Přejdi na obsah

Dejte mi pevný bod a pohnu i českým školstvím

Petra a Slávek, ISSN 2788-1377

Menu
  • Úvodní stránka
  • Slávek Hora
  • Petra Boháčková
  • Inspirace…
  • Školení
  • O2 Chytrá škola
    • Aplikace Action Bound – využití v hodině
    • Aplikace Action Bound – úvod
    • Určuj druhy rostlin – jaké aplikace jsou nejvhodnější
    • Snotes znamená tajné zprávy
    • Romulus a Rébus
    • Co se skrývá v Geofunu
    • Mapa geolokační hry
    • Copak je to za ptáčka
    • Příprava geolokační hry
    • Rozšířená realita v geolokačních hrách
    • Společné testování
    • Inspirace pro tvorbu geolokačních her ve výuce
    • Questing
    • Osvědčené postupy pro návrhy hry
    • Mapy a rozšířená realita
    • Pro měření používejme senzory
    • Mapy a rozšířená realita
    • iNaturalist
    • Hopla z gauče ven
    • Jak jsme připravovali obsah hry
    • Když jsou do hry potřeba křížovky
    • Mindfulness
    • Obrázky od hry od umělé inteligence
    • Když potřebujete do hry delší text
    • Živé webkamery
    • Pohled z okna
    • Adventní kalendář
  • O nás
Menu

Noviny? Noviny!

Zveřejněno v 9 června, 20238 června, 2023 od Slávek Hora

Nedá mi to, abych nepokračoval v „novinářském článku“. Píšeme noviny z raného novověku. Vzpomínáte? Nejdřív výběr události a osobnosti v každém týmu, pak informace, pokračujeme psaním článku a vkládáme do generátoru fiktivní novin.

Cíle a kritéria na Padletu, „poličky“ jednotlivých týmů doplněny. Pracujeme. Konzultujeme – s některými týmy. Jiné se tváří netečně, je dost času. Rušíme se. Já je v jejich hakuna matata, oni mě v pracovním nasazení a hlídače míru na planetě třída.

Už píšete text?

Prý to mají vymyšlené. Někteří píší rovnou do generátoru novin, příště ty instrukce musí být přesnější, nebo je to tak dobře? Hledání nejefektivnější cesty.

Mají to vymyšlené, zkopírovali text z Wikipedie. Někteří. Generujeme noviny, posílám je do tisku. členové týmu si prohlížejí výsledky.

Stříhám sloupečky z novin a slepuji jedny velké formátu A3. Vypovídací hodnotu to má, pravopis, gramatiku nebo typografii – to jsme moc neřešili. Vidíte sami. Práce budeme mít ve škole ještě dost.

newspaper 2 newspaper 3 newspaper 4 newspaper 5 newspaper 6 newspaper 7 newspaper 8 newspaper 9 newspaper 10 newspaper 11

Musíte si rozkliknout ta PDeFka. 🙂

Čas pro prezentaci je stanoven, blížíme se k němu. Zastavujeme publikační práce. Týmoví mluvčí některých týmů jsou připraveni, skládáme mozaiky našich událostí. Doplňuji to o nezbytné další příběhy. Všech 7 týmů to ale nemůže stihnout, takže si necháváme půlku na „až pak“, tedy příští dvouhodinu.

Co jsem se naučili? To je moje otázka pro žáky na další dvouhodinu, kde musíme provést hodnocení kritérií, ale hlavně sebehodnocení.

Jak jsem pracoval jako člen týmu? Na čem konkrétním jsem se podílel? A jak se mi dařilo a jak se to pozná? Co bych potřeboval příště z hlediska organizace, aby se týmu dařilo lépe?

Pomalu se suneme ke kvalitnější práci. Pro každého z nás znamená ale kvalita něco jiného.

A co ta AI? Použili jste?

Dobrá otázka. Dal jde možnost vytvořit otázku pro umělou inteligenci, aby vygenerovala článek podle žákovského zadání. Zadáme to do mého účtu, vykopírují to přes podletí nástěnku do fiktivních novin a pokusí se ocitovat. Asi jsem je nějak špatně motivoval, případně nezdůrazňoval každou minutu tuto možnost, neboť nikdo nepožádal o tuto aktivitu. Ale možnost, tu teda měli. Ne všechno se hned podaří, takže já se nedám. Nicméně úspěch to mělo v osmém ročníku, kde nám AI počítala takový nepěkný chemický příklad. Máme ovšem pocit, že se AI netrefila a nespočítala to správně. Ověřujeme.

Slávek Hora

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Nejnovější příspěvky

  • Ukrytý text
  • QR řád učebny
  • Generátor krátkých aktivit
  • Zopakujeme si… třeba loňské informace z dějepisu
  • Náramek na sledování velryb

Nejnovější komentáře

  • Slávek Hora: Přepočítávátko
  • Vlaďka: Přepočítávátko
  • Slávek Hora: Začínáme. Začínejte s námi
  • Slávek Hora: Začínáme. Začínejte s námi
  • Lukáš Hartmann: Začínáme. Začínejte s námi

Archivy

  • Září 2023
  • Červen 2023
  • Květen 2023
  • Duben 2023
  • Březen 2023
  • Únor 2023
  • Leden 2023
  • Prosinec 2022
  • Listopad 2022
  • Říjen 2022
  • Září 2022
  • Červenec 2022
  • Červen 2022
  • Květen 2022
  • Duben 2022
  • Březen 2022
  • Únor 2022
  • Leden 2022
  • Prosinec 2021
  • Listopad 2021
  • Říjen 2021
  • Září 2021
  • Červen 2021
  • Květen 2021
  • Duben 2021
  • Březen 2021
  • Únor 2021
  • Leden 2021
  • Prosinec 2020
  • Listopad 2020
  • Říjen 2020
  • Září 2020
  • Červen 2020
  • Květen 2020
  • Duben 2020
  • Březen 2020
  • Únor 2020
  • Leden 2020
  • Prosinec 2019
  • Listopad 2019
  • Říjen 2019
  • Září 2019
  • Červen 2019
  • Květen 2019
  • Duben 2019
  • Březen 2019
  • Únor 2019

Šuplíčky

  • #AI
  • #AR
  • #Bighugelab
  • #Bosounohou
  • #Bylo_nebylo
  • #Classtools
  • #Codeweek
  • #Fotografujeme
  • #Goconqr
  • #Google
  • #Inspirace
  • #Jen_tak
  • #Mohli_byste_vědět
  • #Na_zkušené
  • #oslavujeme
  • #programujeme
  • #QR
  • #Vytaženo_ze_šuplíku
  • #Výuka
  • #Zápisky_z_konferencí
  • #Zaujalo_nás
  • Prezentujeme
  • Uncategorized

Základní informace

  • Přihlásit se
  • Zdroj kanálů (příspěvky)
  • Kanál komentářů
  • Česká lokalizace

Toto dílo podléhá licenci Creative Commons Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní License.

Webarchivováno Národní knihovnou Čr, více

© 2023 Dejte mi pevný bod a pohnu i českým školstvím | Powered by Minimalist Blog WordPress Theme