Mezinárodní konference k ukončení projektu Erasmus plus Desing FILS (navrhování inovativních výukových prostor, v rámci tohoto projektu jste se mohli účastnit pětitýdenního online kurzu) se konala v tureckém Istanbulu. Místem konání byl palác Adile Sultan Kasri.
Program konference zahrnoval přednášky, především univerzitních učitelů a také workshopy, které vedli učitelé a také univerzitní učitelé.
Mezi nejzajímavější přednášky bych zařadila přednášku dr. Wesleyho Immse o tom, co můžeme očekávat od „inovativní“ výuky. Zamýšlel se nad tím, jak covid vyučování změnil a kam ho posunul. Zmínil, že inovativní prostory bez inovativní pedagogiky nikdy nebudou fungovat. Už proběhlo několik výzkumů, které se právě přínosem inovativních prostor k úspěšné výuce, zabývají. Stihla jsem si poznamenat jen to, že v jednom výzkumu došlo ke zlepšení o 17% v angličtině, matematice a přírodovědných předmětech. Až dostanu prezentaci, budu mít i odkaz na tento výzkum.
Další zajímavá přednáška byla přednáška dr. Michaela Hallisyho, která se týkala kombinované výuky. Připomněl, že podle něj, to, co se odehrávalo během covidu, nebyla distanční ani kombinovaná výuka, ale jen naše reakce na nastalou krizi. Často se podle něj online odehrávalo to, co normálně děláme jako učitelé ve třídě a to nemohlo fungovat. Klíčovým prvkem pro kombinovanou výuku je podle něj flexibilita (časová, místní).
Také mě zaujala přednáška dr. Fátimy Garcíi Doval. Prezentace byla plná informací, jak různé architektonické prvky mohou ovlivňovat výuku. Opět ale jsem si nestihla dělat poznámky, takže doplním až bude k dispozici prezentace.
Několik fotografií.
Po skončení konference jsme ještě navštívili 4 istanbulské školy. O nich se dozvíte v některém z dalších článků.
A abych vás neochudila o ict, tak pár odkazů na ict nástroje zmíněné v různých prezentacích a workshopech.
Onlien yyhledávač pro děti: mymunka.com
Tvorba jednoduchých her se vzdělávacím obsahem: educandy.com
Tvorba komiksových stripů: toonytool.com
Tvorba sdílených nástěnek pro brainstorming a pod: ideaboardz.com
Pro uživatele Dropboxu, kteří si nevšimli, že přímo v Dropboxu je možné vytvořit sdílený dokument (podobné google dokumentům): Dropbox Paper
Gimkit.com: tenhle nástroj si asi zaslouží větší prozkoumání, studenti odpovídají na otázky a za správné odpovědi se jim přičítají peníze (za nesprávné odečítají) a za ně si mohou nakupovat různá vylepšení.