Přejdi na obsah

Dejte mi pevný bod a pohnu i českým školstvím

Petra a Slávek, ISSN 2788-1377

Menu
  • Úvodní stránka
  • Slávek Hora
  • Petra Boháčková
  • Inspirace…
  • Školení
  • O2 Chytrá škola
    • Aplikace Action Bound – využití v hodině
    • Aplikace Action Bound – úvod
    • Určuj druhy rostlin – jaké aplikace jsou nejvhodnější
    • Snotes znamená tajné zprávy
    • Romulus a Rébus
    • Co se skrývá v Geofunu
    • Mapa geolokační hry
    • Copak je to za ptáčka
    • Příprava geolokační hry
    • Rozšířená realita v geolokačních hrách
    • Společné testování
    • Inspirace pro tvorbu geolokačních her ve výuce
    • Questing
    • Osvědčené postupy pro návrhy hry
    • Mapy a rozšířená realita
    • Pro měření používejme senzory
    • Mapy a rozšířená realita
    • iNaturalist
    • Hopla z gauče ven
    • Jak jsme připravovali obsah hry
    • Když jsou do hry potřeba křížovky
    • Mindfulness
    • Obrázky od hry od umělé inteligence
    • Když potřebujete do hry delší text
    • Živé webkamery
    • Pohled z okna
    • Adventní kalendář
  • O nás
Menu

Jak jsme tiskli pravítka

Zveřejněno v 3 března, 20233 března, 2023 od Petra

A někdo vytiskl drkotátka.

Ve fyzice v šesté třídě máme na talíři fyzikální veličiny. Různě si s nimi hrajeme a jako vždycky vyrábíme měřidla. Tradičně jsme k tomu využívali papír nebo karton a teď, když je tady ta nová doba, jsem chtěla využít 3D tisk.

Za využití online aplikace doodle3d.com si žáci ve dvojicích navrhovali pravítka. Mám dvě třídy, a tak jsem v každé pracovala trochu jinak.

V jedné jsem nechala žáky, ať si nástroj prozkoumají sami. Dostali jen pokyn pracovat v Safari (z něj se dá vytvořený soubor odeslat airdropem, z Chromu to nejde) a ukázala jsem jim, jak změnit tloušťku objektu. Technická stránka se některým žákům dařila lépe, některým hůř. Obdélník jako základ pravítka vytvořili všichni. Ani jednou nepadl dotaz, jak velké pravítko má nebo může být. Někteří dokázali přidat na vytvořený obdélník číslice, někdo přidal vyznačení centimentrů. V obou případech to ale bylo více méně náhodně, skoro nikdo se nesnažil využít čtvercovou síť pro doměření umístění číslic nebo značek. Někdo dozdobil pravítko srdíčkem, jiný si tam přidal jméno. Na konci hodiny mi svou práci odevzdalo sedm žáků, resp. dvojic. Soubory ve formátu .stl jsem načetla do Průša Sliceru a tam se ukázalo, že jeden z návrhů by vyžadoval úpravy, a tak jsem ho z tisku vyřadila. Z šesti návrhů mám vytištěné tři, tři mě ještě čekají. Tisknu je především proto, abychom se o tom, jak má správné pravítko vypadat, mohli bavit.

 

Ve druhé třídě jsem na to šla jinak. Vysvětlila jsem žákům, jak se s nástrojem pracuje, společně jsme si rozebrali, co dělá pravítko pravítkem. Sami žáci se pak pustili debaty, jak velké by mělo být. Práci nám kazil nástroj samotný, čas od času se stalo, že se stránka zazoomovala a nešla vrátit zpátky. Někoho napadlo, že je možné vznikající zazoomovaný soubor zkopírovat a pak do znovu otevřené nebo načtené stránky vložit. To fungovalo tak v polovině případů. Někdo musel začít znovu. Na konci hodiny bylo odevzdaných šest návrhů. Ve Sliceru se ale ukázaly chyby – v podstatě v tom souboru zůstaly nějaké zbytky nepovedených částí. Zatím jsem stihla nepovedenou část odstranit jen u jednoho souboru (jde to v Tikercadu).

Slíbila jsem dětem, že nikdo nepřijde zkrátka. Pro každého žáka už mám připravené vytištěné pravítko (spousta jich je ke stažení v různých knihovnách, tímto děkuji všem, kteří své návrhy sdílí).

Pro obě třídy to bylo první seznámení s 3D tiskem. Snad se mi podařilo podpořit i jejich prostorovou představivost a tu budou moci využít v hodinách geometrie. A rozhodně jsme se 3D tisku nevěnovali naposledy.

A vlastně vám dlužím vysvětlení toho drkotátka. Tak schválně, než vám ho sem vyfotím, co myslíte, že to je?

Drkotátko zde:-)

 

2 komentáře u „Jak jsme tiskli pravítka“

  1. zuzana napsal:
    3 března, 2023 (10:54 am)

    Je zubaté? 🙂

    Odpovědět
    1. Petra Boháčková napsal:
      3 března, 2023 (1:08 pm)

      Jeste chvilku vydrz, vyfoceno mam 🙂

      Odpovědět

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Nejnovější příspěvky

  • Jak jsme vyráběli vlnostroj
  • Měníme se nám to pod rukama…
  • Den pí
  • Věda na kouli
  • Stáž na islandské škole Breidholtsskóli

Nejnovější komentáře

  • Slávek Hora: Citujete? Citujte
  • Anička: Citujete? Citujte
  • Petra Boháčková: Jak jsme tiskli pravítka
  • zuzana: Jak jsme tiskli pravítka
  • Slávek Hora: Slavíme narozeniny

Archivy

  • Březen 2023
  • Únor 2023
  • Leden 2023
  • Prosinec 2022
  • Listopad 2022
  • Říjen 2022
  • Září 2022
  • Červenec 2022
  • Červen 2022
  • Květen 2022
  • Duben 2022
  • Březen 2022
  • Únor 2022
  • Leden 2022
  • Prosinec 2021
  • Listopad 2021
  • Říjen 2021
  • Září 2021
  • Červen 2021
  • Květen 2021
  • Duben 2021
  • Březen 2021
  • Únor 2021
  • Leden 2021
  • Prosinec 2020
  • Listopad 2020
  • Říjen 2020
  • Září 2020
  • Červen 2020
  • Květen 2020
  • Duben 2020
  • Březen 2020
  • Únor 2020
  • Leden 2020
  • Prosinec 2019
  • Listopad 2019
  • Říjen 2019
  • Září 2019
  • Červen 2019
  • Květen 2019
  • Duben 2019
  • Březen 2019
  • Únor 2019

Šuplíčky

  • #AI
  • #AR
  • #Bighugelab
  • #Bosounohou
  • #Bylo_nebylo
  • #Classtools
  • #Codeweek
  • #Fotografujeme
  • #Goconqr
  • #Google
  • #Inspirace
  • #Jen_tak
  • #Mohli_byste_vědět
  • #Na_zkušené
  • #oslavujeme
  • #programujeme
  • #QR
  • #Vytaženo_ze_šuplíku
  • #Výuka
  • #Zápisky_z_konferencí
  • #Zaujalo_nás
  • Prezentujeme
  • Uncategorized

Základní informace

  • Přihlásit se
  • Zdroj kanálů (příspěvky)
  • Kanál komentářů
  • Česká lokalizace

Toto dílo podléhá licenci Creative Commons Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní License.

Webarchivováno Národní knihovnou Čr, více

© 2023 Dejte mi pevný bod a pohnu i českým školstvím | Powered by Minimalist Blog WordPress Theme