Školní rok je nastartovaný, vše snad běží, jak má. V dějepisu jsem se dostali k době osvícenství. V jedné třídě jsem loni neučil, potřeboval jsem je seznámit s nástroji, které používáme v paralelce. Hodily se mi k tomu hodiny „navíc“ – rozumějte – druhá třída měla program v rámci primární prevence.
Pojďme se podívat na prográmky, které nám mohou pomoci.
PicCollage (najdete na našem blogu články o práci s aplikací), BreakingNews, ChatterKid (články o využívání tu máme také)… Potěšila mě i ta paralelní třída, která měla program primární prevence, protože týden před nadiktovali její žáci s přehledem nástroje, které aktivně používali v loňském dějepisu. My jsme z nadiktovaných nástrojů vyšli s druhou třídou, některé nástroje už znali, přidávali i další nápady – třeba ručně malované myšlenkové mapy.
Mám rád svobodu a volbu, ptal jsem se tedy, kdo se chce podívat na BreakingNews, PicCollage… Řada žáků se přihlásila, že je to zajímá, v týmech pak rozvíjeli získané dovednosti při zpracování výstupů. Ale to nebylo všechno. Jeden z týmů vymyslel v rámci tématu o Marii Terezii, že si ji tedy posadí v rámci studie do třídy – naučili se v PicCollage vystřihovat v obrázcích. Když to vymyslela, ať se taky posadí.
Pěkně vy.
A ještě jeden tým vyrobil „inovovaný“ výstup – použili BreakingNews z kolekce Classtools.net a ChatterKid. Prostě ten statický záznam z televize, který BreakingNews představuje, rozmluvili pomocí ChatterKidu.
Dobře vy, tomu se říká App Smashing.
Tentokrát nemám dohodu se žáky o sdílení obrázků, tak na jednom jsou místo tváří smajlíci – to je ta s Marií Terezií na našem dějepisném kurzu, druhá je snímkem obrazovky z rozmluveného BreakingNews. A správně jste poznali, že jde o prvního prezidenta USA G. Washingtona.
Jak se letos daří budovat digitální kompetence ve vašich třídách? Čím potěšili vás?
Slávek Hora