Přejdi na obsah

Dejte mi pevný bod a pohnu i českým školstvím

Petra a Slávek, ISSN 2788-1377

Menu
  • Úvodní stránka
  • Slávek Hora
  • Petra Boháčková
  • Inspirace…
  • Školení
  • O2 Chytrá škola
    • Aplikace Action Bound – využití v hodině
    • Aplikace Action Bound – úvod
    • Určuj druhy rostlin – jaké aplikace jsou nejvhodnější
    • Snotes znamená tajné zprávy
    • Romulus a Rébus
    • Co se skrývá v Geofunu
    • Mapa geolokační hry
    • Copak je to za ptáčka
    • Příprava geolokační hry
    • Rozšířená realita v geolokačních hrách
    • Společné testování
    • Inspirace pro tvorbu geolokačních her ve výuce
    • Questing
    • Osvědčené postupy pro návrhy hry
    • Mapy a rozšířená realita
    • Pro měření používejme senzory
    • Mapy a rozšířená realita
    • iNaturalist
    • Hopla z gauče ven
    • Jak jsme připravovali obsah hry
    • Když jsou do hry potřeba křížovky
    • Mindfulness
    • Obrázky od hry od umělé inteligence
    • Když potřebujete do hry delší text
    • Živé webkamery
    • Pohled z okna
    • Adventní kalendář
  • O nás
Menu

Mentimeter.com na dálku

Zveřejněno v 16 dubna, 202115 dubna, 2021 od Petra

O nástroji Mentimeter jsem už před nějakou dobou psala. Při distanční výuce se ukázal být dobrým pomocníkem. Jak ho využívám?

Pokud jde o typ otázek, které vkládám, zatím nejčastěji využívám tu se slovním mrakem.

Příprava takové prezentace je velmi jednoduchá. Stačí kliknout na Vytvořit a vybrat typ otázky Word cloud. Na slajd, který žákům prezentuji, zapíšu otázku, nastavím, kolik odpovědí mohou vložit a zda mohou nebo nemohou přidávat další odpovědi. Pak už stačí prezentaci spustit.

Žáci si do svých prohlížečů napíší adresu menti.com a vloží kód, který vidí na mé sdílené obrazovce. Zapíší odpovědi a odešlou je. Všichni pak vidíme, jak odpovídají ostatní.

To se ale nemusí vždycky hodit. Prezentace nabízí překrytí slov nějakým obrázkem. Pak, i při sdílené prezentaci a sdílené obrazovce, žáci odpovědi jiných nevidí. Obrázek se odsune stranou, když prezentující klikne na klávesu S.

Se slovní zásobou, kterou žáci znají na začátku nějakého tématu, pak ještě pracujeme. Jde to velmi jednoduše. Na tabletu udělám printscreen a ten pak anotuji. Hledáme třeba různé slovní druhy, opravujeme chyby, řadíme slova do skupin podle určitých kritérií. Nakonec může slovní mrak vypadat třeba takhle.

Skoro by to vypadalo, že se word cloud dá využít jen na jazyky. Ale kdepak, můžete ho využít třeba jako reflexi z hodiny fyziky, kdy žáci prezentovali podle vybraných témat. Tato třída s mentimetrem pracovala poprvé – z některých odpovědí je vidět, že se někteří žáci snažili psát odpovědi ve větách.

Ale to určitě příště napravíme.

Tak co říkáte, zkusíte mentimeter využít? Dejte nám vědět.

 

 

 

5 komentářů u „Mentimeter.com na dálku“

  1. Jindra Glogrová napsal:
    16 dubna, 2021 (11:08 am)

    Mentimeter znám a používám úplně stejně, ale nenapadla mě ta věc s anotací. Díky za tip! 😘

    Odpovědět
    1. Petra napsal:
      16 dubna, 2021 (11:23 am)

      Jindro, to mám radost, že se to někomu hodí.

      Odpovědět
  2. Martina napsal:
    16 dubna, 2021 (12:47 pm)

    Anotace mne nenapadla. Používám hodně i na hodnocení.

    Odpovědět
  3. Blanka Uhljarova napsal:
    17 dubna, 2021 (9:43 am)

    Dobrý den, mentimeter používám při výuce chemie a přírodopisu. Moc se mi líbí. Ten print screen znám, ale ještě jsem nevyužila.

    Odpovědět
  4. Petra napsal:
    17 dubna, 2021 (9:45 am)

    Je fajn vidět, že Mentimeter žije.

    Odpovědět

Napsat komentář: Martina Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Nejnovější příspěvky

  • Jak jsme dodělali labyrint
  • Učíme se na UčFestu 2025 ve Světicích
  • Jak si ai vymýšlí
  • Když chcete něco udělat se 3D tiskem
  • Jen takový ai pokus

Nejnovější komentáře

  • Slávek Hora: zGIFuj to
  • Regína Hajná: zGIFuj to
  • Slávek Hora: zGIFuj to
  • Miluše Moučková: zGIFuj to
  • Petra: Online adventní kalendář

Archivy

  • Květen 2025
  • Duben 2025
  • Březen 2025
  • Únor 2025
  • Leden 2025
  • Prosinec 2024
  • Listopad 2024
  • Říjen 2024
  • Září 2024
  • Červen 2024
  • Květen 2024
  • Duben 2024
  • Březen 2024
  • Únor 2024
  • Leden 2024
  • Prosinec 2023
  • Listopad 2023
  • Říjen 2023
  • Září 2023
  • Červen 2023
  • Květen 2023
  • Duben 2023
  • Březen 2023
  • Únor 2023
  • Leden 2023
  • Prosinec 2022
  • Listopad 2022
  • Říjen 2022
  • Září 2022
  • Červenec 2022
  • Červen 2022
  • Květen 2022
  • Duben 2022
  • Březen 2022
  • Únor 2022
  • Leden 2022
  • Prosinec 2021
  • Listopad 2021
  • Říjen 2021
  • Září 2021
  • Červen 2021
  • Květen 2021
  • Duben 2021
  • Březen 2021
  • Únor 2021
  • Leden 2021
  • Prosinec 2020
  • Listopad 2020
  • Říjen 2020
  • Září 2020
  • Červen 2020
  • Květen 2020
  • Duben 2020
  • Březen 2020
  • Únor 2020
  • Leden 2020
  • Prosinec 2019
  • Listopad 2019
  • Říjen 2019
  • Září 2019
  • Červen 2019
  • Květen 2019
  • Duben 2019
  • Březen 2019
  • Únor 2019

Šuplíčky

  • #AI
  • #AR
  • #Bighugelab
  • #Bosounohou
  • #Bylo_nebylo
  • #Classtools
  • #Codeweek
  • #Fotografujeme
  • #Goconqr
  • #Google
  • #Inspirace
  • #Jen_tak
  • #Mohli_byste_vědět
  • #Na_zkušené
  • #oslavujeme
  • #programujeme
  • #QR
  • #šifrujeme
  • #Vytaženo_ze_šuplíku
  • #Výuka
  • #Zápisky_z_konferencí
  • #Zaujalo_nás
  • Prezentujeme
  • Uncategorized

Základní informace

  • Přihlásit se
  • Zdroj kanálů (příspěvky)
  • Kanál komentářů
  • Česká lokalizace

Toto dílo podléhá licenci Creative Commons Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní License.

Webarchivováno Národní knihovnou Čr, více

© 2025 Dejte mi pevný bod a pohnu i českým školstvím | Powered by Minimalist Blog WordPress Theme