Nějak jsme ještě ty zámořské objevy nedotáhli.
To jsem si říkal v týdnu po prvním květnu, po dějepisu mých sedmáků.
Ještě by to chtělo nějak dorazit.
Byla práce s texty v učebnici, bylo dohledávání informací, jejich porovnávání a výběr, práce s elektronickou nástěnkou, výstup v Breaking News, obchodovali jsme s kořením…
Možná bychom mohli dát karty objevitelů.
Tak jsem si to hezky naplánoval. Týden po druhém květnovém svátku a venku se udělalo pěkně.
Pane učiteli, mohli bychom se jít učit ven?
No, mohli, jen si naplánujeme práci. Ale počítáte s tím, že tam nemusí jít dobře WiFi? A my ji dneska budeme potřebovat. Chtěl jsem stejně vyzkoušet venkovní učebnu, která je u bočního vchodu do školy.
Práci máme naplánovanou, týmy nám zůstali z minulé práce, vylosujeme si objevitele/dobyvatele, kteří pronikli do Nového světa, tedy Ameriky. Můžete kouknout na zápis z naší tabule. „Hrdiny“ naší hodiny jsme si vylosovali v Decide Now!
V čem že budeme ty karty objevitelů/dobyvatelů tvořit? No jasně, že v nejlepší aplikaci PicCollage. Potřebujeme si upevnit její ovládání, přemýšlení o zveřejňovaných informacích, o fontech a jejich vhodném využití pro češtinu, rozložení prvků v takové kartě, plakátku… Zvyšujeme svoje digitální kompetence, budujeme naši digitální gramotnost.
Tak jdeme? Ale potřebujeme nějaké dohody.
Bylo to nové, nefungovalo to podle mých představ, WiFi jsme lovili, kde se dalo, část úkolů máme, záleželo hodně na týmu, jak si s kritérii chtěl poradit, záleželo na každém členovi týmu. Krásné počasí, nové pracovní prostředí a tak. S některými výstupy nemohu být spokojen, příští dvouhodinu bude sebehodnocení a hodnocení.
A ještě padnou moje otázky:
Za jakých podmínek můžeme jít pracovat ven? Co se bude dít, když nebudeme dodržovat naše dohody?
A pro mě jako část vedení školy z toho vyplývá ještě jedna záležitost – dostat ven alespoň na dobu vyučování signál školní WiFi. Naše výstupy k prohlédnutí:
Slávek Hora objevující