To už zase budeme simulovat? Ano, vždyť naposledy jsme simulovali asi před půlrokem.
Řeč je o online simulacích vytvořených univerzitou v Coloradu. Tentokrát jsem vybrala v rámci optiky rgb aditivní skládání barev.
Úkol: Prozkoumejte RGB aditivní skládání tří základních barev světla v různých poměrech intenzity.
Nejprve se žáci seznámili s ovládáním aplikace.
Příprava: Běžte na odkaz https://bit.ly/rgbbulbs a vyberte RGB bulbs.Vyzkoušejte si všechny tři baterky zapnout na plný výkon. Jakou barvu vidí člověk? Teď jednu baterku vypněte úplně. Jakou jste vypnuli? Jakou barvu vidí člověk teď?
Dál se ještě zamysleli nad tím, proč se tomuto skládání říká RGB.
Pak už se zabývali skládáním barev, intenzitu jednotlivých složek zapisovali do tabulky. Do posledních volných řádků doplnili své oblíbené barvy.
Barva | červená (%) | zelená (%) | modrá (%) |
žlutá | |||
azurová (obloha) | |||
purpurová | |||
oranžová (pomeranč) | |||
hnědá (mléčná čokoláda) | |||
levandulová | |||
světle růžová | |||
fialová | |||
tmavě modrá | |||
zelená | |||
Největší oříškem byl závěr – jak dvěma třemi větami shrnout to, co zjistili. Nakonec se poprali i s tím.
V jedné třídě tahle hodina probíhala online. Zadání ve formě pracovního listu si žáci stáhli z Padletu, kam pak umisťovali i své řešení. Ve druhé paralelce jsme pracovali prezenčně. Tam jsem Padlet vynechala.
Myslím, že by mohla následovat hodina výtvarné výchovy, kde by se stejné barvy žáci pokoušeli namíchat z barev. Ale to už by byla jiná písnička (a vůbec by všechno bylo jinak, ale to vy víte).