Přejdi na obsah

Dejte mi pevný bod a pohnu i českým školstvím

Petra a Slávek, ISSN 2788-1377

Menu
  • Úvodní stránka
  • Slávek Hora
  • Petra Boháčková
  • Inspirace…
  • Školení
  • O2 Chytrá škola
    • Aplikace Action Bound – využití v hodině
    • Aplikace Action Bound – úvod
    • Určuj druhy rostlin – jaké aplikace jsou nejvhodnější
    • Snotes znamená tajné zprávy
    • Romulus a Rébus
    • Co se skrývá v Geofunu
    • Mapa geolokační hry
    • Copak je to za ptáčka
    • Příprava geolokační hry
    • Rozšířená realita v geolokačních hrách
    • Společné testování
    • Inspirace pro tvorbu geolokačních her ve výuce
    • Questing
    • Osvědčené postupy pro návrhy hry
    • Mapy a rozšířená realita
    • Pro měření používejme senzory
    • Mapy a rozšířená realita
    • iNaturalist
    • Hopla z gauče ven
    • Jak jsme připravovali obsah hry
    • Když jsou do hry potřeba křížovky
    • Mindfulness
    • Obrázky od hry od umělé inteligence
    • Když potřebujete do hry delší text
    • Živé webkamery
    • Pohled z okna
    • Adventní kalendář
  • O nás
Menu

Jak jsme si pozvali odborníka do výuky

Zveřejněno v 28 května, 202128 května, 2021 od Petra

Už víte, že jsme zapojeni do projektu Dotkni se vesmíru. Snažím se, aby ve škole o něm vědělo co nejvíc učitelů a dětí a aby se do něj zapojovali. Jedna z větších akcí bylo psaní dopisů astronautům, teď čekáme na reakce. Snad se nějakých odpovědí dočkáme.

Skoro každý týden se v projektu objeví nějaká výzva. A tady je právě prostor pro to, abychom do výuky pozvali různé odborníky. Dost nám v tom pomáhá, světe div se, i distanční výuka.

Dvě přednášky proběhly ještě v jejím průběhu. Během jedné se účastníci dozvěděli něco o tvorbě loga (trošku frustrující zjištění bylo, že na logu zas až tak tolik nezáleží, rozhodující jsou peníze, které ho dostanou do povědomí) a během druhé něco o rolích v týmu. Záměrně píšu účastníci. Protože se obou přednášek, které se konaly v odpoledních hodinách, účastnili jak žáci, tak učitelé. Což byla pro obě strany zajímavá zkušenost.

 

Už druhý týden jsme všichni zpátky ve škole, a tak se setkání s odborníkem mohou konat dopoledne. Dnes (27.5.) to byly dvě úžasné přednášky o vesmíru, jedna pro první a jedna pro druhý stupeň.

 

V tom, že mohly proběhnout takhle online, že přednášející mohl být přítomen ve více než 20 třídách, vidím velký přínos distanční výuky. Nad tím, že se přednášky budou konat takto se nikdo ani nepozastavil. Pokud někde chyběl mikrofon, využili k pokládání dotazů chat.

Příští týden chystáme setkání s odborníkem na předpovídání počasí. I on sám, i když se označuje za člověka ne právě počítačově zdatného, se dokázal do zkušební místnosti připojit, sdílet prezentaci, zapínat a vypínat kameru a podobně. Během distanční výuky vedl totiž svůj hydrometeorologický kroužek online. Příští týden to rozhodně proběhne hladce.

Myslím, že tohle je jedna z věcí, které bychom měli zařadit do běžného školního života. Víc odborníků do vyučování na dálku.

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Nejnovější příspěvky

  • 3D tisk mapy
  • Jak jsem si hráli na burzu – legální opisování
  • Jak jsme psali recenze
  • Důležitá dovednost na iPadu – anotace
  • Výtah do vesmíru

Nejnovější komentáře

  • Slávek Hora: zGIFuj to
  • Regína Hajná: zGIFuj to
  • Slávek Hora: zGIFuj to
  • Miluše Moučková: zGIFuj to
  • Petra: Online adventní kalendář

Šuplíčky

  • #AI
  • #AR
  • #Bighugelab
  • #Bosounohou
  • #Bylo_nebylo
  • #Classtools
  • #Codeweek
  • #Fotografujeme
  • #Goconqr
  • #Google
  • #Inspirace
  • #Jen_tak
  • #Mohli_byste_vědět
  • #Na_zkušené
  • #Nezařazeno
  • #Oslavujeme
  • #Prezentujeme
  • #programujeme
  • #QR
  • #šifrujeme
  • #Vytaženo_ze_šuplíku
  • #Výuka
  • #Zápisky_z_konferencí
  • #Zaujalo_nás

Základní informace

  • Přihlásit se
  • Zdroj kanálů (příspěvky)
  • Kanál komentářů
  • Česká lokalizace

Pokus UD 1:1 UD ALL

Toto dílo podléhá licenci Creative Commons Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní License.

Webarchivováno Národní knihovnou Čr, více

© 2025 Dejte mi pevný bod a pohnu i českým školstvím | Powered by Minimalist Blog WordPress Theme