V devítce jsme se dostali k tématu kmitání a vlnění. Přemýšlela jsem, jak žákům téma vlnění a pojmy s ním spojené přiblížit.
Nápad a návod na výrobu vlnostroje jsem našla na webu realisticky.cz (děkuji Martinu Krynickému, autorovi webu). Zadání jsme pro žáky připravila na padlet.
Práci jsem rozdělila do dvou hodin. První hodinu si žáci práci plánovali, kreslili náčrtek toho, jak bude vlnostroj vypadat a vymýšleli, jak a kde ho pověsí a vyzkouší. Náčrtky pak odevzdali na padlet.
Další hodinu jsme se už pustili do výroby samotných vlnostrojů. Dařila se nám dobře, jen nás trápil jeden nedostatek … nedostatek gumových medvídků. Dávali jsme je tedy jen na každou druhou špejli. I tak vlnostroj fungoval.
fhKaždá skupina vyrobila svůj metr vlnostroje. Jednotlivé metry jsme pak k sobě přilepili.
A využili prostor na schodech, abychom si naším vyrobeným pětimetrovým vlnostrojem zavlnili.
Postřehy – izolepu raději širší, gumových medvíků hodně. V malém sáčku je Haribo medvíků přesně 40.