Přejdi na obsah

Dejte mi pevný bod a pohnu i českým školstvím

Petra a Slávek, ISSN 2788-1377

Menu
  • Úvodní stránka
  • Slávek Hora
  • Petra Boháčková
  • Inspirace…
  • Školení
  • O2 Chytrá škola
    • Aplikace Action Bound – využití v hodině
    • Aplikace Action Bound – úvod
    • Určuj druhy rostlin – jaké aplikace jsou nejvhodnější
    • Snotes znamená tajné zprávy
    • Romulus a Rébus
    • Co se skrývá v Geofunu
    • Mapa geolokační hry
    • Copak je to za ptáčka
    • Příprava geolokační hry
    • Rozšířená realita v geolokačních hrách
    • Společné testování
    • Inspirace pro tvorbu geolokačních her ve výuce
    • Questing
    • Osvědčené postupy pro návrhy hry
    • Mapy a rozšířená realita
    • Pro měření používejme senzory
    • Mapy a rozšířená realita
    • iNaturalist
    • Hopla z gauče ven
    • Jak jsme připravovali obsah hry
    • Když jsou do hry potřeba křížovky
    • Mindfulness
    • Obrázky od hry od umělé inteligence
    • Když potřebujete do hry delší text
    • Živé webkamery
    • Pohled z okna
    • Adventní kalendář
  • O nás
Menu

Kreslíme s Blue-boty

Zveřejněno v 19 ledna, 202418 ledna, 2024 od Slávek Hora

Hlavně nešetři.

I tak by se mohl jmenovat dnešní článek o Blue-botech a práci s nimi. Tedy hlavně o práci žáků. Zadání našeho úkolu znělo:

Nakreslíme pomocí Blue-bota obrázek. Nejdříve necháme modráska bez fixy, zkusíme odhadnout obrázek, pak mu přilepíme fixu na tělo a obrázek potvrdíme malováním na papír.

Holky a kluci se do úkolu vrhli po hlavě. Někteří malovali do čtvercové sítě, jiní si malovali do sešitu obrázek pomocí šipek, jiní rovnou programovali pomocí šipek do modráska. Uvidíme, jaký postup se nám osvědčí. Jdeme předvádet naše důkazy o učení.

Modrásek vjíždí na scénu v naší velké aule.

Tak to teda netuším, co to je.

Já už to vím.

Neříkej to, napiš si svůj odhad do sešitu.

Lepenka a přilepuji fixu, natahujeme papír. Fixa nedrží, nebo moc přečuhuje modráska, případně přečuhuje málo, zjišťujeme, že podlaha není moc rovná. Teda to je situace.

Dobře, tak já objednám takové „šatičky“ pro modrásky, do kterých vložíme fixu a to půjde. Ale jinak vznikly zajímavé obrázky, zkusíme si je příště znovu namalovat.

My to ale v sešitě nemáme, my jsme sešit zapomněli…

Tak proto je důležitý nějaký zápisový systém, papírový sešit třeba. K přenosu do další hodiny. Je to věčný boj s těmi pomůckami.

Musím si sednou k počítači a najít ty „šatičky“ modráska – oficiálně se to jmenuje „držák na pero“. Objednávám sadu a modlím se, aby dorazila do příští hodiny. Týden postupuje, chodí mi zprávy o tom, jak ke mě zboží putuje, je pátek, balíček dorazil, pondělní hodiny zachráněny. Tak ještě zařídit tu podlahu. Moje kolegyně měla nápad, že podlaha na pódiu haly bude asi rovnější, vyzkoušíme. Přeci bádáme, to je také jeden z principů naší práce.

Je pondělí, naše informatiky jsou tu, jdeme zkoušet.

A dorazily „šatičky“?

Tady jsou.

Některé týmy opět nemají sešit, takže ani zápis z minulé hodiny. Nevadí, jdeme do úkolu znovu. Plánovací část je u konce, je tu část předváděcí. Papír, šatičky a pozor, aby modrásek nezapomněl váš program, máme na to postup – vypneme zvuk a necháme modráska proběhnout program ve vzduchu.

Odhadujeme, co to modrásek a tým maluje, obtahujeme tvary, smějeme se, bavíme, vymýšlíme zdokonalení.

Je to boží. Chci modráska domů.

Co lepšího si učitel může přát, než když takové věty vaši žáci vysloví, litují, že je hodina u konce. I já se už těším na další pondělní hodiny informatiky na 1. stupni. Vy si v článku můžete prohlédnou nedokonalé a dokonalé obrázky. Opět se mi osvědčilo, že si mám zařízení („šatičky“) – držáky koupit rovnou, že nemám za každou cenu šetřit a hledat „domádo“ řešení. A nebojte se, tohle není poslední aktivita s modrásky, ještě budeme tančit.

A jak to bylo s podlahou na pódiu naší auly? Je opravdu rovnější, o tom svědčí i kvalita našich obrázků.

Krásné chvíle s Blue-boty i jinými robůtky.

Slávek Hora

 

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Nejnovější příspěvky

  • School Innovation Forum
  • Čtu si… Čteš si… Čti si!
  • Jak to mají v Portugalsku
  • Upoutej mě… v iMovie
  • Jak jsme dodělali labyrint

Nejnovější komentáře

  • Slávek Hora: zGIFuj to
  • Regína Hajná: zGIFuj to
  • Slávek Hora: zGIFuj to
  • Miluše Moučková: zGIFuj to
  • Petra: Online adventní kalendář

Archivy

  • Červen 2025
  • Květen 2025
  • Duben 2025
  • Březen 2025
  • Únor 2025
  • Leden 2025
  • Prosinec 2024
  • Listopad 2024
  • Říjen 2024
  • Září 2024
  • Červen 2024
  • Květen 2024
  • Duben 2024
  • Březen 2024
  • Únor 2024
  • Leden 2024
  • Prosinec 2023
  • Listopad 2023
  • Říjen 2023
  • Září 2023
  • Červen 2023
  • Květen 2023
  • Duben 2023
  • Březen 2023
  • Únor 2023
  • Leden 2023
  • Prosinec 2022
  • Listopad 2022
  • Říjen 2022
  • Září 2022
  • Červenec 2022
  • Červen 2022
  • Květen 2022
  • Duben 2022
  • Březen 2022
  • Únor 2022
  • Leden 2022
  • Prosinec 2021
  • Listopad 2021
  • Říjen 2021
  • Září 2021
  • Červen 2021
  • Květen 2021
  • Duben 2021
  • Březen 2021
  • Únor 2021
  • Leden 2021
  • Prosinec 2020
  • Listopad 2020
  • Říjen 2020
  • Září 2020
  • Červen 2020
  • Květen 2020
  • Duben 2020
  • Březen 2020
  • Únor 2020
  • Leden 2020
  • Prosinec 2019
  • Listopad 2019
  • Říjen 2019
  • Září 2019
  • Červen 2019
  • Květen 2019
  • Duben 2019
  • Březen 2019
  • Únor 2019

Šuplíčky

  • #AI
  • #AR
  • #Bighugelab
  • #Bosounohou
  • #Bylo_nebylo
  • #Classtools
  • #Codeweek
  • #Fotografujeme
  • #Goconqr
  • #Google
  • #Inspirace
  • #Jen_tak
  • #Mohli_byste_vědět
  • #Na_zkušené
  • #oslavujeme
  • #programujeme
  • #QR
  • #šifrujeme
  • #Vytaženo_ze_šuplíku
  • #Výuka
  • #Zápisky_z_konferencí
  • #Zaujalo_nás
  • Prezentujeme
  • Uncategorized

Základní informace

  • Přihlásit se
  • Zdroj kanálů (příspěvky)
  • Kanál komentářů
  • Česká lokalizace

Toto dílo podléhá licenci Creative Commons Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní License.

Webarchivováno Národní knihovnou Čr, více

© 2025 Dejte mi pevný bod a pohnu i českým školstvím | Powered by Minimalist Blog WordPress Theme