Přejdi na obsah

Dejte mi pevný bod a pohnu i českým školstvím

Petra a Slávek, ISSN 2788-1377

Menu
  • Úvodní stránka
  • Slávek Hora
  • Petra Boháčková
  • Inspirace…
  • Školení
  • O2 Chytrá škola
    • Aplikace Action Bound – využití v hodině
    • Aplikace Action Bound – úvod
    • Určuj druhy rostlin – jaké aplikace jsou nejvhodnější
    • Snotes znamená tajné zprávy
    • Romulus a Rébus
    • Co se skrývá v Geofunu
    • Mapa geolokační hry
    • Copak je to za ptáčka
    • Příprava geolokační hry
    • Rozšířená realita v geolokačních hrách
    • Společné testování
    • Inspirace pro tvorbu geolokačních her ve výuce
    • Questing
    • Osvědčené postupy pro návrhy hry
    • Mapy a rozšířená realita
    • Pro měření používejme senzory
    • Mapy a rozšířená realita
    • iNaturalist
    • Hopla z gauče ven
    • Jak jsme připravovali obsah hry
    • Když jsou do hry potřeba křížovky
    • Mindfulness
    • Obrázky od hry od umělé inteligence
    • Když potřebujete do hry delší text
    • Živé webkamery
    • Pohled z okna
    • Adventní kalendář
  • O nás
Menu

iRobot na scénu 4 – vyrážíme s vlastním programem

Zveřejněno v 28 března, 202516 dubna, 2025 od Slávek Hora

iRoboti nabití, v krabičce od kancelářského papíru formátu A4 dvě fixy, nabíjecí kabel, podložka, stírací hadřík, návody…

Krabičky se osvědčily. Ještě přidat iPad, který má Bluetooth, programy na padletí nástěnce z minulé hodiny připravené. Jak je stáhneme do iPadu, aby mohli iRoboti vyrazit na podložku, víme… Takže nevíme. Konec adresy za rovnítkem – ten shluk pěti písmen a čísel, to je ono.

Ahaaaa… A jak se tomu dostanu?

Vysvětlíme si, jdeme do naší skvělé školní auly před učebnou informatiky, máme tu volné místo. Nejdřív tedy mlvíme o dohodách – klid, potřebujeme ho na práci my i spolužáci z jiných tříd. Další dohody se týkají dokumentace naší práce, protože mám plán – z těch natočených dokladů, které si umístíme do padletí nástěnky, si sestříháme video, jako důkaz o naší práci. Tedy nefotíme a nenatáčíme spolužáky. Vy si můžete vyzkoušet kód z obrázku, půjde to i v simulátoru.

 

Tak co ten váš robot dělá? Co jste mu naprogramovali? Proč se nehýbe a nekreslí?

Ten náš jen zpívá.

To jste ale nevyužili jeho potenciál. Je to stejné, jako kdybyste si koupili ten robotický vysavač a on na vás jen mrkal, nebo stál a zpíval a zpíval.

Smích. Tak aspoň máme doboru náladu, prostě nás zpívací funkcionalita zaujala, chtěli jsem ukázat, že umíme složit písničku, pohráli jsem si i s délkou tónů.

Některé prográmky se povedly, jiné méně, to tak bývá.

A kde máte ty fotografie a natočené klipy?

Tak to jsme zapomněli.

Zkusíme to ještě jednou, ale hodina nám pomalu končí.

Tak jak si s tím poradíme?

Tak mohli bychom použít i fotky a klipy z ostatních skupin?

Mohli, dobrý nápad, díky za vaše řešení.

Bylo to hlučnější, slyšet byl i smích, když robot vyjel z podložky a začal nám s fixou kroužit mimo podložku, po podlaze naší auly, když zazpíval nějakou známou písničku… Nějak jsme se nedokázali domluvit, že podložky by se mohly dát k sobě, a měli bychom větší prostor. Dohody nám dělají velké problémy, už o tom víme, rozhodně s tím budeme pracovat.

Vracíme se do učebny, vybíráme krabičky s obsahem – jeden robot, nabíjecí kabel… Prostě krabičky se osvědčily. Použijeme je i pro projekt s micro:bity. Snad to také vyjde.

Slávek Hora

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Nejnovější příspěvky

  • Jak to mají v Portugalsku
  • Upoutej mě… v iMovie
  • Jak jsme dodělali labyrint
  • Učíme se na UčFestu 2025 ve Světicích
  • Jak si ai vymýšlí

Nejnovější komentáře

  • Slávek Hora: zGIFuj to
  • Regína Hajná: zGIFuj to
  • Slávek Hora: zGIFuj to
  • Miluše Moučková: zGIFuj to
  • Petra: Online adventní kalendář

Archivy

  • Květen 2025
  • Duben 2025
  • Březen 2025
  • Únor 2025
  • Leden 2025
  • Prosinec 2024
  • Listopad 2024
  • Říjen 2024
  • Září 2024
  • Červen 2024
  • Květen 2024
  • Duben 2024
  • Březen 2024
  • Únor 2024
  • Leden 2024
  • Prosinec 2023
  • Listopad 2023
  • Říjen 2023
  • Září 2023
  • Červen 2023
  • Květen 2023
  • Duben 2023
  • Březen 2023
  • Únor 2023
  • Leden 2023
  • Prosinec 2022
  • Listopad 2022
  • Říjen 2022
  • Září 2022
  • Červenec 2022
  • Červen 2022
  • Květen 2022
  • Duben 2022
  • Březen 2022
  • Únor 2022
  • Leden 2022
  • Prosinec 2021
  • Listopad 2021
  • Říjen 2021
  • Září 2021
  • Červen 2021
  • Květen 2021
  • Duben 2021
  • Březen 2021
  • Únor 2021
  • Leden 2021
  • Prosinec 2020
  • Listopad 2020
  • Říjen 2020
  • Září 2020
  • Červen 2020
  • Květen 2020
  • Duben 2020
  • Březen 2020
  • Únor 2020
  • Leden 2020
  • Prosinec 2019
  • Listopad 2019
  • Říjen 2019
  • Září 2019
  • Červen 2019
  • Květen 2019
  • Duben 2019
  • Březen 2019
  • Únor 2019

Šuplíčky

  • #AI
  • #AR
  • #Bighugelab
  • #Bosounohou
  • #Bylo_nebylo
  • #Classtools
  • #Codeweek
  • #Fotografujeme
  • #Goconqr
  • #Google
  • #Inspirace
  • #Jen_tak
  • #Mohli_byste_vědět
  • #Na_zkušené
  • #oslavujeme
  • #programujeme
  • #QR
  • #šifrujeme
  • #Vytaženo_ze_šuplíku
  • #Výuka
  • #Zápisky_z_konferencí
  • #Zaujalo_nás
  • Prezentujeme
  • Uncategorized

Základní informace

  • Přihlásit se
  • Zdroj kanálů (příspěvky)
  • Kanál komentářů
  • Česká lokalizace

Toto dílo podléhá licenci Creative Commons Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní License.

Webarchivováno Národní knihovnou Čr, více

© 2025 Dejte mi pevný bod a pohnu i českým školstvím | Powered by Minimalist Blog WordPress Theme