Přejdi na obsah

Dejte mi pevný bod a pohnu i českým školstvím

Petra a Slávek, ISSN 2788-1377

Menu
  • Úvodní stránka
  • Slávek Hora
  • Petra Boháčková
  • Inspirace…
  • Školení
  • O2 Chytrá škola
    • Aplikace Action Bound – využití v hodině
    • Aplikace Action Bound – úvod
    • Určuj druhy rostlin – jaké aplikace jsou nejvhodnější
    • Snotes znamená tajné zprávy
    • Romulus a Rébus
    • Co se skrývá v Geofunu
    • Mapa geolokační hry
    • Copak je to za ptáčka
    • Příprava geolokační hry
    • Rozšířená realita v geolokačních hrách
    • Společné testování
    • Inspirace pro tvorbu geolokačních her ve výuce
    • Questing
    • Osvědčené postupy pro návrhy hry
    • Mapy a rozšířená realita
    • Pro měření používejme senzory
    • Mapy a rozšířená realita
    • iNaturalist
    • Hopla z gauče ven
    • Jak jsme připravovali obsah hry
    • Když jsou do hry potřeba křížovky
    • Mindfulness
    • Obrázky od hry od umělé inteligence
    • Když potřebujete do hry delší text
    • Živé webkamery
    • Pohled z okna
    • Adventní kalendář
  • O nás
Menu

Classroomscreen – a jak řídíte hodinu vy?

Zveřejněno v 7 června, 201926 května, 2020 od Slávek Hora

Někdo z komunity kolem GEG Učte s námi (najdete na Facebooku) mně v době jejího fungování na sociální síti G+ upozornil na tuhle stránku – Classroomscreen.com. Hned jsem musel vyzkoušet. Co totiž nevyzkoušíte hned, to už pravděpodobně zapadne do propadliště dějin, Vašich dějin.

Hned jsem se do tohohle nástroje zamiloval, začal jsem sledovat i jejich twitterový účet. To abych věděl hned o všech novinkách.

A k čemu že to je dobré? Zkuste se podívat a pochopíte. V podstatě to funguje jako balící papír na nástěnku Vašeho plátna, interaktivní tabule. Nic se neukládá, zavřete okno prohlížeče a je uklizeno. Že byste ten baličák potřebovali uchovat? Tak si udělejte PrintScreen. Ten si můžete uložit do Vašeho elektronického portfolia a použít při pohovoru s vedením školy na konci školního roku při hodnocení Vaší práce.

Co všechno na „baličáku“ najdete? Můžete si změnit jazyk – no kdo by to dneska řešil, ale jsou takoví mezi námi, třeba já. 🙂 Můžete si vyměnit pozadí – máte sadu přednastavených, nahrát si můžete i vlastní – potřebujete nějaký tématický obrázek, protože hodina bude o… Nebo natáhnete mapu dané oblasti, bitvy, města, kam pojedete na výlet apod. Můžete si pod kostky nakopírovat seznam žáků ve třídě a jen losovat, kdo povede skupiny, bude řešit nějaký úkol. Určitě využijte.

Mně osobně potěšila mikrofon – slouží ke snímání hlukové kulisy třídy. Nastavíte hlukovou úroveň, vyzkoušíte se žáky, pokud překročíte, systém zacinká. Učím své žáky tzv. půlmetrový hlas, dá to práci, ale vyplatí se to. Tohle je taková vděčná pomůcka. Super věc je také rychle generování QR kódu. Potřebujete, aby se žáci rychle přesunuli na nějaký zdroj, zkopírujete URL, vložíte do řádku nad tento nastroj a kliknete do čtverečku s QR kódem. Načítejte, prosím.

Další dva nástroje slouží pro kreslení. První Vám udělá z okna prohlížeče celoobrazovkové kreslící plátno, druhý ho udělá jen na části baličáku. Vyzkoušejte, co je pro Vás výhodnější. Jak se ten celoobrazovkový režim kreslícího plátna zavírá? Tak to jsem Vám úplně zapomněl říct. Všechny objekty se končí na spodním panelu červeným křížkem. Nezapomeňte si tedy včas udělat PrintScreen. Písmeno T v nástrojích slouží k zapisování textu z klávesnice.

Osobně mám rád další nástroj – způsob práce. Budeme pracovat společně, aspolupracovat se sousedem, má být ticho, nebo můžeme šeptat, Ještě bych přivítal, kdybych si to mohl doplnit sám. Ale se žáky se vždycky domluvím, co to vlastně mám na mysli. Když to dobře vysvětlím, je většinou pohoda. Mám rád i semafor, kterým dávám najevo, v jaké fázi práci se ve třídě právě nacházíme. Svítí zelená, právě pracujeme na plné obrátky. Semafory můžete zobrazit dva. Stejně tak QR kódy, textová pole minutky a hodiny. Toho jsem si všiml právě teď. Když zobrazíte druhé hodiny, objeví se Vám kalendář. Šikovné. Osobně si bez hodin neumím představit hodinu. A musím je mít na očích stejně jako žáci.

To poslední, co mám rád u tohohle baličáku, je pokládání otázek, hodnocení hodiny, hlasování. Klikněte vpravo dole na zelenočervené smajlíky, otevře se Vám další okno. Vy můžete kliknout na otázku – původní je v angličtině – a zapisujete ten svůj dotaz. Používám to hlavně na hodnocení hodiny. Položím otázku, tablet položím na stůl ke dvěřím a odcházející žáci klikají na smajlíky. A já tak vím, co se mi podařilo. Nahoře vidíte, kolik žáků odhlasovalo a můžete si stáhnout výsledky hlasování show result – ukládáte do svého portfolia.

Jednoduché, že. Určitě vyzkoušejte. A protože nic se nevytvořilo jen tak, tak můžete daroval nějakou malou sumu tvůrcům, kterým děkuji za jejich super Classroomscreen – Donate.

A kdo by chtěl, najde i nápovědu – vlevo nahoře. 🙂

Slávek Hora

P.S.: V květnu 2020 najednou zmizely obrázky. Nahrál jsem je znovu, i když Classroomscreen už vypadá jinak. O jeho vylepšení se dočtete na blogu Libora Klubala.

4 komentáře u „Classroomscreen – a jak řídíte hodinu vy?“

  1. Lukáš napsal:
    6 května, 2020 (12:42 pm)

    V článku nějak zmizely náhledové obrázky, vidím jen bílé obdélníky.

    Odpovědět
    1. Petra napsal:
      6 května, 2020 (12:45 pm)

      Já taky 🙁 Tak dlouho jsem upravovala, až se mi po vedlo tohle. Snad to půjde opravit (v dohledné době, ten termín umím z webu mšmt, „zveřejníme v dohledné době“)

      Odpovědět
    2. Slávek Hora napsal:
      6 května, 2020 (2:54 pm)

      Lukáši, dobrý den. Já ty obrázky vidím, i když si dám náhled příspěvku jako na webu, i když se přepnu do anonymního okna, i když jsem na jiném počítači.
      Slávek Hora

      Odpovědět
    3. Slávek Hora napsal:
      6 května, 2020 (10:20 pm)

      Lukáši, kouknul jsem na to na dalších počítačích, a tam už nebyly ani obdélníky. Je zvláštní, že v médiích na WP jsou vidět jen otazníky, po rozkliknutí se objeví obrázky. Stáhnul jsem je zpět do počítače a nahrál je znovu do Médií ve WP, nahrál jsem je znovu na svá místa v článku. Opraveno, ale vůbec netuším, proč se to odehrálo. Budu pátrat u kolegů, kteří spravují weby na WP.
      Slávek Hora

      Odpovědět

Napsat komentář: Petra Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Nejnovější příspěvky

  • Krásné léto
  • Dokončená opakovací únikovka
  • Konečně už to stiskni
  • Únikovka jako opakování
  • Digitální hudebka

Nejnovější komentáře

  • Slávek Hora: zGIFuj to
  • Regína Hajná: zGIFuj to
  • Slávek Hora: zGIFuj to
  • Miluše Moučková: zGIFuj to
  • Petra: Online adventní kalendář

Archivy

  • Červen 2025
  • Květen 2025
  • Duben 2025
  • Březen 2025
  • Únor 2025
  • Leden 2025
  • Prosinec 2024
  • Listopad 2024
  • Říjen 2024
  • Září 2024
  • Červen 2024
  • Květen 2024
  • Duben 2024
  • Březen 2024
  • Únor 2024
  • Leden 2024
  • Prosinec 2023
  • Listopad 2023
  • Říjen 2023
  • Září 2023
  • Červen 2023
  • Květen 2023
  • Duben 2023
  • Březen 2023
  • Únor 2023
  • Leden 2023
  • Prosinec 2022
  • Listopad 2022
  • Říjen 2022
  • Září 2022
  • Červenec 2022
  • Červen 2022
  • Květen 2022
  • Duben 2022
  • Březen 2022
  • Únor 2022
  • Leden 2022
  • Prosinec 2021
  • Listopad 2021
  • Říjen 2021
  • Září 2021
  • Červen 2021
  • Květen 2021
  • Duben 2021
  • Březen 2021
  • Únor 2021
  • Leden 2021
  • Prosinec 2020
  • Listopad 2020
  • Říjen 2020
  • Září 2020
  • Červen 2020
  • Květen 2020
  • Duben 2020
  • Březen 2020
  • Únor 2020
  • Leden 2020
  • Prosinec 2019
  • Listopad 2019
  • Říjen 2019
  • Září 2019
  • Červen 2019
  • Květen 2019
  • Duben 2019
  • Březen 2019
  • Únor 2019

Šuplíčky

  • #AI
  • #AR
  • #Bighugelab
  • #Bosounohou
  • #Bylo_nebylo
  • #Classtools
  • #Codeweek
  • #Fotografujeme
  • #Goconqr
  • #Google
  • #Inspirace
  • #Jen_tak
  • #Mohli_byste_vědět
  • #Na_zkušené
  • #oslavujeme
  • #programujeme
  • #QR
  • #šifrujeme
  • #Vytaženo_ze_šuplíku
  • #Výuka
  • #Zápisky_z_konferencí
  • #Zaujalo_nás
  • Prezentujeme
  • Uncategorized

Základní informace

  • Přihlásit se
  • Zdroj kanálů (příspěvky)
  • Kanál komentářů
  • Česká lokalizace

Toto dílo podléhá licenci Creative Commons Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní License.

Webarchivováno Národní knihovnou Čr, více

© 2025 Dejte mi pevný bod a pohnu i českým školstvím | Powered by Minimalist Blog WordPress Theme