Kdysi kdesi kdosi řekl: Umělá inteligence je nic moc softvér, ale jinak docela dobrý kolega.
Tak se toho držím a vždycky, když si o plánování výuky potřebuju popovídat, povídám si s chatem (možná s Chatem).
A z jednoho takového povídání o mém nápadu vzešla docela zajímavá aktivita, na které s dětmi teď ve fyzice pracujeme.
Děláme model zrcadlového labyrintu. Asi je vám jasné, do jaké části fyziky jsme se v osmičce dostali.
Hodina, která předcházela, se týkala zrcadel. Tady bych ráda upozornila moc pěkný materiál z Centra robotiky, který vytvořila Martina Ceková (díky, Marti), https://skoleni.plzen.eu/images/prirucky/130_optika_se_zrcadly.pdf
který jsem ve výuce využila.
Práce na labyrintu pak probíhá (a ještě bude probíhat) v následujících hodinách – rozhodně nejméně dvou.
Umělá inteligence mi pomohla utřídit si, co vlastně se mají děti během práce naučit a vyzkoušet. tak vzniklo zadání.
Pomohla mi také navrhnout postup práce – jakousi osnovu práce, podle které žáci postupují.
A co vlastně žáci dělají? Žáci pracují ve skupinách a vytvářejí model zrcadlového labyrintu, kterým bude procházet igráček. Na vybraných místech se v zrcadlech uvidí nějak zdeformovaně, jinde ne. Někde bude třeba vidět víckrát. Prostě jako v zrcadlovém bludišti.
Jak se žákům práce povedla vám napíšu příště, zatím jsou ve fázi plánování. Vytvořený mám jen kousek modelu, abych mohla žákům ukázat, jak třeba může výsledek vypadat.
PS – s modelem mi Chat nepomáhal, stříhat zatím neumí 🙂