Letos učím fyziku jen v osmých třídách. A máme jen hodinu týdně. První hodinu obvykle věnujeme seznámení se s tím, co se budeme ve fyzice letos učit. Jenže při hodinové dotaci se mi nechtělo věnovat celou hodinu listování učebnicí a pročítání obsahu. Trochu nuda. Přitom ale vědět, co budeme probírat může pomoci žákům naplánovat si, čeho chtějí ve fyzice dosáhnout.
Takže kudy na to? V době, kdy jsem si hodinu připapravovala, mi do ruky přišly Digitální pohádky pro (ne)poučitelné děti a (ne)znalé dospělé. Knížka se zaměřuje na rizika spojená s online životem a na způsoby jejich účinné prevence. Zabývá se tématy, jako jsou fake news, hoaxy, cybergrooming, kyberšikana nebo strach z promeškání (FoMo). V jedné kapitole autor připomíná web breakyourownnews.com.
A tohle připomenutí se mi hodilo. Uděláme fakenews o tom, co se budeme letos učit ve fyzice. Vytvořila jsem dopis pro žáky, o tom, co se letos učit budeme a žáci měli za úkol za pomoci nástroje na classtools.net vytvořit fake news. Na fotce je ukázka zprávy.