materiál z Centra robotiky. Moc mi to pomohlo, žákům také. Takže poděkování z bystřické základky do plzeňského Centra robotiky.

Hezké lednové dny v novém roce 2024.

Slávek Hora

 

 

 

2 komentáře u „Experimentujeme s Blue-boty“

  1. Regína Hajná napsal:
    10 ledna, 2024 (7:02 pm)

    Dobrý den, Slávku, děkuji za inspiraci, využila jsem ve vlastivědě při tréninku krajů a krajských měst. Spojila jsem 9 podložek. Dvojice dostaly informaci (zajímavost daného kraje) a programovaly cestu.

    Odpovědět
    1. Slávek Hora napsal:
      11 ledna, 2024 (3:04 pm)

      Regino, super. Moc rád čtu, když se lidem daří. Krásně se dají takové koncepty propojovat. Díky moc za reakci.

      Slávek Hora

      Odpovědět

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Nejnovější příspěvky

  • 3D tisk mapy
  • Jak jsem si hráli na burzu – legální opisování
  • Jak jsme psali recenze
  • Důležitá dovednost na iPadu – anotace
  • Výtah do vesmíru

Nejnovější komentáře

  • Slávek Hora: zGIFuj to
  • Regína Hajná: zGIFuj to
  • Slávek Hora: zGIFuj to
  • Miluše Moučková: zGIFuj to
  • Petra: Online adventní kalendář

Šuplíčky

  • #AI
  • #AR
  • #Bighugelab
  • #Bosounohou
  • #Bylo_nebylo
  • #Classtools
  • #Codeweek
  • #Fotografujeme
  • #Goconqr
  • #Google
  • #Inspirace
  • #Jen_tak
  • #Mohli_byste_vědět
  • #Na_zkušené
  • #Nezařazeno
  • #Oslavujeme
  • #Prezentujeme
  • #programujeme
  • #QR
  • #šifrujeme
  • #Vytaženo_ze_šuplíku
  • #Výuka
  • #Zápisky_z_konferencí
  • #Zaujalo_nás

Základní informace

  • Přihlásit se
  • Zdroj kanálů (příspěvky)
  • Kanál komentářů
  • Česká lokalizace

Pokus UD 1:1 UD ALL

Toto dílo podléhá licenci Creative Commons Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní License.

Webarchivováno Národní knihovnou Čr, více

© 2025 Dejte mi pevný bod a pohnu i českým školstvím | Powered by Minimalist Blog WordPress Theme