Nejdřív bych asi měla vysvětlit, co si máte představit pod pojmem test šikovnosti. Myslím tím takovou tu hru, kdy máte drát, různě zohýbaný a očko, kterým musíte projet podél drátu a nesmíte se toho drátu nikde dotknout. Prostě, máte ukázat, jak šikovní jste.
Hru jsme se rozhodli vyrobit v hodinách fyziky. Žáci byli mírně naťuknuti zadáním (na padletu krátký text, fotografie, jak by hra mohla vypadat a také to, co mají odevzdat) a zbytek byl už na nich.
Jednu hodinu jsme věnovali celou plánování – jak bude hra vypadat, jak bude vypadat zapojení, program, co si kdo ve skupině příště přinese. Chvíli jsme i pracovali s micro:bitem – ověřili jsme, že funguje spárování a řešili (vyřešili) několik „zakousnutých“ bluetooth připojení.
Druhou hodinu jsme pak hru vyráběli. Tady to šlo poměrně snadno. Nebyly problémy s připojením micro:bitů k ipadům. Dráty, které si přinesli žáci a bylo to u nich potřeba, byly oholeny bez úrazu (kdo někdy stahoval izolaci z drátu, ví svý :-)) Dráhy pak byly vytvořeny za pomoci kartonu a izolepy.
Micro:bit, baterie k jejich napájení a vodiče s krokosvorkami jsem žákům poskytla já. Do konce hodiny celou hru dodělaly tři skupiny, ostatní musely upravovat programy. Zajímavé bylo pozorovat, jak při tvorbě programu uvažují. Na dobré cestě jsou všichni, jen to zbytek třídy musí příští hodinu doklepnout.
Ještě možná pro pořádek zmíním, že jsme k programování micro:bitů používali aplikaci Micro:bit.