Velikost úhlu odrazu se rovná velikosti úhlu dopadu. Dopadající a odražený paprsek leží ve stejné rovině – v rovině dopadu.
Jak vidíte, ve fyzice v osmé třídě došlo na zákon odrazu (pro nefyziky – všechno se točí kolem zrcadel). Rozhodli jsme se žáky opustit klidné vody vyrábění periskopu a zkusit vyvinout prototyp deskové hry, ve které bude využit právě zákon odrazu.
K dispozici máme kartonové krabice, laserová ukazovátka, zrcátka a naše hlavy. Taky máme nápad. Cílem hry bude zasáhnout paprskem z laserového ukazovátka terč. Mezi terčem a ukazovátkem budou umístěny překážky rozestavěné podle karty, kterou si hráč vytáhne. Hráč bude muset postavit mezi překážky zrcátka tak, aby paprsek zasáhl terč. Takže hru bude moci hrát. jednotlivec. Ale i skupinka hráčů, vymyslíme jim bodování.
Na začátku jsme si zkusili sepsat úkoly, které před námi stojí. A rovnou jsme se do nich pustili.
Už máme název. Návrhy, hlasování a název je na světě. Hra se bude jmenovat Zasuň, rozsviť a tref se (osmáci, no :-)).
Překážky a držáky na zrcadla vytiskneme na 3D tiskárně. Na konci hodiny jsme už měli soubor připravený k tisku. Po vytištění musíme trochu opakovat s Járou Cimrmanem „… Výrobky, které vycházejí z naší dílny, jsou zatím příliš veliké. …“ Příště upravíme, zmenšíme.
O tom, jak s tvorbou hry pokračujeme, vás budu informovat v některém z dalších příspěvků.