Přejdi na obsah

Dejte mi pevný bod a pohnu i českým školstvím

Petra a Slávek, ISSN 2788-1377

Menu
  • Úvodní stránka
  • Slávek Hora
  • Petra Boháčková
  • Inspirace…
  • Školení
  • O2 Chytrá škola
    • Aplikace Action Bound – využití v hodině
    • Aplikace Action Bound – úvod
    • Určuj druhy rostlin – jaké aplikace jsou nejvhodnější
    • Snotes znamená tajné zprávy
    • Romulus a Rébus
    • Co se skrývá v Geofunu
    • Mapa geolokační hry
    • Copak je to za ptáčka
    • Příprava geolokační hry
    • Rozšířená realita v geolokačních hrách
    • Společné testování
    • Inspirace pro tvorbu geolokačních her ve výuce
    • Questing
    • Osvědčené postupy pro návrhy hry
    • Mapy a rozšířená realita
    • Pro měření používejme senzory
    • Mapy a rozšířená realita
    • iNaturalist
    • Hopla z gauče ven
    • Jak jsme připravovali obsah hry
    • Když jsou do hry potřeba křížovky
    • Mindfulness
    • Obrázky od hry od umělé inteligence
    • Když potřebujete do hry delší text
    • Živé webkamery
    • Pohled z okna
    • Adventní kalendář
  • O nás
Menu

Husité a umělá inteligence

Zveřejněno v 21 dubna, 202320 dubna, 2023 od Slávek Hora

Vůbec se nechci dotknout národního cítění a porovnávat tu inteligenci husitů nebo umělé inteligence. Jen jsem chtěl napsat o realizaci jedné z hodin dějepisu, kam jsme si pozvali Chat openAI.

Tentokrát se ho/jí neptali žáci, ale celé jsem to připravil já, doma. Celé to pojmenoval Lukáš Tomášek na FB, když jsem psal o Přemyslovcích a jak se žáci doptávali na informace, dokazovali jsme si, že „něco“ bychom si asi pamatovat měli.

Tohle by se dalo použít i jako cvičení do testu: najdi faktickou chyb v textu od AI.

Do testu jsem to zrovna dát nechtěl, asi jsem udělal dobře, ale tohle byl přesně druh práce, o které jsem přemýšlel už dlouho. Porovnat dva texty, objevit nepřesnosti a chyby, napravit to.

Vygeneroval jsem si tedy za pomoci AI články s husitskou tematikou: Husitství obecně, Jan Hus, Jan Žižka, Tábor, Bitva u Sudoměře, Husitské bitvy, Prokop Holý, Husitský chorál a Text husitského chorálu. Nic jednoduchého. Tedy ne vygenerovat, ale ty texty. Je třeba to aspoň vyzkoušet.

Hodina začíná, dělíme se do týmů, nejsem přesvědčen o tom, že složení jednoho týmu je to správné, ale jsem přesvědčován, že to bud v pořádku. Vysvětluji, co se bude dít, jaký máme cíl a jaké jsou kritéria naší práce, jaká kritéria chybí, doplňujeme. Zakládáme padletí nástěnku pro průběh práce a pro výstupy. Pracujeme.

Sleduji, jak je to pro žáky obtížné. Zatím vůbec neporovnávají, ale hledají informace, které důsledně oddělují od textu AI. Dvě skupiny začaly s označovaním textu, tedy informací v něm. Dostávám vysvětlení, které zapisují i do papírového textu. Výborně, začalo se dařit.

Tak shrňte výsledky ještě na Padlet a hurá na výstupy.

Postupně dodávají. V ostatních týmech se doptávají, jeden stagnuje. Přesně ten, o kterém jsem měl na začátku pochybnosti. Na Padletu vůbec není vidět vývoj jejich práce. Nějaký výstup tedy mají.

Přichází konec našeho času na práci, pojďme vyplnit sebehodnocení – dnes je pomocí balančního kruhu se sledovanými oblastmi a otázkami na druhé straně listu, vše si můžete prohlédnout v dokumentech, které s vámi sdílím níže. Víc už ve dvouhodině nestíháme, ale já potřebuji ještě husity vyhodnotit, tedy práci o nich.

Příští hodinu tedy začínáme počítáním toho, co se nám dařilo. Počítá nejdříve každý sám, a pak porovnáváme, jak to mají ostatní členové týmu. Zajímavé shody, moc mě to překvapilo. I tým, o kterém jsem měl pochybnosti a které se naplnily, počítal. A to docela přesně. Dostali jsme se na 21 %. Jsem rád, že dokázali vyhodnotit svou práci reálně. Od této události se naopak snaží dokázat, že pracovat umí, že tohle byla jen odchylka od normálu. I to se vám může podařit.

Texty AI o husitství nejsou nic tajného, sdílím je s vámi, stejně tak sebehodnocení a hodnocení v procentech a instrukce k celé hodině. Padletí nástěnka je ale naše soukromí, tam vás pustit nemůžu, to jistě chápete. A přeju hodně úspěchů s návštěvami AI ve vašich hodinách napříč obory.

Slávek Hora

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Nejnovější příspěvky

  • Jak si ai vymýšlí
  • Když chcete něco udělat se 3D tiskem
  • Jen takový ai pokus
  • Když klíčujete na zelenou
  • Další hra do hodin angličtiny

Nejnovější komentáře

  • Slávek Hora: zGIFuj to
  • Regína Hajná: zGIFuj to
  • Slávek Hora: zGIFuj to
  • Miluše Moučková: zGIFuj to
  • Petra: Online adventní kalendář

Archivy

  • Květen 2025
  • Duben 2025
  • Březen 2025
  • Únor 2025
  • Leden 2025
  • Prosinec 2024
  • Listopad 2024
  • Říjen 2024
  • Září 2024
  • Červen 2024
  • Květen 2024
  • Duben 2024
  • Březen 2024
  • Únor 2024
  • Leden 2024
  • Prosinec 2023
  • Listopad 2023
  • Říjen 2023
  • Září 2023
  • Červen 2023
  • Květen 2023
  • Duben 2023
  • Březen 2023
  • Únor 2023
  • Leden 2023
  • Prosinec 2022
  • Listopad 2022
  • Říjen 2022
  • Září 2022
  • Červenec 2022
  • Červen 2022
  • Květen 2022
  • Duben 2022
  • Březen 2022
  • Únor 2022
  • Leden 2022
  • Prosinec 2021
  • Listopad 2021
  • Říjen 2021
  • Září 2021
  • Červen 2021
  • Květen 2021
  • Duben 2021
  • Březen 2021
  • Únor 2021
  • Leden 2021
  • Prosinec 2020
  • Listopad 2020
  • Říjen 2020
  • Září 2020
  • Červen 2020
  • Květen 2020
  • Duben 2020
  • Březen 2020
  • Únor 2020
  • Leden 2020
  • Prosinec 2019
  • Listopad 2019
  • Říjen 2019
  • Září 2019
  • Červen 2019
  • Květen 2019
  • Duben 2019
  • Březen 2019
  • Únor 2019

Šuplíčky

  • #AI
  • #AR
  • #Bighugelab
  • #Bosounohou
  • #Bylo_nebylo
  • #Classtools
  • #Codeweek
  • #Fotografujeme
  • #Goconqr
  • #Google
  • #Inspirace
  • #Jen_tak
  • #Mohli_byste_vědět
  • #Na_zkušené
  • #oslavujeme
  • #programujeme
  • #QR
  • #šifrujeme
  • #Vytaženo_ze_šuplíku
  • #Výuka
  • #Zápisky_z_konferencí
  • #Zaujalo_nás
  • Prezentujeme
  • Uncategorized

Základní informace

  • Přihlásit se
  • Zdroj kanálů (příspěvky)
  • Kanál komentářů
  • Česká lokalizace

Toto dílo podléhá licenci Creative Commons Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní License.

Webarchivováno Národní knihovnou Čr, více

© 2025 Dejte mi pevný bod a pohnu i českým školstvím | Powered by Minimalist Blog WordPress Theme