Někdy musí učitel řešit zajímavé problémy. Třeba kolik čočky musí nakoupit, aby měl pro všechny skupinky 300 zrníček čočky. Já už to vyřešila, stačilo mi jedno 400g balení. A ještě mi čočka zbyla 🙂
Jaderná energie je něco, co si (nejen) žáci základky moc neosahají. Ale některé věci si ukázat můžeme. Třeba si můžeme namodelovat, kolik poločasů rozpadu je potřeba, aby vzorek přestat být radioaktivní. Nápad jsem převzala z miniencyklopedie Čezu.
Žákům jsem vytvořila pracovní list.
Jednu hodinu nám zabrala příprava čočky.
Druhou hodinu jsme se pustili do rozpadání (čočka do krabice, zatřepat, přepočítat a odstranit ta zrníčka, která zůstala ležet nabarvenou stranou nahoru, počet zapsat a opakovat se zbylými zrnky, dokud ještě nějaká zrnka v krabici zbývají).
Pak žáci sestrojili graf. Využili jsme online charts, tzn. že žáci pracovali online.
Práce s nástrojem nevyžadovala žádné vysvětlování, poradily si s ní všechny skupinky.
Kolik poločasů rozpadu bylo potřeba, aby vzorek přestal být radioaktivní, sem psát nebudu, vy si to vyzkoušíte sami.