O nástroji Mentimeter jsem už před nějakou dobou psala. Při distanční výuce se ukázal být dobrým pomocníkem. Jak ho využívám?
Pokud jde o typ otázek, které vkládám, zatím nejčastěji využívám tu se slovním mrakem.
Příprava takové prezentace je velmi jednoduchá. Stačí kliknout na Vytvořit a vybrat typ otázky Word cloud. Na slajd, který žákům prezentuji, zapíšu otázku, nastavím, kolik odpovědí mohou vložit a zda mohou nebo nemohou přidávat další odpovědi. Pak už stačí prezentaci spustit.
Žáci si do svých prohlížečů napíší adresu menti.com a vloží kód, který vidí na mé sdílené obrazovce. Zapíší odpovědi a odešlou je. Všichni pak vidíme, jak odpovídají ostatní.
To se ale nemusí vždycky hodit. Prezentace nabízí překrytí slov nějakým obrázkem. Pak, i při sdílené prezentaci a sdílené obrazovce, žáci odpovědi jiných nevidí. Obrázek se odsune stranou, když prezentující klikne na klávesu S.
Se slovní zásobou, kterou žáci znají na začátku nějakého tématu, pak ještě pracujeme. Jde to velmi jednoduše. Na tabletu udělám printscreen a ten pak anotuji. Hledáme třeba různé slovní druhy, opravujeme chyby, řadíme slova do skupin podle určitých kritérií. Nakonec může slovní mrak vypadat třeba takhle.
Skoro by to vypadalo, že se word cloud dá využít jen na jazyky. Ale kdepak, můžete ho využít třeba jako reflexi z hodiny fyziky, kdy žáci prezentovali podle vybraných témat. Tato třída s mentimetrem pracovala poprvé – z některých odpovědí je vidět, že se někteří žáci snažili psát odpovědi ve větách.
Ale to určitě příště napravíme.
Tak co říkáte, zkusíte mentimeter využít? Dejte nám vědět.
Mentimeter znám a používám úplně stejně, ale nenapadla mě ta věc s anotací. Díky za tip! 😘
Jindro, to mám radost, že se to někomu hodí.
Anotace mne nenapadla. Používám hodně i na hodnocení.
Dobrý den, mentimeter používám při výuce chemie a přírodopisu. Moc se mi líbí. Ten print screen znám, ale ještě jsem nevyužila.
Je fajn vidět, že Mentimeter žije.