Přejdi na obsah

Dejte mi pevný bod a pohnu i českým školstvím

Petra a Slávek, ISSN 2788-1377

Menu
  • Úvodní stránka
  • Slávek Hora
  • Petra Boháčková
  • Inspirace…
  • Školení
  • O2 Chytrá škola
    • Aplikace Action Bound – využití v hodině
    • Aplikace Action Bound – úvod
    • Určuj druhy rostlin – jaké aplikace jsou nejvhodnější
    • Snotes znamená tajné zprávy
    • Romulus a Rébus
    • Co se skrývá v Geofunu
    • Mapa geolokační hry
    • Copak je to za ptáčka
    • Příprava geolokační hry
    • Rozšířená realita v geolokačních hrách
    • Společné testování
    • Inspirace pro tvorbu geolokačních her ve výuce
    • Questing
    • Osvědčené postupy pro návrhy hry
    • Mapy a rozšířená realita
    • Pro měření používejme senzory
    • Mapy a rozšířená realita
    • iNaturalist
    • Hopla z gauče ven
    • Jak jsme připravovali obsah hry
    • Když jsou do hry potřeba křížovky
    • Mindfulness
    • Obrázky od hry od umělé inteligence
    • Když potřebujete do hry delší text
    • Živé webkamery
    • Pohled z okna
    • Adventní kalendář
  • O nás
Menu

Konečně už to stiskni

Zveřejněno v 20 června, 202520 června, 2025 od Slávek Hora

Oni měli na mysli tiskni, ale to jsou takové krajové zvláštnosti. Nebo jsem to přinesl já? Bůh ví, kdo to byl, ale je to jedno. Dnes o principech práce.

Modelujeme v Tinkercadu 3D objekty, abychom mohli tisknout. Máme vytvořeny třídy a v nich žákovské účty. Jako učitel vidím práci žáků, nutím je však, aby dokázali práci vyexportovat ve „správném formátu“ a otevřít si ji ve sliceru, tedy v PrusaSliceru. Chtěl jsem po nich, aby svoje výtvory dokázali nahrát třeba do nějakého cloudu – aby to bylo vidět, tak do Padletu.

Prohlédli jste si výrobek ze všech stran? Nelevituje vám? Neponořuje se pod podložku?

Neeeee, jak by mohl, tohle všechno už známe.

Tak jdeme slicovat, vyzkoušejte si to sami. Chvíli nastavujeme parametry ve sliceru, jen to jednoduché. Hlavně ať je nezahltím.

Žádné problémy.

Dobře, tak to stiskneme.

Skládám naše 3D výrobky do sliceru, už vidím problémy, avizuji je. Ale co, tak to vyzkoušíme, ne? Dávám ještě vyhledat, z jakého materiálu bychom mohli tisknout, jaké pro něj potřebujeme parametry. Nechávám také vyhledat nejčastější chyby při 3D tisku.

Uveďte zdroj.

Zdroj? Jo ahaaaa. A stačí to takhle?

Začíná přímý přenos z tiskárny, zapínám zrcadlení iPadu, na něm zpínám fotoaparát, ať to vidíme ve velké, formátu na stěně. Někoho tím už neohromím, to ani nechci, chci, aby viděli, jaké aktivity bude tiskána činit. Popisuji to.

Ráno vám výtisky přinesu.

Až ráno?

Tak něco se nám odlepovalo, někde se trhalo vlákno, některé výrobky jsme tiskli bez podpěr ve výšce (všechno máme zkontrolováno, že), někde se nám risk vyplatil, někde máme špagety. Ovšem bez těchto chyb by to nešlo, kde bychom sehnaly ty všechny zkušenosti. Učíme se z chyb. Takže příště ještě lepší kontrola, opravdu si prohlédněte výrobek ze všech stran, i zespoda. A hlavně máme „vlastní“ výrobek, a o to šlo především.

Pro mě je to zkušenost, že se to s žáky dá realizovat, že 3D tisk můžeme zkusit i v jiné hodině než při informatice. Hlavně jsem si pohrál se systémem, kde si připravím třídy a žáky, oni si jen kliknou na odkaz a zadají heslo. Snad jsem je přesvědčil o výhodnosti cloudového řešení, ukázali jsme si i rizika. Byl to můj úkol pro tento školní rok, konečně rozjet 3D tisk. Zaujatě jsme pracovali na vlastním výrobku.

Ilustrační snímky z akce 3D tisk:

Slávek Hora

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Nejnovější příspěvky

  • Krásné léto
  • Dokončená opakovací únikovka
  • Konečně už to stiskni
  • Únikovka jako opakování
  • Digitální hudebka

Nejnovější komentáře

  • Slávek Hora: zGIFuj to
  • Regína Hajná: zGIFuj to
  • Slávek Hora: zGIFuj to
  • Miluše Moučková: zGIFuj to
  • Petra: Online adventní kalendář

Archivy

  • Červen 2025
  • Květen 2025
  • Duben 2025
  • Březen 2025
  • Únor 2025
  • Leden 2025
  • Prosinec 2024
  • Listopad 2024
  • Říjen 2024
  • Září 2024
  • Červen 2024
  • Květen 2024
  • Duben 2024
  • Březen 2024
  • Únor 2024
  • Leden 2024
  • Prosinec 2023
  • Listopad 2023
  • Říjen 2023
  • Září 2023
  • Červen 2023
  • Květen 2023
  • Duben 2023
  • Březen 2023
  • Únor 2023
  • Leden 2023
  • Prosinec 2022
  • Listopad 2022
  • Říjen 2022
  • Září 2022
  • Červenec 2022
  • Červen 2022
  • Květen 2022
  • Duben 2022
  • Březen 2022
  • Únor 2022
  • Leden 2022
  • Prosinec 2021
  • Listopad 2021
  • Říjen 2021
  • Září 2021
  • Červen 2021
  • Květen 2021
  • Duben 2021
  • Březen 2021
  • Únor 2021
  • Leden 2021
  • Prosinec 2020
  • Listopad 2020
  • Říjen 2020
  • Září 2020
  • Červen 2020
  • Květen 2020
  • Duben 2020
  • Březen 2020
  • Únor 2020
  • Leden 2020
  • Prosinec 2019
  • Listopad 2019
  • Říjen 2019
  • Září 2019
  • Červen 2019
  • Květen 2019
  • Duben 2019
  • Březen 2019
  • Únor 2019

Šuplíčky

  • #AI
  • #AR
  • #Bighugelab
  • #Bosounohou
  • #Bylo_nebylo
  • #Classtools
  • #Codeweek
  • #Fotografujeme
  • #Goconqr
  • #Google
  • #Inspirace
  • #Jen_tak
  • #Mohli_byste_vědět
  • #Na_zkušené
  • #oslavujeme
  • #programujeme
  • #QR
  • #šifrujeme
  • #Vytaženo_ze_šuplíku
  • #Výuka
  • #Zápisky_z_konferencí
  • #Zaujalo_nás
  • Prezentujeme
  • Uncategorized

Základní informace

  • Přihlásit se
  • Zdroj kanálů (příspěvky)
  • Kanál komentářů
  • Česká lokalizace

Toto dílo podléhá licenci Creative Commons Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní License.

Webarchivováno Národní knihovnou Čr, více

© 2025 Dejte mi pevný bod a pohnu i českým školstvím | Powered by Minimalist Blog WordPress Theme