Už víte, že jsme zapojeni do projektu Dotkni se vesmíru. Snažím se, aby ve škole o něm vědělo co nejvíc učitelů a dětí a aby se do něj zapojovali. Jedna z větších akcí bylo psaní dopisů astronautům, teď čekáme na reakce. Snad se nějakých odpovědí dočkáme.
Skoro každý týden se v projektu objeví nějaká výzva. A tady je právě prostor pro to, abychom do výuky pozvali různé odborníky. Dost nám v tom pomáhá, světe div se, i distanční výuka.
Dvě přednášky proběhly ještě v jejím průběhu. Během jedné se účastníci dozvěděli něco o tvorbě loga (trošku frustrující zjištění bylo, že na logu zas až tak tolik nezáleží, rozhodující jsou peníze, které ho dostanou do povědomí) a během druhé něco o rolích v týmu. Záměrně píšu účastníci. Protože se obou přednášek, které se konaly v odpoledních hodinách, účastnili jak žáci, tak učitelé. Což byla pro obě strany zajímavá zkušenost.
Už druhý týden jsme všichni zpátky ve škole, a tak se setkání s odborníkem mohou konat dopoledne. Dnes (27.5.) to byly dvě úžasné přednášky o vesmíru, jedna pro první a jedna pro druhý stupeň.
V tom, že mohly proběhnout takhle online, že přednášející mohl být přítomen ve více než 20 třídách, vidím velký přínos distanční výuky. Nad tím, že se přednášky budou konat takto se nikdo ani nepozastavil. Pokud někde chyběl mikrofon, využili k pokládání dotazů chat.
Příští týden chystáme setkání s odborníkem na předpovídání počasí. I on sám, i když se označuje za člověka ne právě počítačově zdatného, se dokázal do zkušební místnosti připojit, sdílet prezentaci, zapínat a vypínat kameru a podobně. Během distanční výuky vedl totiž svůj hydrometeorologický kroužek online. Příští týden to rozhodně proběhne hladce.
Myslím, že tohle je jedna z věcí, které bychom měli zařadit do běžného školního života. Víc odborníků do vyučování na dálku.