Přejdi na obsah

Dejte mi pevný bod a pohnu i českým školstvím

Petra a Slávek

Menu
  • Úvodní stránka
  • Slávek Hora
  • Petra Boháčková
  • Inspirace…
  • Školení
  • O2 Chytrá škola
    • Aplikace Action Bound – využití v hodině
    • Aplikace Action Bound – úvod
    • Určuj druhy rostlin – jaké aplikace jsou nejvhodnější
    • Snotes znamená tajné zprávy
    • Romulus a Rébus
    • Co se skrývá v Geofunu
    • Mapa geolokační hry
    • Copak je to za ptáčka
    • Příprava geolokační hry
    • Rozšířená realita v geolokačních hrách
    • Společné testování
    • Inspirace pro tvorbu geolokačních her ve výuce
    • Questing
    • Osvědčené postupy pro návrhy hry
    • Mapy a rozšířená realita
    • Pro měření používejme senzory
    • Mapy a rozšířená realita
    • iNaturalist
    • Hopla z gauče ven
Menu

O elektrárnách a kritériích

Zveřejněno v 18 února, 202224 února, 2022 od Petra

Ať si kdo chce co chce říká, ať si mamka slzy utírá, přijde v životě každého školního dítka čas, kdy ve fyzice narazí na elektrárny.

Nejlepší by samozřejmě bylo na nějakou se dojet podívat. Spousta elektráren pořádá exkurze, i když některé z bezpečnostních důvodů třeba jen do infocentra. My ale místo osobní návštěvy využili možnosti virtuální prohlídky.

ČEZ má velmi dobře zpracované stránky s výrobními zdroji. Je možné se tam seznámit se všemi typy elektráren, dozvědět se, jak jednotlivé elektrárny fungují a některé i virtuálně navštívit.

Skupiny žáků se za dvě hodiny stanou průvodci po vybrané elektrárně. Provedou nás a představí důležitá místa.

Jenže, jak poznáme, že skupiny odvedly svou práci? Přece si stanovíme kritéria.

Mám vždycky ráda, když kritéria mohou stanovit sami žáci. Takže se tak stalo i nyní. Stanovili dvě oblasti – způsob prezentování a obsah prezentace. Co se týká obsahu, rozhodli jsme se, že musí být předvedeno pět míst a musí být vysvětlen proces, jak se v dané elektrárně vyrábí energie. A ve způsobu prezentace máme kritéria jako neříká odborné názvy, pokud je neumí vysvětlit nebo nečte text (může mít osnovu v ruce), mluví nahlas a srozumitelně. U každého kritéria jsme si vysvětlili, co pod ním vidíme, tedy jsme si řekli, kdy skupina dané kritérium splní.

Teď nás čekají dvě hodiny přípravy a pak průvodcování.

Dám vědět, jak nám to půjde.

 

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Nejnovější příspěvky

  • Hydraulický lis
  • Jsem na cestách…
  • Jak jsem vyzkoušela diktování
  • Jak jsme přišli na to, že…
  • Twitter simulátor

Nejnovější komentáře

  • Slávek Hora: Programujeme Scottieho – Scottie Go!
  • Martina: Programujeme Scottieho – Scottie Go!
  • Slávek Hora: Učíme se programovat, všichni
  • Slávek Hora: Učíme se programovat, všichni
  • Slávek Hora: Učíme se programovat, všichni

Archivy

  • Květen 2022
  • Duben 2022
  • Březen 2022
  • Únor 2022
  • Leden 2022
  • Prosinec 2021
  • Listopad 2021
  • Říjen 2021
  • Září 2021
  • Červen 2021
  • Květen 2021
  • Duben 2021
  • Březen 2021
  • Únor 2021
  • Leden 2021
  • Prosinec 2020
  • Listopad 2020
  • Říjen 2020
  • Září 2020
  • Červen 2020
  • Květen 2020
  • Duben 2020
  • Březen 2020
  • Únor 2020
  • Leden 2020
  • Prosinec 2019
  • Listopad 2019
  • Říjen 2019
  • Září 2019
  • Červen 2019
  • Květen 2019
  • Duben 2019
  • Březen 2019
  • Únor 2019

Šuplíčky

  • #AR
  • #Bighugelab
  • #Bosounohou
  • #Bylo_nebylo
  • #Classtools
  • #Codeweek
  • #Fotografujeme
  • #Goconqr
  • #Google
  • #Inspirace
  • #Jen_tak
  • #Mohli_byste_vědět
  • #Na_zkušené
  • #programujeme
  • #QR
  • #Vytaženo_ze_šuplíku
  • #Výuka
  • #Zápisky_z_konferencí
  • #Zaujalo_nás
  • Prezentujeme
  • Uncategorized

Základní informace

  • Přihlásit se
  • Zdroj kanálů (příspěvky)
  • Kanál komentářů
  • Česká lokalizace
© 2022 Dejte mi pevný bod a pohnu i českým školstvím | Powered by Minimalist Blog WordPress Theme