Přejdi na obsah

Dejte mi pevný bod a pohnu i českým školstvím

Petra a Slávek, ISSN 2788-1377

Menu
  • Úvodní stránka
  • Slávek Hora
  • Petra Boháčková
  • Inspirace…
  • Školení
  • O2 Chytrá škola
    • Aplikace Action Bound – využití v hodině
    • Aplikace Action Bound – úvod
    • Určuj druhy rostlin – jaké aplikace jsou nejvhodnější
    • Snotes znamená tajné zprávy
    • Romulus a Rébus
    • Co se skrývá v Geofunu
    • Mapa geolokační hry
    • Copak je to za ptáčka
    • Příprava geolokační hry
    • Rozšířená realita v geolokačních hrách
    • Společné testování
    • Inspirace pro tvorbu geolokačních her ve výuce
    • Questing
    • Osvědčené postupy pro návrhy hry
    • Mapy a rozšířená realita
    • Pro měření používejme senzory
    • Mapy a rozšířená realita
    • iNaturalist
    • Hopla z gauče ven
    • Jak jsme připravovali obsah hry
    • Když jsou do hry potřeba křížovky
    • Mindfulness
    • Obrázky od hry od umělé inteligence
    • Když potřebujete do hry delší text
    • Živé webkamery
    • Pohled z okna
    • Adventní kalendář
  • O nás
Menu

Digitální hudebka

Zveřejněno v 13 června, 202513 června, 2025 od Slávek Hora

Nevím, jestli činím dobře, ale občas si při suplovaných hodinách vytvořím svůj vlastní program. Dnes jdu na hudebku. Kdysi jsem několik let chodil do LŠU, dnes ZUŠ. Moc mě to nebavilo, je víc faktorů, proč to tak bylo. To je jiná historie, o tom zase někdy příště.

Tak co bychom mohli s osmáky (u kterých mimochodem učím informatiku) dělat? Ta informatika je jedna hodina týdně, takže si asi umíte představit, co za 45 minut stihneme.

Zkusíme si složit hudbu v GarageBandu (protože iPad, nativní aplikace). To bude vypadat jako v seriálu mého dětství – Podvuhodná dobrodružství rodiny Smolíkovy. Díl se jmenuje Planeta hudby, dám vám se odkaz. Legendární seriál maďarské televize, který jsme jako v dětství hltali. Musíte přejít přibližně na 1 hodinu 40 minut, a pak už uvidíte, jak probíhala naše hodina. Kousek jsem si pustil. Mohl bych přijít do hodiny a odzpívat přivítání a instrukce. No uvidíme, to je výzva. Hlavně jim nesmím zapomenout říct, že budeme v jiné třídě, v jiném patře, abych nemusel ty iPady přenášet a abych se mohl rychle přepojit na interaktivní panel se svým iPadem.

Začíná hodina, sedmá. Zapomněl jsem jim říct, že se sejdeme v jiném patře, v jiné třídě. Zpívat jsem nezačal, protože se trousili s větami, že nevěděli, že jsem jinde atd. Bylo po polední přestávce. Zklidnění, instrukce a jdeme pracovat.

Pouštím seriál, hluk na planetě hudby veliký. Proto použijeme tišící gesto na přerušení práce, kdyby bylo potřeba.

Tak takhle to tu bude za chvíli vypadat.

Jdeme pracovat. Hledáme v GarageBandu LiveLoops, někteří zkouší i ostatní hudební nástroje. Vždycky jsem se GarageBandu bál, najednou ho volně používám, je to krása. Nahráváme.

Musíme vyexportovat naše dílka. Jako hudbu, vyzvánění nebo projekt?

Vysvětlujeme si rozdíly. Exportujeme. Zatím do Souborů.

Pojmenujte si svou hudbu, aby se vám to lépe hledalo.

Někteří vnímají, jiní ne, však to za chvíli napravíme.

Abychom si mohli poslechnout hudbu ostatních dvojic, nahrajeme si vaše výtvory na padletí nástěnku.

Padletí nástěnka je založena, někteří nahráli, někteří nahrát nemohou, prý chyba. Asi to mají hodně veliké. Upozorňoval jsem je na to, vyzkoušeli si na vlastní kůži. Pouštíme si kousky složené skladby.

Proč jsme to dělali? Abychom si ukázali, že složit hudbu nemusí být takovou překážkou. Také jak se exportují soubory a do jakých míst, jak to nahrát do nějaké cloudové služby, jaký to má formát…

Zkusíme si spolu zahrát ještě na jedno společné piáno?

Někteří souhlasí, jiní se nevyjadřují, sedmá hodina v osmém ročníku. Použijeme Chome Music Lab. Dávám odkaz, děcka zkoušejí, generuji si odkaz do QR kódu. Tak takhle to nepůjde, koukáš jinam, musíš vlevo dole. Bože. Hlavně nepanikař. Načítáme QR kód.

Podařilo se mi a v závěru hodiny už hrajeme na mém iPadu na jedno piáno. Je tam nástrojů víc, zvou vás k vyzkoušení. Proto pro mé osmáky zůstává nástěnka stále přístupná ve čtecím módu, aby si vyzkoušeli, třeba doma, nebo na příští hudebce, až budou reportovat kolegyni/kolegovi, co dělali na digitální hudebce.

A díky Danovi Pražákovi, že mi před léty ukázal tišící gesto pomocí tleskání. Díky tomu se mi dařilo tuhle hlučnou hodinu na planetě hudby trochu uřídit. 🙂

Slávek Hora ze suplované hudebky

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Nejnovější příspěvky

  • Únikovka jako opakování
  • Digitální hudebka
  • School Innovation Forum
  • Čtu si… Čteš si… Čti si!
  • Jak to mají v Portugalsku

Nejnovější komentáře

  • Slávek Hora: zGIFuj to
  • Regína Hajná: zGIFuj to
  • Slávek Hora: zGIFuj to
  • Miluše Moučková: zGIFuj to
  • Petra: Online adventní kalendář

Archivy

  • Červen 2025
  • Květen 2025
  • Duben 2025
  • Březen 2025
  • Únor 2025
  • Leden 2025
  • Prosinec 2024
  • Listopad 2024
  • Říjen 2024
  • Září 2024
  • Červen 2024
  • Květen 2024
  • Duben 2024
  • Březen 2024
  • Únor 2024
  • Leden 2024
  • Prosinec 2023
  • Listopad 2023
  • Říjen 2023
  • Září 2023
  • Červen 2023
  • Květen 2023
  • Duben 2023
  • Březen 2023
  • Únor 2023
  • Leden 2023
  • Prosinec 2022
  • Listopad 2022
  • Říjen 2022
  • Září 2022
  • Červenec 2022
  • Červen 2022
  • Květen 2022
  • Duben 2022
  • Březen 2022
  • Únor 2022
  • Leden 2022
  • Prosinec 2021
  • Listopad 2021
  • Říjen 2021
  • Září 2021
  • Červen 2021
  • Květen 2021
  • Duben 2021
  • Březen 2021
  • Únor 2021
  • Leden 2021
  • Prosinec 2020
  • Listopad 2020
  • Říjen 2020
  • Září 2020
  • Červen 2020
  • Květen 2020
  • Duben 2020
  • Březen 2020
  • Únor 2020
  • Leden 2020
  • Prosinec 2019
  • Listopad 2019
  • Říjen 2019
  • Září 2019
  • Červen 2019
  • Květen 2019
  • Duben 2019
  • Březen 2019
  • Únor 2019

Šuplíčky

  • #AI
  • #AR
  • #Bighugelab
  • #Bosounohou
  • #Bylo_nebylo
  • #Classtools
  • #Codeweek
  • #Fotografujeme
  • #Goconqr
  • #Google
  • #Inspirace
  • #Jen_tak
  • #Mohli_byste_vědět
  • #Na_zkušené
  • #oslavujeme
  • #programujeme
  • #QR
  • #šifrujeme
  • #Vytaženo_ze_šuplíku
  • #Výuka
  • #Zápisky_z_konferencí
  • #Zaujalo_nás
  • Prezentujeme
  • Uncategorized

Základní informace

  • Přihlásit se
  • Zdroj kanálů (příspěvky)
  • Kanál komentářů
  • Česká lokalizace

Toto dílo podléhá licenci Creative Commons Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní License.

Webarchivováno Národní knihovnou Čr, více

© 2025 Dejte mi pevný bod a pohnu i českým školstvím | Powered by Minimalist Blog WordPress Theme