Dejte mi pevný bod a pohnu i českým školstvím

Petra a Slávek

Menu
  • Úvodní stránka
  • Slávek Hora
  • Petra Boháčková
  • Inspirace…
  • Školení
  • O2 Chytrá škola
    • Aplikace Action Bound – využití v hodině
    • Aplikace Action Bound – úvod
    • Určuj druhy rostlin – jaké aplikace jsou nejvhodnější
Menu

Látky a Scratch

Zveřejněno v 16 října, 202015 října, 2020 od Petra

Jedna z akcí letošního Codeweeku konaná u nás na škole.

Do fyziky v šestém ročníku je začleněna kapitola Tělesa a látky. Žáci se učí rozlišit mezi látkou a tělesem a zkoumají vlastnosti látek.

Místo obvyklého pracovního listu jsem tentokrát chtěla zvolit programovací aktivitu ve Scratchi. Využila jsem toho, se Scratchem je možné pracovat i na iPadu. Plánovala jsem, že žáci vytvoří hru, kde budou ze seznamu látek vytahovat jednotlivé látky a umisťovat do správné skupiny – pevné, kapalné nebo plynné.

Jenže samotný program by byl pro žáky dost složitý, zatím v prostředí Scratch nepracovali a přece jen to není něco, co přehlédnete a pochopíte jedním prohlédnutím.

Připravila jsem tedy program (díky, Fando), a jednotlivé skupiny žáků ho jenom doplňovaly, upravovaly jednotlivé bloky, připravovaly seznam látek a přiřazovaly je na správná místa.

Čeká nás teď v rámci distanční asynchronní výuky odbroukování, ale některé hry už vypadají docela dobře. Tak si pojďte zahrát.

A ještě certifikát za účast na Codeweekové akci.

 

 

 

2 komentáře u „Látky a Scratch“

  1. ;) napsal:
    23 října, 2020 (1:52 pm)

    Ahoj Peti, to je moc fajn nápad. Jen mě mrzí, že to nezvládnu vzdáleně předat…schovávám si to napřesrok 😉

    Odpovědět
    1. Petra napsal:
      23 října, 2020 (4:20 pm)

      Díky, Lukáši. Je fakt, že tohle se na dálku asi špatně vysvětluje.

      Odpovědět

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Nejnovější příspěvky

  • Grafseso podle vzoru pexeso
  • Překlad? Zkuste další funkce Překladače
  • Online deskovky v distančce
  • Prezentace – pojďme na tu interaktivní a sdílenou
  • Zámek online

Nejnovější komentáře

  • Slávek Hora: Prezentace – pojďme na tu interaktivní a sdílenou
  • Kejsy: Prezentace – pojďme na tu interaktivní a sdílenou
  • Tomáš Musiol: Zámek online
  • Petra: Zámek online
  • Helena Šilhánková: Zámek online

Archivy

  • Leden 2021
  • Prosinec 2020
  • Listopad 2020
  • Říjen 2020
  • Září 2020
  • Červen 2020
  • Květen 2020
  • Duben 2020
  • Březen 2020
  • Únor 2020
  • Leden 2020
  • Prosinec 2019
  • Listopad 2019
  • Říjen 2019
  • Září 2019
  • Červen 2019
  • Květen 2019
  • Duben 2019
  • Březen 2019
  • Únor 2019

Šuplíčky

  • #AR
  • #Bighugelab
  • #Bosounohou
  • #Bylo_nebylo
  • #Classtools
  • #Codeweek
  • #Fotografujeme
  • #Goconqr
  • #Google
  • #Inspirace
  • #Jen_tak
  • #Mohli_byste_vědět
  • #Na_zkušené
  • #QR
  • #Vytaženo_ze_šuplíku
  • #Výuka
  • #Zápisky_z_konferencí
  • #Zaujalo_nás
  • Prezentujeme
  • Uncategorized

Základní informace

  • Přihlásit se
  • Zdroj kanálů (příspěvky)
  • Kanál komentářů
  • Česká lokalizace
© 2021 Dejte mi pevný bod a pohnu i českým školstvím | Powered by Minimalist Blog WordPress Theme