Jedna z akcí letošního Codeweeku konaná u nás na škole.
Do fyziky v šestém ročníku je začleněna kapitola Tělesa a látky. Žáci se učí rozlišit mezi látkou a tělesem a zkoumají vlastnosti látek.
Místo obvyklého pracovního listu jsem tentokrát chtěla zvolit programovací aktivitu ve Scratchi. Využila jsem toho, se Scratchem je možné pracovat i na iPadu. Plánovala jsem, že žáci vytvoří hru, kde budou ze seznamu látek vytahovat jednotlivé látky a umisťovat do správné skupiny – pevné, kapalné nebo plynné.
Jenže samotný program by byl pro žáky dost složitý, zatím v prostředí Scratch nepracovali a přece jen to není něco, co přehlédnete a pochopíte jedním prohlédnutím.
Připravila jsem tedy program (díky, Fando), a jednotlivé skupiny žáků ho jenom doplňovaly, upravovaly jednotlivé bloky, připravovaly seznam látek a přiřazovaly je na správná místa.
Čeká nás teď v rámci distanční asynchronní výuky odbroukování, ale některé hry už vypadají docela dobře. Tak si pojďte zahrát.
A ještě certifikát za účast na Codeweekové akci.
Ahoj Peti, to je moc fajn nápad. Jen mě mrzí, že to nezvládnu vzdáleně předat…schovávám si to napřesrok 😉
Díky, Lukáši. Je fakt, že tohle se na dálku asi špatně vysvětluje.