Určitě sledujete Jitku Rambouskovou a její blog Co jsem vyzkoušela. Pak vám asi neunikl článek o qr kódech trochu jinak. A proč trochu jinak? Kód, který vám tam uváděná stránka vygeneruje, totiž musíte domalovat. Dají se využít tisícero způsoby. Já vám teď jedno možné využití nabídnu.
Když pracujete na eTwinningovém projektu, je dobré, když se děti ze spolupracujících tříd na začátku navzájem seznámí. To může být provedeno různými způsoby. Jeden z nich může být pomocí právě dokreslovacího kódu.
Pojďme se na to mrknout. Zadání může vypadat třeba takhle:
Look at the picture.
One girl has her eyes closed. Has she got a long- sleeved T-shirt? If yes, colour 2. If not colour 1. (tady je odpověď ano, obrázek jsem schválně rozostřila, abych ho mohla uveřejnit, takže nepoznáte, která dívka má zavřené oči. Na původním obrázku to vidět je).
This girl is between two boys. The boy on the left is wearing glasses. One of the boys has a white T-shirt and he has a brother in the class, too. Is his brother sitting next to the girl with the long-sleeved t-shirt? If yes colour 3, if not colour 5. (opět napovím, ano)
Is there a girl with long blond hair behind the girl who has got the long-sleeved t-shirt? If yes colour 4, if not colour 6.
Next to this girl there are two girls. The girl with a purple sweat shirt is called Květa and the girl on Květa is called Tereza. Is there a boy next to a green chair wearing a sweatshirt with a logo of League of Legends? If yes colour 8 if not colour 7 and 9.
Zde je qr kód, který vybarvíte podle toho, jak na otázky odpovídáte.
Konečný správně vybarvený qr kód vypadá takhle:
Povede vás na odkaz, kde uvidíte, jak se děti všechny děti ve třídě jmenují.
A jak využijete dokreslovací qr kód vy?